Kingston lanserar gamingheadsetet HyperX Cloud Stinger

Permalänk
Melding Plague

Kingston lanserar gamingheadsetet HyperX Cloud Stinger

Amerikanska Kingstons senaste tillskott till deras utbud av hörlurar är HyperX Cloud Stinger, ett gamingheadset som enligt företaget ska passa alla spelare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ett väldigt humant pris, måste jag säga.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Dreijer: Den större frågan är nog hurvida det har ett humant ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

@Dreijer: Den större frågan är nog hurvida det har ett humant ljud.

Hehe, en bra fråga. Har alltid tyckt att de ser ut att hålla sådan låg kvalitet i jämförelse med t.ex. Qpad QH-85.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Sitter med HyperX Cloud II nu som egentligen är sambons ( Dottern Reckade mina Qpad QH-90 ).

Hur som så kan det nog bli ett köp så vida ljudet håller sig på en nivå likt Cloud II.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Trist att de har gått ifrån designen på Cloud/Cloud2 och ersatt den med detta.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av DevilsDad:

@Dreijer: Den större frågan är nog hurvida det har ett humant ljud.

Har en Cloud Revolver, kan inte påstå att ljudet är särskilt bra i den om jag jämför med Philips Fidelio X2. Cloud Stinger lär inte vara bättre... Dock lite trevligare med uppfällbar mikrofon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Hehe, en bra fråga. Har alltid tyckt att de ser ut att hålla sådan låg kvalitet i jämförelse med t.ex. Qpad QH-85.

Stinger ser och är betydligt mer budget än Cloud1.
Finns ingen skillnad mellan QH-85 och Cloud1, mer än att Cloud1 får ett par extra öronkuddar.

Permalänk
Medlem

Jag har ett cloud 2 för spel och måste säga att jag inte kan hitta någon annan som är lika besviken på dem som jag.. Seriöst.. Så naket ljud samt dålig mic. Går inte ens o spela något spel utan att ljuden verkligen skär i öronen..

Vet inte ens om jag vill kolla på fler Kingston grejer..
Hade Qpad förr och den var ju fan bra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Stinger ser och är betydligt mer budget än Cloud1.
Finns ingen skillnad mellan QH-85 och Cloud1, mer än att Cloud1 får ett par extra öronkuddar.

Är det verkligen samma komponenter i QH-85 som Cloud 1?Edit: Frågar för att jag inte vet, ej för att låta spydig...

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Är det verkligen samma komponenter i QH-85 som Cloud 1?Edit: Frågar för att jag inte vet, ej för att låta spydig...

Japp, det är exakt identiska grejer. Så allt annat är placebo, som sig bör med ljud.
Med Kingston får man lite mer tillbehör.

Står t.om QPAD på plastskyddet för mikrofonen på mina Cloud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Japp, det är exakt identiska grejer. Så allt annat är placebo, som sig bör med ljud.
Med Kingston får man lite mer tillbehör.

Står t.om QPAD på plastskyddet för mikrofonen på mina Cloud.

Okej. Blev lite fundersam eftersom att det verkar vara mer klagomål på ljudet (detta är ju bara min uppfattning) än på QH-85. Jag är väldigt nöjd med QH-85, i alla fall. Hehe.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag har ett cloud 2 för spel och måste säga att jag inte kan hitta någon annan som är lika besviken på dem som jag.. Seriöst.. Så naket ljud samt dålig mic. Går inte ens o spela något spel utan att ljuden verkligen skär i öronen..

Vet inte ens om jag vill kolla på fler Kingston grejer..
Hade Qpad förr och den var ju fan bra..

Enda i Cloud-serien som varit bra är just första modellen. CloudII och Revolver har inte alls samma känsla.
Visst, mikrofonen är inte bra i någon, godkänd men inte mer. Men ljud och byggkvalité är riktigt bra i Cloud1, för pengarna.

Dessa Stinger däremot är ren budget, det syns lång väg.

Permalänk
Medlem

@Ant3: Håll dig till Cloud 1/2 i stället för Stinger. Cloud 1/2 tillverkas av beyerdynamic som gör riktigt bra lurar. (De tillverkar även qpads QH-90 och QH-85) Dessa har jag svårt att tro att de håller samma nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag har ett cloud 2 för spel och måste säga att jag inte kan hitta någon annan som är lika besviken på dem som jag.. Seriöst.. Så naket ljud samt dålig mic. Går inte ens o spela något spel utan att ljuden verkligen skär i öronen..

