Call of Duty: Infinite Warfare och Modern Warfare Remastered tar upp 130 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Minns när Diablo 2 tog 1,5gb och man hade 3GB hårddisk. Fick avinstallera allt som gick för att precis få plats med Windows 98 och Diablo 2.

Hah. Jo, det påminner mig om när jag försökte få in Baldurs Gate på datorn. Det var runt 5GB tror jag.
Var ju betydligt vanligare på den tiden att man gjorde "partial installs" - det vill säga att mycket data fanns kvar på CD skivorna.

Permalänk
Skrivet av DarkXale:

Hah. Jo, det påminner mig om när jag försökte få in Baldurs Gate på datorn. Det var runt 5GB tror jag.
Var ju betydligt vanligare på den tiden att man gjorde "partial installs" - det vill säga att mycket data fanns kvar på CD skivorna.

Good times! Kommer ihåg att man fick byta skiva konstant när man var ute och äventyrade.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Battlefield 4 tar just nu ca 65GB, battlefield 3 tar 40GB. Jag ser inte varför folk blir förvånad av denna utveckling. Spel blir större för att tekniken utvecklas, grafiken blir mer komplex och varje nytt spel ska se bättre ut än det förra.

Men i fallet BF4 har jag iaf viss förståelse, aningen mer komplext spel med stora banor och innan all DLC kom till BF4 krävdes 30GB dessutom. Tror t.om det är typ 25GB eller något man verkligen laddar ner men de reserverar några GB utifall att antar jag.

Nu, tre år senare kommer ett CoD spel som är mindre komplext rent mekaniskt (kan inte tänka mig något annat iaf), har mindre banor osv och då kräver det 65GB, eller hur de där 130 GB nu är fördelade, vilket iaf enligt mig känns överdrivet.

Tycker helt enkelt inte att vi kan peka på 4K och acceptera det. Inte i detta fall, CoD spel är inte stora nog att rättfärdiga utrymmet helt enkelt, tycker jag iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd

Sluta grina, det är ju två! spel det handlar om här, som mest troligt också innehåller en större mängd högupplösta texturer, sådana kostar utrymme.

Stackars konsoler säger jag.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Starta en tråd om det här på Sweclockers. Jag vet inte om Activision kommer bry sig men kanske.

Har skapat nu!
Blev dock lite tråkigt bemött än så länge.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Har du missat att det finns dvd som rymmer c:a 17gb?
(dubbelsidig och dubbla lager)

Skickades från m.sweclockers.com

Snarare förbisett. Tror inte sådana skivor tillverkas sedan länge. Tämligen opraktiska.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Välkomna till 2016, 130 gig disk är väl nemas?
Sjukt hur billigt tillverkarna får ut sin clickbait hype/reklam.

"Hmm vi hr inga mer nyheter om vårt kommande spel och måste ändå hypa upp mer i media... what do do? Omg vi släpper lite info om hur mkt gigz det tar på disken så hamnar vi överst på alla nyhetssidor igen"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tur man inte snåla med ssd disken på 480 gig , får fan jobba över så jag kan köpa, en 1 TB ssd rip plånboken.

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hatesunday:

Tur man inte snåla med ssd disken på 480 gig , får fan jobba över så jag kan köpa, en 1 TB ssd rip plånboken.

Använd "2 terra" i din sign. I CoD är man väl inne i spelet innan matchen startar även med en vanlig mekanisk disk?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@ClintBeastwood:

Oj gamma Sign men har 2 tb kvar men dock med defekt läs huvud , kanske bättre att satsa på en mekanisk igen då ?

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)