Permalänk

190kr/timme som golvläggare,ligger på ca 32k innan skatt! Natur/tekniskt prog på gymnasiet, jobbade ett antal år inom produktion innan jag tröttnade, skolade om (5800 timmar som vuxenlärling) bästa jag gjort!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ryzen 5600X, 32Gb ram, 3070Ti

Permalänk

Grundlön: ~24500kr (Löneklass 3/6)
Skifttillägg: ~7500kr
Målstyrningstillägg: ~500kr

Lön: ~32500kr

Jobbar 5-skift på pappersbruk (12-timmars skift).
Börjat för 2 veckor sen.

Kommer inte ihåg exakta siffror, Men ligger ungefär där +/- ett par hundringar.
Inte jättehög lön, när man läser i denna tråd . Men jag är nöjd. Jobbar 11-13 dagar/månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexymannen:

190kr/timme som golvläggare,ligger på ca 32k innan skatt! Natur/tekniskt prog på gymnasiet, jobbade ett antal år inom produktion innan jag tröttnade, skolade om (5800 timmar som vuxenlärling) bästa jag gjort!

Skickades från m.sweclockers.com

Ca 3 år som lärling? Vad tjänade du under den perioden?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Grundlön 15tkr, jobbar 75%. inkl ob ca 16500kr(brutto). Jobbar med att få stryk och bli kissad/spottad på (vården)

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Grundlön 15tkr, jobbar 75%. inkl ob ca 16500kr(brutto). Jobbar med att få stryk och bli kissad/spottad på (vården)

Låter som att du är harmonisk i din jobbsituation, skönt!

Permalänk

@Subzero299: Började provanställningen med 130/timme, efter ett år ca har man 88% av full lön tills man gjort alla timmar. Under tiden man jobbar läser man in typ bygg1 samt alla delar om golvläggning samt ställningsbyggn upp till 9 meter ( tror det var 14 prov). Utöver det GVK auktorisering med teori samt praktiskt prov.

//Danne

Visa signatur

ryzen 5600X, 32Gb ram, 3070Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

De som tjänar 40-50K i månaden som en del gör här verkar ju ha en enorm press på sig, jobbar mycket övertid och får tumma på fritiden osv vad det verkar. Jag skulle inte vilja byta.

Det tycker jag absolut inte. Jobbar inte övertid, cirka 37 timmar i veckan. Väldigt chill på jobbet och så. Visst har man lite ansvar för att göra det man säger att man ska göra. Mycket lugnare där jag jobbar nu än på andra ställen jag jobbat på. Jag skulle inte vilja byta.¨

EDIT: Kan ju tillägga att visst finns det jobb då man drar in mycket pengar på att jobba mycket, men det måste inte vara så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Låter som att du är harmonisk i din jobbsituation, skönt!

Hehe mitt eget fel att jag läser denna tråd! När man ser vad andra tjänar gentemot deras arbetsuppgifter ångrar man en del val här i livet såsom utbildning osv

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danne_silver:

Grundlön: ~24500kr (Löneklass 3/6)
Skifttillägg: ~7500kr
Målstyrningstillägg: ~500kr

Lön: ~32500kr

Jobbar 5-skift på pappersbruk (12-timmars skift).
Börjat för 2 veckor sen.

Kommer inte ihåg exakta siffror, Men ligger ungefär där +/- ett par hundringar.
Inte jättehög lön, när man läser i denna tråd . Men jag är nöjd. Jobbar 11-13 dagar/månad.

Det låter ju riktigt bra! Tänk på att många med hög lön är mer benägna att berätta om det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Det låter ju riktigt bra! Tänk på att många med hög lön är mer benägna att berätta om det

Det ÄR riktigt bra. Bara som jämförelse så är det ett par tusen mer än vad en nyexad ekonom kan räkna med i ingångslön. Detta är något som är ganska unikt för Sverige, att vi har ett såpass litet lönegap mellan kollektivare och tjänstemän.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

IT & Management, 43 500 före skatt.

Så, ge inte upp på teknikintresset på forumet. Det lönar sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dz2:

IT & Management, 43 500 före skatt.

Så, ge inte upp på teknikintresset på forumet. Det lönar sig

Utbildning och arbetsuppgifter?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Utbildning och arbetsuppgifter?

Civilingenjör Industriell Ekonomi @ LTH, Master inom "Affär & Innovation".
Arbetsuppgifter; Produktchef för prototypprodukt på större svenskt bolag. Inom IT.
Jobbar även med strategiska frågor hur man kan göra forskning och utveckling bättre och mer marknadsknutet inom bolaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De som tjänar 40-50K i månaden som en del gör här verkar ju ha en enorm press på sig, jobbar mycket övertid och får tumma på fritiden osv vad det verkar. Jag skulle inte vilja byta.

Började på nytt jobb nu i oktober. ~25% upp i lön.
Mer ansvar absolut, samt projektledning som gör det lite jobbigare än när jag bare implementerade andras projekter.
Känner mig faktiskt mindre stressad, för det är inge jag som måste jobba tills det fungerar, nu behöver jag bara piska till det fungerar
Sen är det rätt mycket design, och kravspec jobb. Men det är absolut lugnt, 37.5 timmar i veckan, ingen övertid.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Det ÄR riktigt bra. Bara som jämförelse så är det ett par tusen mer än vad en nyexad ekonom kan räkna med i ingångslön. Detta är något som är ganska unikt för Sverige, att vi har ett såpass litet lönegap mellan kollektivare och tjänstemän.

Du kan inte jämföra med ob/skift-tillägg inräknat.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne_silver:

Grundlön: ~24500kr (Löneklass 3/6)
Skifttillägg: ~7500kr
Målstyrningstillägg: ~500kr

Lön: ~32500kr

Jobbar 5-skift på pappersbruk (12-timmars skift).
Börjat för 2 veckor sen.

Kommer inte ihåg exakta siffror, Men ligger ungefär där +/- ett par hundringar.
Inte jättehög lön, när man läser i denna tråd . Men jag är nöjd. Jobbar 11-13 dagar/månad.

Intressant! Får man fråga vilket företag det är för?
Har själv jobbat på pappersbruk som semestervikarie sen början av sommaren. Gick precis över till månadslön och jag får ~21500 grundlön och sen ~5800kr eller nåt sånt i OB för jag jobbar skift. Du tjänar alltså ganska mycket mer än mig, och vi jobbar lika mycket och antagligen med liknande uppgifter. Du har väl dock fast anställning? Jag har precis sökt fast anställning, ska bli spännande att se hur det går och om jag får någon lönehöjning om jag får tjänsten.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Jobbar åt BillerudKorsnäs.
Ja det är fast anställning.
Processoperatör, kokar pappersmassa.

Skrivet av Kalium:

Intressant! Får man fråga vilket företag det är för?
Har själv jobbat på pappersbruk som semestervikarie sen början av sommaren. Gick precis över till månadslön och jag får ~21500 grundlön och sen ~5800kr eller nåt sånt i OB för jag jobbar skift. Du tjänar alltså ganska mycket mer än mig, och vi jobbar lika mycket och antagligen med liknande uppgifter. Du har väl dock fast anställning? Jag har precis sökt fast anställning, ska bli spännande att se hur det går och om jag får någon lönehöjning om jag får tjänsten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst igenom den här tråden verkar det variera väldigt här på forumet vad folk har för inkomster, och det verkar variera lite vad folk med liknande bakgrunder har i lön också. Svårt att avgöra om man tjänar bra eller inte. Tror dock jag har ut mer nu än om jag bott kvar i Sverige. Civilingenjör, arbetar som konstruktör i Singapore. Första jobbet efter examen. Grundlön på 25 400kr i månaden, 13 månadslöner om året plus resultatbonus. Näst intill skattebefriad som utlänning. Enda negativa med Singapore är att bostad är dyrt som satan och jag betalar 10 kkr i månaden för en etta på 50 kvadrat :/.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Efter att ha läst igenom den här tråden verkar det variera väldigt här på forumet vad folk har för inkomster, och det verkar variera lite vad folk med liknande bakgrunder har i lön också. Svårt att avgöra om man tjänar bra eller inte. Tror dock jag har ut mer nu än om jag bott kvar i Sverige. Civilingenjör, arbetar som konstruktör i Singapore. Första jobbet efter examen. Grundlön på 25 400kr i månaden, 13 månadslöner om året plus resultatbonus. Näst intill skattebefriad som utlänning. Enda negativa med Singapore är att bostad är dyrt som satan och jag betalar 10 kkr i månaden för en etta på 50 kvadrat :/.

10k / månad är ju fortfarande billigare än Stockholm dock. Jag har bott utomlands många år och är nu tillbaka till hemlandet. Den lägenhet jag kollar på nu är 40kvm och 10papp i månaden.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Då var det dags att dra ner medel lönen. 20800 innan skatt får ut runt 13.5-14.5 beroende på kväll och helger. Jobbar självklart inom vården.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

31k/månaden brutto. Mättekniker.

1års yrkesutbildning till CNC-operatör. 8års yrkeserfarenhet som Operatör inom olika områden.

Visa signatur

Vatten - 5950x - rtx3090 - ROG PG32UQX - HyperX nånting

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

Då var det dags att dra ner medel lönen. 20800 innan skatt får ut runt 13.5-14.5 beroende på kväll och helger. Jobbar självklart inom vården.

Skickades från m.sweclockers.com

"Kul" att se att man inte är ensam här nere.. 😉

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne_silver:

Jobbar åt BillerudKorsnäs.
Ja det är fast anställning.
Processoperatör, kokar pappersmassa.

Skickades från m.sweclockers.com

Alright, jag jobbar för SCA och jobbar lite längre ner i produktionslinjen.
Har du någon eftergymnasial utbildning också?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

31600 kr brutto. Grundskollärare. Har just fått det omdebatterade lärarlönelyftet som äntligen tog mig över 30k. 15 år i yrket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

16 222 (21 630 för heltid) innan skatt.
Jobbar just nu på 75% inom ett av sveriges sämst betalda, mest fysiskt krävande och stressiga yrken.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Bussförare och såhär ser det ut med våra löner med start 2016-10-01.

Jag är för nuvarande i Grupp 3. Såklart tillkommer några kronor extra för ob men det är inget nämnvärt.
Kronor är såklart före skatt.

Grupp Månader Månader Timmer Månadslön Timlön
1 24 0-24 3600 24051 138,22
2 24 24-48 3600 24692 141,91
3 24 48-72 3600 25096 144,23
4 24 72-96 3600 25944 149,10
5 24 96- 3600 26444 151,98

Helt okej, slappt jobb och man jobbar inte ihjäl sig. Jag är nöjd.

Permalänk
Medlem

Här har vi en till knegare som drar ner statistiken...
Lastbilschaufför som arbetar dagtid måndag-fredag, 27.500kr brutto exkl. OB/övertid.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

"Kul" att se att man inte är ensam här nere.. 😉

Eller hur... ganska segt här nere

Permalänk

Ok.
Nej ingen utbildning efter gymnasiet.
Har dock jobbat 12år inom metallindustrin innan.

Skrivet av Kalium:

Alright, jag jobbar för SCA och jobbar lite längre ner i produktionslinjen.
Har du någon eftergymnasial utbildning också?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Intressant, hur blev du larmtekniker? Någon intern utbildning vid anställning?

Lite sent svar kanske, men bättre sent än aldrig

Har teknisk gymnasial utbildning, ca 3 år erfarenhet av försäljning av hemelektronik och givetvis ett stort tekniskt intresse utanför jobb.
Fick intern utbildning efter anställning. Just den tekniska biten är inte den svåra, gäller nog snarare att vara rätt person på den sociala biten.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"