The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition får officiella systemkrav

Permalänk
Medlem

Nice om de kunde ha VR-stöd out of the box också.

Permalänk

Blir perfekt för mig då jag länge planerat att spela skyrim men inte riktigt kommit igång än. Har inte orkat installera alla moddar som krävs för ett bra utseende.

Mycket bra!

Visa signatur

i7 6700K @ 4.5GHz | MSI 1080 Gaming X | Asus Z170 Pro Gaming | Define R5 | EVGA G2 850W | Corsair 2x8GB 3000 MHz | NH-D15 | 960 EVO 1TB | WD Blue 6 TB | Seagate 4TB | WD Green 3TB
Acer XB270HU | Benq BL2400PT | Logitech G502 Proteus Core | Logitech G710+ | Philips Fidelio X2 | V-Moda Boompro | Func 1030 R2 XL

Permalänk
Medlem

Får hoppas dom fixat så spelet är spelbart i 144hz nu.

Permalänk
Medlem

Synd att spelet i grunden är så förbannat stelt och tradigt. För mycket sandlåda och för dålig storytelling för min smak. Ska man springa runt och samla skräp som man sen ändå inte orkar bära, så kan man lika gärna gå ut på tomten o ch kratta löv istället.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Vet vi om det kommer vara kompatibelt med gamla saves? Jag kom av mig mitt i en genomspelning, men spelet är fortfarande installerat med alla savefiler. Det här kunde vara ett tillfälle att göra klart den.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Synd att spelet i grunden är så förbannat stelt och tradigt. För mycket sandlåda och för dålig storytelling för min smak. Ska man springa runt och samla skräp som man sen ändå inte orkar bära, så kan man lika gärna gå ut på tomten o ch kratta löv istället.

Kan hålla med dig om det. Det krävs mods för att känna sig engagerad. Man springer liksom runt och dödar drakar och blir någon sorts halvgud men världen bryr sig inte utan alla fortsätter att prata om sina knäskador. En tom känsla infinner sig efter ett tag, och det har varit samma sak med alla bethesdas sandlådespel.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ja den ska vara gratis för folk som redan har Skyrim. Jag kommer dock inte ta ner denna versionen. Man kan inte använda SKSE som krävs för att många mods ska fungera

Ge det lite tid, Special Edition kommer också få en script extender. Det kan jag nästan lova dig.

Skrivet av Horvendile:

Vet vi om det kommer vara kompatibelt med gamla saves? Jag kom av mig mitt i en genomspelning, men spelet är fortfarande installerat med alla savefiler. Det här kunde vara ett tillfälle att göra klart den.

Jag har för mig att Todd sa det, ja.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Ge det lite tid, Special Edition kommer också få en script extender. Det kan jag nästan lova dig.

Jag har för mig att Todd sa det, ja.

Har ingen anledning att tanka ner det. Mitt Skyrim flyter bra utan den nya versionen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har ingen anledning att tanka ner det. Mitt Skyrim flyter bra utan den nya versionen

Du gör självklart som du vill, mitt Skyrim flöt dock inte på bra alls. Jag hoppas att detta löser sig nu när det får 64-bitar.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Du gör självklart som du vill, mitt Skyrim flöt dock inte på bra alls. Jag hoppas att detta löser sig nu när det får 64-bitar.

Var står det att spelet är 64 bitar eller har jag missat nåt? Jag såg bara att det krävde Windows 64 bitars OS, antagligen för att kunna utnyttja mer av minnet man har i datorn

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Var står det att spelet är 64 bitar eller har jag missat nåt? Jag såg bara att det krävde Windows 64 bitars OS, antagligen för att kunna utnyttja mer av minnet man har i datorn

Det har sagts åtskilliga gånger, kolla till exempel originalartikeln för special edition.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det var därför jag skrev det
Jag tror de hade kunnat höja liret till en ny nivå om de gjorde det. Kunna lira med vänner kan vara som natt och dag.
Tror väldigt många fler hade lirat det.

@Corebarn
Det var det, men jag försökte igen för ett par månader sedan men insåg att jag inte orkade köra igenom från början igen, för segt, samt att de fortfarande i tes-online har buggar och serverlagg och nya buggar de introducerar vid patcher samt oh vad jag blev trött när jag såg att de inte förbättrat inventory. Det är ett magi lir så varför inte en magisk infinity bag, var sjukt drygt som crafter och det konsolanpassade inv. systemet... Sen, asså vissa dåliga minnes väx också som när deras lead devs satt och snacka och var dels oseriösa men även hur fatalt de misslyckades och sen gjorde om stridssystemet och skills lite men det blev ändå inte bra.. och hur de sen försöker sälja in det utan att ta ansvar för tidigare misslyckande, jag blir lite äcklad av dem helt enkelt. De som gör tes, jag har inge förtroende för dem, de förbrukade det på sina misslyckanden under över ett års tid.
Du kanske har andra prioriteringar och mindre långsint.
Ingen månadsavgift tror jag är dåligt, det brukar höja kvaliteten på spelarna.
Sry för ilsken wot

haha no worries, skrev det mest som ett förslag då jag personligen har haft mycket kul i spelet Gällande UI, bags och liknande så lever spelet väldigt mycket på deras Addons från spelare vilket nästan är ett måste för att man skall "gilla" UIt ^^ För unlimited crafting bag så är det ESO+ som gäller, jag har dock 3 lvl 50 cp220+ karaktärer nu och jag har fortfarande inte behövt det inventoryt. Har polare som skaffat det som säger att det är underbart att ha men det är ju en fråga om bekvämlighet enligt mig.

Buggar finns det såklart, går dock inte att jämföra med hur det var när spelet var i Beta/release när det var totalkvaddat dock. Utvecklarna är vad dem är, men spelets community som är väldigt moget lyfter upp spelet såpass jämfört med andra MMO's jag har spelat. Dessutom så älskar jag TES-lore så det är det också ^^