Steelseries släpper headsetserien Arctis – gaminghörlurar utan krusiduller

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Tanken är väll att andra människor ska kunna hitta en i källarn?

Intressant, trodde alla Svenskar tyckte om att sitta i ett rum utan snusk.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elixx:

Vad folk klagar, riktigt snygga imo.

Jag tror nog folk egentligen bara undrar vad ett headset med krusiduller i så fall innebär.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på att få testa DTS Headphone:X. Några andra headset/ljudkort som också haft stöd för det?

EDIT: Jo Logitech ska också tydligen ha haft det. Antar att det så småningom kanske adopteras också i ASUS Essence ljudkort som ersättare för Dolby Headphone.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Skribeten måste ha skrattat högt när han skrev artikeln
Uppenbarligen ironiskt att Steelseries benämner ett headset att vara "utan krusiduller" när den kommer i versioner med RGB-belysning och 7.1-ljud.
Vad som däremot är tragiskt är att de dömer ut många andra gamingheadset att vara i dålig kvalité, när en av deras mest tillverkade par(Siberia) är ett stycke ohållbar plastkonstruktion och kända för att gå sönder av minsta misstag.

Vågar jag fråga hur du lyckades ha sönder ett par Siberia? Är ju spelvärldens motsvarighet till Nokia 3310.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

@RaZman: Mina sprack i plasten när jag tog av mig dem på helt vanligt vis, inte speciellt gamla.

Permalänk
Medlem

@RaZman: Jag har personligen inte lyckat tagit sönder de då jag aldrig tänkt tanken att köpa ett par.
Har däremot känt på många par och har bekanta vars exemplar gått sönder av vanligt användande eller av att bli tappad i golvet en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Är väldigt sugen på att få testa DTS Headphone:X. Några andra headset/ljudkort som också haft stöd för det?

EDIT: Jo Logitech ska också tydligen ha haft det. Antar att det så småningom kanske adopteras också i ASUS Essence ljudkort som ersättare för Dolby Headphone.

Jag är också nyfiken på hur bra det står sig. Väntar på någon bra Youtubevideos som kan jämföra mellan SBX, Razer, Dolby och vanlig stereo.

Har du sett någon review eller liknande? Det är ju inget nytt direkt men jag har inte sett så mycket om det.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Jag är också nyfiken på hur bra det står sig. Väntar på någon bra Youtubevideos som kan jämföra mellan SBX, Razer, Dolby och vanlig stereo.

Har du sett någon review eller liknande? Det är ju inget nytt direkt men jag har inte sett så mycket om det.

Den här videon kanske är något för dig: https://www.youtube.com/watch?v=2BxO9cd-sYA

Permalänk
Medlem
Skrivet av GGlucke:

Den här videon kanske är något för dig: https://www.youtube.com/watch?v=2BxO9cd-sYA

Sett den videon många gånger. Det var pga hans videos som jag började använda SBX och dumpade stereo i spel (ja, SBX är också stereo såklart... men du förstår). Dock saknas ju DTS headphone X i den videon. Men tack för tipset!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

@heatm: Jaha okej, förstår dig. Inga problem

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Equilibrium:

Intressant, trodde alla Svenskar tyckte om att sitta i ett rum utan snusk.

Alla har inte som dig, snusk i källaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Alla har inte som dig, snusk i källaren.

Din text är snusk.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Fattar inte allt hat mot RGB...Stäng av det om ni tycker det är en så stor faktor. Huvudsaken är ju hur bra headsetet är när man använder den?

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB