Testpilot: D-Link DCS-2530L

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: D-Link DCS-2530L

Med högupplöst video och 180-graders vidvinkel ska D-Links trådlösa övervakningskamera vara både funktionell och enkel att använda. Testpiloten Magnus Blix installerar ett vakande öga i hemmet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tramsprodukt? Oavsett om den är avsedd för "professionellt" skalskydd eller för att smyga på barnflickan så är det önskvärt att kunna välja var materialet sparas. Mediokra specifikationer och att det är en fristående produkt med ett relativt högt pris gör den inte speciellt attraktiv i mina ögon. Men vad annars hade man väntat sig av D(own)-Link?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Ingenting om kamerans säkerhet? Är ganska hett just nu att infiltrera just sådana här enheter och lägga till dom i ett enormt botnät. Sånt här skit ska inte kopplas upp mot internet under några omständigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kul med test av övervakningskamera, letar efter något vettigt, men har inte hittat något passande ännu.
Hade besök hemma för något år sedan, så man blir nästan lite lätt paranoid Vovven löste det dock den gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Ingenting om kamerans säkerhet? Är ganska hett just nu att infiltrera just sådana här enheter och lägga till dom i ett enormt botnät. Sånt här skit ska inte kopplas upp mot internet under några omständigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Säkerhetshålet ligger väl oftast hos användaren där man ofta slarvar med defaultlösenord och på så sätt öppnar upp för vem som helst om man öppnar upp kameran mot internet?

Skrivet av iguanodon:

Kul med test av övervakningskamera, letar efter något vettigt, men har inte hittat något passande ännu.
Hade besök hemma för något år sedan, så man blir nästan lite lätt paranoid Vovven löste det dock den gången.

Personligen hade jag kollat på en billigare professionell lösning om man är ute efter en mer pålitlig övervakning. Denna typ av kamera känns mer passande för liveövervakning eller om man är ute efter att se vad katten håller på med under natten. Håller med recensionen att bristen på nätverksinspelning direkt från kameran inte gör den speciellt intressant när det gäller just inbrott.

Permalänk
Medlem

@Vesh: Tyvärr är det väl just så att de flesta användare aldrig byter lösenordet från fabrik. Borde vara en default att lösen måste bytas vid första start eller ngt liknande.

Permalänk
Medlem

@theailer Helt enig på den fronten. Det hade varit en ganska simpel sak att implementera.

Dessutom är väl just en oskyddad nätverkskamera sämre än ingen alls. Viserligen är det rätt osannolikt att den genomsnittliga inbrottstjuven kommer på idén, lyckas hitta just din ip, och kopplar den till din adress. Men som du säger finns det en rad andra otrevligheter man kan göra om man kommer in i en sån enhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gör den i form av en vas eller liknande, så den smälter in. I denna vas kan man sedan få plats med ett stort batteri och också den hårdvara och mjukvara som krävs för att skicka videon till en extern lagringsplats.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Intressant recension, mindre intressant produkt tyvärr.

Är själv ute efter något liknande då jag inte direkt litar på att larmbolag faktiskt kommer ut till huset i tid om det skulle visa sig att man har ett pågående inbrott. Då får jag hellre reda på det själv och ringer polisen i så fall.

Men då gäller det ju att jag kan lagra allt material direkt mot min server för att sedan skicka vidare det mot lagring på annan fysisk plats.

Permalänk
Medlem

@huttala: Har du hittat något som kan tänkas motsvara dina förväntningar?

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SIEMPRE:

@huttala: Har du hittat något som kan tänkas motsvara dina förväntningar?

Ska jag vara ärlig har jag inte lagt ner allt för mycket research i det då jag har massa annat att göra just nu. Har hemlarm installerat (från företag) just nu så det är inte superbrådis att få ordning på det. I och med det så har det hamnat lite för långt ner i priolistan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Ska jag vara ärlig har jag inte lagt ner allt för mycket research i det då jag har massa annat att göra just nu. Har hemlarm installerat (från företag) just nu så det är inte superbrådis att få ordning på det. I och med det så har det hamnat lite för långt ner i priolistan..

