Salesforce: "Microsofts förvärv av Linkedin hotar konkurrensen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Hur kan någon, speciellt som sitter på SweC, gilla Skype?

Vanliga skype är skräp, men Skype For Business/Lync är fan kung! Tänk om vanliga skypen hade haft ett lika smidigt gränssnitt, hade vart underbart!

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Skrivet av Saodie:

Jag är intresserad av routrar/nätverk och skulle aldrig köpa en konsumentrouter till mitt hem, men naturligtvis representerar inte det SweC.

Det är stor skillnad på router och router. Efter att ha lagt in OpenWRT på min TP-Link WDR 4300 går den som en klocka. Men massa annat mög man provat blev inte ens hyfsat vettiga efter liknande lösningar.

Men så brukar det väl inte finnas "professionella wifi routers" heller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Jag har bra ljud. Du kanske ska köpa nya lurar. Tycker det var en konstig och onödig kommentar från din sida

Eller så kanske det är som så att olika människor har olika krav på vad som kan klassas som bra ljud?

Personligen skulle jag klassa Skypes ljud som tillräckligt, men knappast bra.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Det är stor skillnad på router och router. Efter att ha lagt in OpenWRT på min TP-Link WDR 4300 går den som en klocka. Men massa annat mög man provat blev inte ens hyfsat vettiga efter liknande lösningar.

Men så brukar det väl inte finnas "professionella wifi routers" heller?

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå, jag är fullt medveten om att det finns stora skillnader mellan konsument routrar, speciellt när man byter firmware. Du missar dock min poäng, som är att JAG aldrig skulle köpa en konsument router för att JAG tycker Pfsense är överlägset allt annat och jag tycker om att jobba i det. Så inget ont mot konsument routers ö.h.t, det var bara min åsikt.

Nej, finns inte direkt några enterprise klassade wifi routers där ute, och det finns inget behov för det heller. Router är router, vill man lägga till wifi så kör man AP's.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten87:

Ser häller att LinkedIn är ägt av Microsoft än SalesForce då dom är ett borderline pyramid scheme.

Giant Douche eller Turd Sandwich ...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Jag har bra ljud. Du kanske ska köpa nya lurar. Tycker det var en konstig och onödig kommentar från din sida

Nej det är inte mina lurar, sitter i TeamSpeak och andra chatprogram och får bättre ljud så uppenbarligen är det Skype som är problemet här.

Permalänk
Skrivet av Saodie:

Jodå, jag är fullt medveten om att det finns stora skillnader mellan konsument routrar, speciellt när man byter firmware. Du missar dock min poäng, som är att JAG aldrig skulle köpa en konsument router för att JAG tycker Pfsense är överlägset allt annat och jag tycker om att jobba i det. Så inget ont mot konsument routers ö.h.t, det var bara min åsikt.

Nej, finns inte direkt några enterprise klassade wifi routers där ute, och det finns inget behov för det heller. Router är router, vill man lägga till wifi så kör man AP's.

Pfsense känns lite overkill för hemmabruk imho. "Whatever floats your boat" hursom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Pfsense känns lite overkill för hemmabruk imho. "Whatever floats your boat" hursom

Skickades från m.sweclockers.com

Beror naturligtvis på vad man har för behov. Men min poäng, som sagt, är att om har intresset så har man inget emot overkill.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |