Nvidia Geforce GTX 1050 Ti från Asus och Gigabyte hittar ut på bild

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce GTX 1050 Ti från Asus och Gigabyte hittar ut på bild

Inför lanseringen av arkitekturen Pascal för instegssegmentet hittar bilder ut på grafikkort från två partnertillverkare, samt uppgifter om att AMD planerar en prissänkning för att möta det nya hotet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

RX 470 för 1399:-, ja tack.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Är Asus-kortet månne low-profile? I så fall är det goda nyheter för dem som har en liten märkesdator och kommer på att de vill kunna spela på datorn.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Vänta nu, är det en SLI-kontakt vi ser på Gigabyte-skuggan där?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på ett passivt kylt kort inte ett med 2 fläktar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sekatorur:

Hade hoppats på ett passivt kylt kort inte ett med 2 fläktar..

suck dessa kort kan knappast köras passivt i spel..

Permalänk
Inaktiv

Mycket fläkt för ett grafikkort som kommer dra under 75W.

Skrivet av HazZarD:

suck dessa kort kan knappast köras passivt i spel..

Har du ens använt ett 750Ti? Du har ingen aning om vad du snackar om.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av anon114264:

Mycket fläkt för ett grafikkort som kommer dra under 75W.

Tror du inte att man nästan kan förutsätta att detta kort kommer ha en extra 6-pinnars kontakt och vara klockad rätt mycket över basfrekvensen?

Det lär komma kort som drar under 75W, de korten borde klara sig med lite mindre tilltagen kylare.

RX 460 nämns ju som huvudkonkurrent, där finns ju redan modeller både med och utan 6-pinnarskontakt. De med extra strömförsörjning är högre klockade och presterar något bättre.

GTX 950 finns också både med extra strömförsörjning (de flesta modeller) och i lägre klockad variant utan 6-pinnars kontakt.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Ser tuff ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Vänta nu, är det en SLI-kontakt vi ser på Gigabyte-skuggan där?

Om, då är det jävligt konstigt att inte GTX 1060 har det.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Hur många av er är intresserade av de här budgetkorten..? Jag känner ett totalt "vem bryr sig!?" över budgetkort. GTX 1060 och över är intressant o läsa om. Under det....nix!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Hur många av er är intresserade av de här budgetkorten..? Jag känner ett totalt "vem bryr sig!?" över budgetkort. GTX 1060 och över är intressant o läsa om. Under det....nix!

Bara för att man inte tänker köpa ett betyder det inte att det inte kan vara intressant. Personligen tycker jag att det är intressant att se hur mycket prestanda de kan erbjuda när det gäller så här liten strömförbrukning.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Hur många av er är intresserade av de här budgetkorten..? Jag känner ett totalt "vem bryr sig!?" över budgetkort. GTX 1060 och över är intressant o läsa om. Under det....nix!

Kanske för att man kan tänka sig köpa det? Eller så är man bara allmänt intresserad av korten. Tycker själv det är kul att läsa om 1070 och uppåt men kommer aldrig köpa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Bara för att man inte tänker köpa ett betyder det inte att det inte kan vara intressant. Personligen tycker jag att det är intressant att se hur mycket prestanda de kan erbjuda när det gäller så här liten strömförbrukning.

Det är extremt spännande att se hur bra dom presterar då man äntligen kanske kommer kunna rekommendera ett budgetkort utan att behöva ursäkta sig och säga saker som "men lägg ner 700 kr till, det är värt det".

Nu kanske man kommer kunna bygga intressanta burkar i 6000 kronors klassen med i3:or och pentiums. Sen om rx470 faktiskt sänks i pris så kommer detta bli ett grymt budgetkort tillsammans med en freesyncskärm. Och med tanke på hur nära rx480 det presterar så lär dom få justera även detta pris. Något som redan borde gjorts i Europa iaf.

Nu vill vi bara se lite passiva kort, single slot-kort och riktigt kompakta skapelser till m-ITX burkar.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Hur många av er är intresserade av de här budgetkorten..? Jag känner ett totalt "vem bryr sig!?" över budgetkort. GTX 1060 och över är intressant o läsa om. Under det....nix!

jag är det absolut. det är mest strömförbrukningen som gör mig intresserad då den troligtvis kommer i passivt kylt utförande och förhoppningsvis även lågprofil vilket gör att den kan vara aktuell för en del roliga nish byggen. precis som 750ti.

Permalänk

Antingen blir 1050 ett sjukt värt 1000kr kort, eller så blir 1050 ti ett sjukt ovärt köp jämförd med 1060 3gb kortet.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X