Jag har sneglat lite på Netgear Arlo för att övervaka min villa på landet, lite ur inbrottsperspektiv men också som en del i generell övervakning av hur huset mår när jag är bortrest. Det ingår molnlagring i 7 dagar för inspelat material med möjlighet att köpa till mer. Tyvärr drivs de trådlösa kamerorna av dyra CR123 batterier, men det finns även en trådbunden variant.

Permalänk
Medlem

Intressant artikel, tack för den. Hade gärna sett fler tester av hemövervakningsprodukter, t.e.x. Axis nya Companion Line-produkter som ligger hyffsat nära denna i pris.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Liknade produkt Dropcam pro.

https://nest.com/camera/meet-nest-cam/

Visa signatur

Har du Windows 8 och 8.1 så klicka på denna länk
http://nooooooooooooooo.com/

Permalänk
Livsnjutare 😎

Tyckte ni detta var intressant ?, alltså ämnet "Övervakning" ?

Om intresset finns skulle jag kunna göra en testpilot -recension utav Netgear Arlo som jag gjorde en Youtube film väldigt snabbt om här (var en utav de första filmerna jag gjorde, så kvaliteten är sådär);

Det är alltså trådlösa 720p kameror som har IR-syn (mörkerseende), grid-övervakning, cloud-storage etc.
Men de fina är att att de är trådlösa - och då menar jag helt trådlösa - inga kablar alls, varken närverk eller el - de drivs nämligen på Lithium-ion batterier

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3007819

Gilla detta inlägget så vet om jag intresset finns eller ej, eller skriv en rad till mig här eller i PM!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av andreas_dock:

Tyckte ni detta var intressant ?, alltså ämnet "Övervakning" ?

Om intresset finns skulle jag kunna göra en testpilot -recension utav Netgear Arlo som jag gjorde en Youtube film väldigt snabbt om här (var en utav de första filmerna jag gjorde, så kvaliteten är sådär);
https://www.youtube.com/watch?v=XWDAywD4_HY

Det är alltså trådlösa 720p kameror som har IR-syn (mörkerseende), grid-övervakning, cloud-storage etc.
Men de fina är att att de är trådlösa - och då menar jag helt trådlösa - inga kablar alls, varken närverk eller el - de drivs nämligen på Lithium-ion batterier

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3007819

Gilla detta inlägget så vet om jag intresset finns eller ej, eller skriv en rad till mig här eller i PM!

Helt klart intressant. Men den största frågan jag har, kan den få min telefon att skrika högt som ett alarm om det är så att kameran aktiveras under natten?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av huttala:

Helt klart intressant. Men den största frågan jag har, kan den få min telefon att skrika högt som ett alarm om det är så att kameran aktiveras under natten?

Vet inte - för jag vill inte ha den funktionen.
Men det är väl en sak man skulle kunna djupdyka i om en recension blir verklighet

Alla har olika användningsområden och/eller behov - så det finns nog massor utav saker jag inte ens provat.
Jag ville bara ha övervakning och larm funktion, via mail och push - och det fungerar klockrent.

Går någon framför kameran eller liknande får jag en PLING om det i mobilen med en 10sek bifogad videoström.
Sedan kan jag gå in och kolla kamerorna live.

Kamerorna i sig är väldigt diskreta och små, och kommer inte göra något ljud av sig om något händer.
Så de används inte som avskräckande - men kan istället spela in allting utan att de ens märks.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Tyckte ni detta var intressant ?, alltså ämnet "Övervakning" ?

Om intresset finns skulle jag kunna göra en testpilot -recension utav Netgear Arlo som jag gjorde en Youtube film väldigt snabbt om här (var en utav de första filmerna jag gjorde, så kvaliteten är sådär);
https://www.youtube.com/watch?v=XWDAywD4_HY

Det är alltså trådlösa 720p kameror som har IR-syn (mörkerseende), grid-övervakning, cloud-storage etc.
Men de fina är att att de är trådlösa - och då menar jag helt trådlösa - inga kablar alls, varken närverk eller el - de drivs nämligen på Lithium-ion batterier

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3007819

Gilla detta inlägget så vet om jag intresset finns eller ej, eller skriv en rad till mig här eller i PM!

Är väldigt intresserad av en recension med Netgear Arlo!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av skog1s:

Är väldigt intresserad av en recension med Netgear Arlo!!

Skall kolla hur man ansöker om att bli Test-pilot då

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •