John Carmack avrundar Oculus Connect

Permalänk
Melding Plague

John Carmack avrundar Oculus Connect

Årets upplaga av Oculus Connect är tillända. Siste talare är ingen mindre än John Carmack, där allt från Minecraft till tekniken bakom Rift disktuteras.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant hur dom scannar av ögonbryn och ansiktsuttryck..

https://www.youtube.com/watch?v=8fGg70OKh1s#t=28s

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Hade varit intressant hur dom scannar av ögonbryn och ansiktsuttryck..

https://www.youtube.com/watch?v=8fGg70OKh1s#t=28s

Gissar genom rösten och handgester

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Gissar genom rösten och handgester

Jag undrar om dom inte har något mer sofistikerat. Har för mig jag sett att dom laborerat med mer avancerade tekniker. Allt detta är ändå riktigt spännande. Man märker ju i Rec Room hur kul detta är och det är ännu inte lika avancerat.

Permalänk

Kommer inte att stödja detta företag så länge Palmer Luckey är anställd, man undrar om John Carmack stöjder hans åsikter.

Palmer Luckey, Millionaire Founder of Oculus Rift, Loves Donald Trump and Dates a Gamergater

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleEvil:

Kommer inte att stödja detta företag så länge Palmer Luckey är anställd, man undrar om John Carmack stöjder hans åsikter.

Palmer Luckey, Millionaire Founder of Oculus Rift, Loves Donald Trump and Dates a Gamergater

Vem fan bryr sig om hans politiska åsikter, alla har en

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Vem fan bryr sig om hans politiska åsikter, alla har en

Det är helt OK att rösta med sina pengar, alltså inte stödja sådan verksamhet ekonomiskt som man själv inte gillar. Det Luckey gjorde var dessutom ganska rejält osmakligt, det är mer än bara en politisk åsikt.

Permalänk

Alltid lika imponerad av Carmack, den mannen kan prata.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirigoe:

Det är helt OK att rösta med sina pengar, alltså inte stödja sådan verksamhet ekonomiskt som man själv inte gillar. Det Luckey gjorde var dessutom ganska rejält osmakligt, det är mer än bara en politisk åsikt.

Dessutom gör det faktiskt skillnad. Bara att se på hur det gick för Brendan Eich när han försökte vara VD på Mozilla.

Så är det. Åsiktisfrihet betyder inte att du kan tvinga andra att blunda för dina åsikter och ändå köpa dina prpdukter. Så kör på.

Jag tänker inte heller köpa något från dem. Det är illa nog att de tog in kapital från Facebook, men det här är definitivt bensin på den brasan. Vilket svin alltså.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Carmacks tal ser man verkligen fram emot under dessa dagar. Touch är beställt och förhoppningsvis här innan jul. Tagga tagga.

Permalänk
Skrivet av UncleEvil:

Kommer inte att stödja detta företag så länge Palmer Luckey är anställd, man undrar om John Carmack stöjder hans åsikter.

Palmer Luckey, Millionaire Founder of Oculus Rift, Loves Donald Trump and Dates a Gamergater

Så det är grönt ljus för politiska inlägg alltså.
Men dåså. Då kopierar jag din taktik, eftersom jag varit i valet och kvalet mellan olika VR-lösningar.

Eftersom jag både gillar John Carmack, och att Luckey stödjer Trump så köper jag väl mig en Oculus Rift.
Ja, du kan skriva en soptipp om vad du inte gillar med Trump och hans supporters och jag kan skriva detsamma om Hillary med hennes supporters, men det känns bara löjligt. Bojkottskampanjer startas alltid av någon grupp, men det blir kanske inte lika roligt när det kastar ved i brasan hos motståndarna, och man får smaka på sin egen medicin.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!