Permalänk
Medlem

Sleevad hörlurskabel

Nåt år sen jag gjorde denna nu men tyckte de kunde vara kul med ett galleri. Började med att en polare köpte ett par Hifiman HE-500 på tradera för en billig slant. Kabeln var inte riktigt den bästa, varken utseendemässigt eller vid användning. Kabeln var väldigt tunn så man hörde så fort den nuddade nånting. Så blev mitt uppdrag och fixa något bättre!

- Viablue T6S 3.5mm connector
- Viablue SC-2 Y-splitter
- SMC connector
- 3.5/6.5mm adapter
- Paracord Burgundy

Lite dåligt med bilder mot slutet då detta bara var lite bilder jag tog utan något galleri i tanke.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Den ser i princip identisk ut med min kabel som jag köpt från Forza Audioworks.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt! Ser mycket kvalitativ ut. Vad var det för kabel du använde?

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svurre:

Riktigt snyggt! Den ser i princip identisk ut med min kabel som jag köpt från Forza Audioworks.

Tack! Får man fråga vad du betalde för den?

Skrivet av pixzie:

Snyggt byggt! Ser mycket kvalitativ ut. Vad var det för kabel du använde?

Mvh
Hugo

Tackar! Kan tyvärr inte hitta var jag köpte den, var nån silverpläterad 0.2mm2 OCC kabel som gick för nån hundring.
Var nåt i stil med denna

Permalänk
Medlem

@batman:
Tackar! Det var mestadels vad det var för typ av kabel jag undrade var det var så det gör inget att du inte vet exakt vad det var.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Tack! Får man fråga vad du betalde för den?

Absolut, jag betalade 175€ för den.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk

Hoppas jag inte förstör det roliga med att dela den här sidan. http://www.lunashops.com/index.php jag har själv köpt utmärkta hand gjorda kablar från dem. Sist uppgraderade jag kablarna till mina momentum. Sidan är rätt känd bland audiofiler som mig själv.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk

Den ser lite styv ut, kan det verkligen vara bekvämt? På hörlurar vill man ju ha tunna, mjuka, flexibla kablar som inte stör.

Förresten, vad har du använt för lödutrustning? Dina lödningar där har inte flutit ut och är därmed inte särskilt hållbara eller kanske ens väl ledande - du behöver mer effekt och värme. Dessutom ska man avgulda innan för att förhindra porösa lödfogar. Extra fluss hjälper också. En annan sak att tänka på är att "tredje handen" i metall agerar som en kylfläns, och gör därmed att du behöver ännu mer effekt för att få en bra lödning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Den ser lite styv ut, kan det verkligen vara bekvämt? På hörlurar vill man ju ha tunna, mjuka, flexibla kablar som inte stör.

Förresten, vad har du använt för lödutrustning? Dina lödningar där har inte flutit ut och är därmed inte särskilt hållbara eller kanske ens väl ledande - du behöver mer effekt och värme. Dessutom ska man avgulda innan för att förhindra porösa lödfogar. Extra fluss hjälper också. En annan sak att tänka på är att "tredje handen" i metall agerar som en kylfläns, och gör därmed att du behöver ännu mer effekt för att få en bra lödning.

Den är rätt flexibel ändå, föredrar lite robustare kablar.

Om du menar flutit ut som i på själva connectorn så ska det vara så, endast en liten liten grej som är plus
sen är allt annat minus. Flöt ut gjorde det ju men sen råkade jag överdriva lite med tenn.
Körde på Kjells lödstation och hade väl runt 300 grader.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, bra jobbat!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deo:

Riktigt snyggt, bra jobbat!!!

Tackar!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Riktigt nice, en moddare utav rang!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Läcker!

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

Vilket supersnyggt 'bygge'. Snyggt jobbat!

Visa signatur

Mvh Pierre

Permalänk
Medlem

Upplevt någon skillnad i ljudet?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av mayfire:

Vilket supersnyggt 'bygge'. Snyggt jobbat!

Skrivet av moron:
Skrivet av andreas_dock:

Riktigt nice, en moddare utav rang!

Tack så mycket!

Skrivet av NidoKing:

Upplevt någon skillnad i ljudet?

Haha nä, polaren jag gjorde den åt sa det blev mer bas med denna kabel.
Men det vet jag inte