AMD släpper Radeon Software 16.10.1 för Mafia III och Gears of War 4

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper Radeon Software 16.10.1 för Mafia III och Gears of War 4

Mafia III och Gears of War 4 är två uppföljare i respektive spelserie som släpps under oktober månad. Inför detta släpper AMD en ny drivrutin med optimeringar för speltitlarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var länge sedan man såg AMD släppa drivare... för "kommande spel". Kul ju, de verkar ha fått upp tempot på nya drivare, och tom CF profiler.

Permalänk
Medlem

Vilken version är det som ger Frame Pacing stöd i DX12 för multi-gpu? Läst en del artiklar om det, men kan inte se att det nämns varken i AMD's release notes eller i artiklarna vilken version det är som det kom med.

http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/luke-hill/exc...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

Laddade ner den igår men har inte hunnit installera den ännu. Lär bli efter jag slutat idag, ändå dags för en datoromstart.

Skrivet av Paddanx:

Det var länge sedan man såg AMD släppa drivare... för "kommande spel". Kul ju, de verkar ha fått upp tempot på nya drivare, och tom CF profiler.

Det hände nyligen med, troligen nya Deus Ex eller något nyare ändå.

Då de flesta större spel på PC idag är Nvidia-titlar så får AMD ofta vänta tills spelet lanserats innan de kan slutföra arbetet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul att se AMD släppa drivrutiner innan spelet är släppt. Och inte bara till 1 spel heller utan 2! Hade ett nvidia kort innan mitt nuvarande 290X och i ärlighetens namn så tycker jag AMDs drivrutiner varit mycket stabilare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Laddade ner den igår men har inte hunnit installera den ännu. Lär bli efter jag slutat idag, ändå dags för en datoromstart.

Det hände nyligen med, troligen nya Deus Ex eller något nyare ändå.

Då de flesta större spel på PC idag är Nvidia-titlar så får AMD ofta vänta tills spelet lanserats innan de kan slutföra arbetet.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet detta, men det märks ändå att de gjort lite extra när CF profiler mm börjar ordnas så snabbt. Jag vill inte uppdatera drivare varje månad (så som du borde veta, AMDs drivare fungerar rätt bra även när de är lite äldre), men det är verkligen bra att veta, att, man kan göra det om man väljer att ta ett nyare spel och får problem.

Tycker att de ska ha lite beröm efter allt negativt de fått med att de inte släpper drivare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paddanx:

Vet detta, men det märks ändå att de gjort lite extra när CF profiler mm börjar ordnas så snabbt. Jag vill inte uppdatera drivare varje månad (så som du borde veta, AMDs drivare fungerar rätt bra även när de är lite äldre), men det är verkligen bra att veta, att, man kan göra det om man väljer att ta ett nyare spel och får problem.

Tycker att de ska ha lite beröm efter allt negativt de fått med att de inte släpper drivare.

Ah, jag missade iofs CF-biten, det är ju ovanligare. Både AMD och Nvidia är ju rätt sena med att stödja dessa kunder.

Stämmer bra, oftast uppdaterar jag bara om jag måste då drivarna ofta står sig bra. Men vill gärna hålla drivarna någorlunda uppdaterade.

Känns som att AMD (och dess kunder) tjänat mycket på att ha fått in GCN i konsollerna. Spelen är redan rätt optimerade från tillverkaren och de förbättringar i drivrutiner vi ofta ser idag är ofta rätt små.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad i denna spelserie är så attraktivt för psykotiskt inriktade personer? Bara den senaste tiden har ett flertal personer lagts in för överbruk/missbruk av detta spel/spelserie. (klarar inte normal social funktion, personlig hygien och kosthållning) Är det nån som känner för att elaborera? Man bör ju veta att jag inte har mer än trailers och reklamfilmen att gå på i dagsläget.

Om nu spelet är så beroendeframkallande, varför gor inte alla speltillverkare samma? Eller är det premissen med att vara mafioso i sig som tilltalar de som redan har psykisk sjukdom?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Vad i denna spelserie är så attraktivt för psykotiskt inriktade personer? Bara den senaste tiden har ett flertal personer lagts in för överbruk/missbruk av detta spel/spelserie. (klarar inte normal social funktion, personlig hygien och kosthållning) Är det nån som känner för att elaborera? Man bör ju veta att jag inte har mer än trailers och reklamfilmen att gå på i dagsläget.

Om nu spelet är så beroendeframkallande, varför gor inte alla speltillverkare samma? Eller är det premissen med att vara mafioso i sig som tilltalar de som redan har psykisk sjukdom?

Du har nog blandat ihop Mafia-serien med typ WoW eller Sims eller något.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Nej, det har varit ett flertal inläggningar i norra sverige (dock alla kände varandra ytligt) pga denna spelserie.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.