Vet inte ens om jag vill kolla på fler Kingston grejer..
Hade Qpad förr och den var ju fan bra..

Se till att 7.1 knappen är avstängd, och använd med läderkuddarna, annars kan det riskera att låta alldeles för tunt och burkigt. Kan ju vara att de är stängda lurar du har problem med, öppna lurar kan ljudet läcka ut så att det blir mer behagligt. Har ett par QH90 hemma och Cloud 2 på jobbet och tycker det är väldigt liknande ljud.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Avstängd

Sjukt nice lurar, önskar att jag haft dem för 10år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Se till att 7.1 knappen är avstängd, och använd med läderkuddarna, annars kan det riskera att låta alldeles för tunt och burkigt. Kan ju vara att de är stängda lurar du har problem med, öppna lurar kan ljudet läcka ut så att det blir mer behagligt. Har ett par QH90 hemma och Cloud 2 på jobbet och tycker det är väldigt liknande ljud.

Jag har testat med båda.. Och verkligen riktigt obehagligt.. Köpte dessa för spel då mina Astro a40 började ge upp iaf micken.
Micken på Cloud2 är hur dålig som helst.. folk hör mig knappt fast än jag har det på max. Ljudet är väldigt naket.. Jag kan inte ens köra WoW med ljud på då mina "firespells" som mage verkligen skär i öronen. Riktigt illa 7.1 är avstängd.

Permalänk
Avstängd

@Hagge: Brusar/knäpper det i ljudet också? I så fall kan det vara att firmwaren för själva USB-donglen som behöver uppdateras. Så var det på mina Cloud II, lät apa innan jag uppdaterat men sen så är jag helt nöjd med dem. De kom med v3 och senaste var v5.

Testa att koppla dem via 3.5mm pluggen istället och skippa USB-donglen. Låter det bättre då så är det firmware-issue, bara att uppdatera.

Tror det går att köra verktyget utan att uppdatera om du bara vill kolla versionen. Och läs instruktionen innan du gör nåt. Går säkert att bricka den där donglen också om man rycker ur den under uppdateringen eller nåt.

https://support.kingston.com/us/support/technical/downloads?p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

@Ant3: Håll dig till Cloud 1/2 i stället för Stinger. Cloud 1/2 tillverkas av beyerdynamic som gör riktigt bra lurar. (De tillverkar även qpads QH-90 och QH-85) Dessa har jag svårt att tro att de håller samma nivå.

Men tanken va ju att köpa dessa nya till sambon... "Kolla Älskling. Du får ett par nya fina lurar eftersom jag har slitit så länge på dina."

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag har ett cloud 2 för spel och måste säga att jag inte kan hitta någon annan som är lika besviken på dem som jag.. Seriöst.. Så naket ljud samt dålig mic. Går inte ens o spela något spel utan att ljuden verkligen skär i öronen..

Vet inte ens om jag vill kolla på fler Kingston grejer..
Hade Qpad förr och den var ju fan bra..

Jag har ett par QH-90 som mig veterligen ska vara i stort sett samma lurar. Och jag känner inte alls igen dom så som du beskriver.
Ljudet är det bästa jag har haft i ett par lurar, och vänner beskriver micken som krispig och väldigt rent ljud.

Har du provat utan USB-dongeln som medföljer?! Jag tror problemet ligger i sunkigt USB-ljudkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

@Ant3: Håll dig till Cloud 1/2 i stället för Stinger. Cloud 1/2 tillverkas av beyerdynamic som gör riktigt bra lurar. (De tillverkar även qpads QH-90 och QH-85) Dessa har jag svårt att tro att de håller samma nivå.

Det är Takstar som tillverkar Cloud 1/2 samt QH-90/85. Däremot är det Beyerdynamic som tillverkar Qpad QH-1339.

Permalänk
Medlem

Mina senaste lurar var ett par qpad qh-90. För det första slutade miccen fungera efter några månader. För det andra får man med en förlängningssladd och och en dosa med volymkontroll som fastnar i allt, är otymplig, funkar dålig och till slut gick sönder. Vad gäller ljudet så får man vad man betalar för. Överlag ett riktigt lågvattenmärke.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke323:

Det är Takstar som tillverkar Cloud 1/2 samt QH-90/85. Däremot är det Beyerdynamic som tillverkar Qpad QH-1339.

Hm.. Har du någon källa? Var helt säker på att jag läst att QH-90 tillverkades av Beyerdynamic. På Qpads hemsida står mycket riktigt att QH-1339 tillverkas av dem, men ingenting om QH-90/85.

Edit: Jag kan inte heller redigera mitt förra inlägg... Varför det?

Permalänk
Medlem

Nja, en källa där Takstar eller Qpad medger det har jag inte då det får antas att båda företagen vill hålla det "hemligt". Men Googla Takstar Pro 80 och Qpad så får du en hel del träffar där detta diskuteras. Kolla även bilder på Pro80 så tror jag nog att du kommer hålla med. Takstar har även slutat sälja sin version på lurarna, antagligen för att inte konkurrera med OEM försäljningen.
Men nej, det är inget bekräftat bara antaganden, rimliga antaganden.

Och klagomålen på ljudkvaliten förstår jag inte alls. Absolut inte fullskaligt hifi-ljud men för 500:- så är i alla fall jag oerhört imponerad av hur välbalanserat ljud man får. Låter ens lurar total skit har man antagligen ett defekt par.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

@Hagge: Brusar/knäpper det i ljudet också? I så fall kan det vara att firmwaren för själva USB-donglen som behöver uppdateras. Så var det på mina Cloud II, lät apa innan jag uppdaterat men sen så är jag helt nöjd med dem. De kom med v3 och senaste var v5.

Testa att koppla dem via 3.5mm pluggen istället och skippa USB-donglen. Låter det bättre då så är det firmware-issue, bara att uppdatera.

Tror det går att köra verktyget utan att uppdatera om du bara vill kolla versionen. Och läs instruktionen innan du gör nåt. Går säkert att bricka den där donglen också om man rycker ur den under uppdateringen eller nåt.

https://support.kingston.com/us/support/technical/downloads?p...

Skrivet av biorrith:

Jag har ett par QH-90 som mig veterligen ska vara i stort sett samma lurar. Och jag känner inte alls igen dom så som du beskriver.
Ljudet är det bästa jag har haft i ett par lurar, och vänner beskriver micken som krispig och väldigt rent ljud.

Har du provat utan USB-dongeln som medföljer?! Jag tror problemet ligger i sunkigt USB-ljudkort.

Jag hade det senaste Firmwaren så där låg inte problemet.
Har tidigare haft QH-90 och det stämmer.. Jag gillade dem.. Men när jag nu körde cloud 2 så var det inte alls samma sak.. Bokstavligen sved i öronen när jag slängde Fireballs i WoW..

Död, naket, skitig djup med svindålig bas.. Jag är inte ute efter BAS i sig men en naturlig bas vill jag i alla fall ha.

Kan vara så att jag har vant mig vid bättre hörlurar som jag använder när jag kollar film och lyssnar musik så jag har glömt hur stor skillnaden egentligen var..

Men man tycker ändå att sättet jag hörde dem på borde vara olagligt.. var riktigt dåligt.. Går inte o beskriva.. måste vart ett par dåliga ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag hade det senaste Firmwaren så där låg inte problemet.
Har tidigare haft QH-90 och det stämmer.. Jag gillade dem.. Men när jag nu körde cloud 2 så var det inte alls samma sak.. Bokstavligen sved i öronen när jag slängde Fireballs i WoW..

Död, naket, skitig djup med svindålig bas.. Jag är inte ute efter BAS i sig men en naturlig bas vill jag i alla fall ha.

Kan vara så att jag har vant mig vid bättre hörlurar som jag använder när jag kollar film och lyssnar musik så jag har glömt hur stor skillnaden egentligen var..

Men man tycker ändå att sättet jag hörde dem på borde vara olagligt.. var riktigt dåligt.. Går inte o beskriva.. måste vart ett par dåliga ex.

När jag kör med "sambons" Cloud II i mitt Creative Sound blaster Z ljudkort så låter dom IDENTISKT med QH-90 Just för att de är IDENTISK hårdvara.

Men kör du Cloud 2 med usb skiten så låter det där efter oxå.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]