Nvidia släpper drivrutin för Mafia III och Gears of War 4

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutin för Mafia III och Gears of War 4

Nvidia följer i AMD:s fotspår och släpper en ny drivrutin för tre nya speltitlar, samt något otippat lägger till SLI-stöd för en 14 år gammal förstapersonsskjutare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sli till ett spel från 02 är inte direkt nödvändigt

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Fortfarande tonvis med SLI problem under "known issues" men det är ju standard numera.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

"Nvidia följer i AMD:s fotspår och släpper en ny drivrutin..." Inte ofta man ser den meningen.

Men man undrar varför de tror att Nvidia användare, som inte använder 1060 för det lönar sig inte (deras egen åsikt), ska behöva SLI profiler till moderna kort på 14 år gammalt spel. Räcker inte ensamt kort att driva det idag?

Permalänk
Medlem

får inte igång Gears via storen, det är ju släppt idag?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

"Nvidia följer i AMD:s fotspår och släpper en ny drivrutin..." Inte ofta man ser den meningen.

Men man undrar varför de tror att Nvidia användare, som inte använder 1060 för det lönar sig inte (deras egen åsikt), ska behöva SLI profiler till moderna kort på 14 år gammalt spel. Räcker inte ensamt kort att driva det idag?

Blir väl något problem för de som har SLI idag och vill spela det spelet, och NVidia fixar det problemet istället för att de personerna ska behöva avaktivera SLI-stödet i datorn för att sedan spela.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Blir väl något problem för de som har SLI idag och vill spela det spelet, och NVidia fixar det problemet istället för att de personerna ska behöva avaktivera SLI-stödet i datorn för att sedan spela.

Och alla de andra, mer moderna spelen som är listade att ha problem?

Permalänk
Medlem

Ny drivrutin för bl.a. Mafia3? Är optimering verkligen nödvändigt när spelet är låst till 30fps? /jagärintebitter

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFeast:

Ny drivrutin för bl.a. Mafia3? Är optimering verkligen nödvändigt när spelet är låst till 30fps? /jagärintebitter

Ungefär som att försöka sminka en gris kanske? /jagärintebitterjagheller

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av McFeast:

Ny drivrutin för bl.a. Mafia3? Är optimering verkligen nödvändigt när spelet är låst till 30fps? /jagärintebitter

Det är förmodligen ny drivrutin för att minska krascherna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har haft problem att installera drivrutinen?
Det står bara och tänker och sedan får jag ''något gick fel''

Han bara testa 2 gånger får testa igen ikväll.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sulle82:

Är det någon annan som har haft problem att installera drivrutinen?
Det står bara och tänker och sedan får jag ''något gick fel''

Han bara testa 2 gånger får testa igen ikväll.

Har du provat med clean installation? Får alldrig problem med installation av Nvidias drivrutin sedan jag börjat med clean installation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Har du provat med clean installation? Får alldrig problem med installation av Nvidias drivrutin sedan jag börjat med clean installation.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart kör alltid ''Utför ren installation'' har aldrig stött på problem med Nvidias drivrutiner heller kan vara något internt i datorn.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle82:

Självklart kör alltid ''Utför ren installation'' har aldrig stött på problem med Nvidias drivrutiner heller kan vara något internt i datorn.

Kanske inte löser dina problem, men har du testat att köra med DDU(Display Driver Uninstaller)? Länk: DDU

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Var på väg att installera denna men blir lite fundersam med hänsyn till GPU tempen?

https://www.youtube.com/watch?v=CgMvkRDb9Q0

Uppladdaren brukar testa nvidia drivare och är stammis på Guru3D.
Det är uppseendeväckande mycket högre temperaturer som han får med 373.06 (i alla fall med ett GTX 970).

Permalänk
Skrivet av Oneone:

får inte igång Gears via storen, det är ju släppt idag?

Konstigt,funkar bra för mig. Började spela direkt vid release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFeast:

Kanske inte löser dina problem, men har du testat att köra med DDU(Display Driver Uninstaller)? Länk: DDU

Ok fick till det nu efter att ha kört DDU och sedan laddade ner bara drivrutinen istället för att köra via Gefore experience som jag brukar köra.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle82:

Ok fick till det nu efter att ha kört DDU och sedan laddade ner bara drivrutinen istället för att köra via Gefore experience som jag brukar köra.

det var bara de som besällt Ultimate Edition verkar det som , jag måste vänta

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sulle82:

Ok fick till det nu efter att ha kört DDU och sedan laddade ner bara drivrutinen istället för att köra via Gefore experience som jag brukar köra.

Där har du nog felet som lär återkomma, med Geforce Experience gav det problem med min dator och vet att många haft liknande erfarenheter med det installerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sulle82:

Självklart kör alltid ''Utför ren installation'' har aldrig stött på problem med Nvidias drivrutiner heller kan vara något internt i datorn.

Långt ifrån självklart för många

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För mig funkade det bra att installera via GeForce Experience. Själva installationen är väl likadan fast att man tankar installationsfilen ifrån GE istället för Nvidias hemsida? Längesedan nu men har varit med om att drivrutinen inte velat installera såsom Sulle82 beskriver men då har det funkat med en omstart innan installation.

Känns inte drivrutiner i regel rätt onödiga så länge det inte handlar om SLI profiler och buggfixar man behöver? Är det någon faktisk skillnad i drivrutin 1 jämfört med drivrutin 2, även om drivrutin 2 har optimeringar för ett visst spel?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Känns inte drivrutiner i regel rätt onödiga så länge det inte handlar om SLI profiler och buggfixar man behöver? Är det någon faktisk skillnad i drivrutin 1 jämfört med drivrutin 2, även om drivrutin 2 har optimeringar för ett visst spel?

Det är bra för just nya spel som skall minska krascher, frysningar etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200