Permalänk
Medlem

Dela ett eget autofilter?

Jag har gjort ett bildfilter, som jag vill dela med mig av. Filtret är bara en text och en bild som överlappas ovanpå originalbilden. Jag vill att det ska vara så enkelt som möjligt för andra att använda det. De ska inte behöva gå in i något bildredigeringsprogram. Helst skulle jag vilja göra så att folk bara kan välja vilken bild de vill ha filtret på, sedan får de tillbaka bilden med filtret tillagt.

Tips på något smidigt sätt att göra detta på?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Men vad är det för program/app som filtret har skapats till?
Du kan ju inte bara magiskt ha ett filter som du lägger på valfri bild.

Är det i datorn? Är det i mobilen? Vad är det för operativsystem? Windows? OSX? Android? iOS? WindwosPhone?

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

"De ska inte behöva gå in i något bildredigeringsprogram"? Hur skall de då åstadkomma det? Eller vad menar du egentligen?

Permalänk
Medlem

Tror TS är ute efter att skapa en applikation som kan göra det åt användaren. Likt alla meme-generator hemsidor och dyl.

TS får nog googla om dessa tjänster kör något generellt/open source i bakgrunden som man själv kan implementera eller behöver utveckla själv.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Kanske detta kan hjälpa? http://www.online-image-editor.com/help/overlay_image

Som hämtad ur 90-talet men verkar vara ungefär det du är på jakt efter

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein