Samsung Galaxy Note 7 är officellt död

Permalänk
Medlem

Haha lite kul att läsa kommentarerna att så många tycker synd om dom och inga hatkommentarer. Tänk om detta hände Apple då skulle ju alla androidmänniskor spy sin galla direkt och de skulle hänga me bra länge. Men antar att de är skillnaden på Apple och androidanvändare. Jag har iPhone men klart de är tråkigt för samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Haha lite kul att läsa kommentarerna att så många tycker synd om dom och inga hatkommentarer. Tänk om detta hände Apple då skulle ju alla androidmänniskor spy sin galla direkt och de skulle hänga me bra länge. Men antar att de är skillnaden på Apple och androidanvändare. Jag har iPhone men klart de är tråkigt för samsung.

Tror detta kan hända vliken mobiltillverkare som helst som vill vara först och bäst. Apples signum är dock testade bäst i alla avseenden men sen skiljer det sig inte så mkt från modell till modell. De behöver ju inte. Säljer som smör ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur man kan tycka synd om ett Företag som gjort bort sig så totalt gällande kvalitetskontroll.

För mig blir det automatiskt en fanboy som försvarar sitt eget val av företag att hålla på till vilket pris som helst.

Samsung har gjort bort sig totalt denna gång, punkt slut!

Hade själv tankar på att köpa Note 7, men nu vet jag inte om jag vill köpa något från ett företag som först säger att man löst problemet för att bara någon vecka senare visa sig ha noll koll på vad felet är.

Blir intressant att se hur Samsung tänker för nästa telefon de släpper (S8) gällande prisnivå? Om de nu är lite smarta så sätter de lägre pris på denna för att få tillbaka kunder och skapa förtroende.
Tror tyvärr de fortsätter att apa efter Apple i prisnivå och då kan det gå åt pipsvängen för Samsungs mobilförsäljning.

Ja vad ska man nu köpa för telefon? iPhone 7 är för liten, iPhone 7 plus är för stor, LG V20 kommer inte till Sverige?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggalaxyy:

Synd Var stört taggad på den här luren. Den var helt perfekt för mig och så händer detta. ffs.

fick i alla fall ett presentkort av Inet för att jag hade kvar min beställning hos dom

Jaså de skickar ut presentkort bara för den anledningen? Men när de skickar iväg datordelar där originalförpackningarna blivit helt förstörda pga allvarliga brister på deras packavdelning så är allt man får en ursäkt och en förfrågan om man vill returnera.

Hmpf!

Aldrig mera Inet!

Ontopic: Tycker synd om Samsung, i övrigt är deras telefoner riktigt grymma!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Hoppar in i tråden och hoppas det inte är allt för off topic..

Ser att vissa frågar sig vilken telefon de nu ska köpa sig?
Jag vet att många inte känner till den riktiga asiatiska teknologi marknaden för jag fick veta av den för mindre än 1 år sedan.

Oneplus, Xiaomi är två top telefoner som finns på den marknaden.

Jag köpte en Oneplus av kompis för 1200kr, han köpte den ny för ~3500kr och jag är mera nöjd med denna än xperia z2. Förutom att z2 kunde jag ha i duschen / Vattentät.

Så! Jag har börjat fått den känslan att västvärlden blir lite lurade kring teknologi med tanke på priset...

Kompisen berättade dessutom att han fick powerbank, 2x hörlurar, telefon, surfplatta för 7000kr på asiatiska marknaden och det i jämnförelse är 1st västvärlden telefon i kontantpris.

Så nu vet ni att detta är möjligt, telefonerna är skit bra, synd det här med garanti, försäkring osv. Går att radda upp hur många pro / cons som helst, är inte ute efter det. Men cmon, 2000kr för en bra lur! Går den sönder, ja köp en till = 4000kr, MYCKET billigare än en "omöbleringsbar" iphone.

gearbest.com har jag beställt ifrån 2 gånger hittils.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Jaså de skickar ut presentkort bara för den anledningen? Men när de skickar iväg datordelar där originalförpackningarna blivit helt förstörda pga allvarliga brister på deras packavdelning så är allt man får en ursäkt och en förfrågan om man vill returnera.

Hmpf!

Aldrig mera Inet!

Ontopic: Tycker synd om Samsung, i övrigt är deras telefoner riktigt grymma!

har också haft problem med deras packning innan. beställde vattenkylningfitting som trillat ur på vägen hit. Dom ersatte allting på stört. Har säkert 30-40 beställningar varav 20 är datorer, aldrig haft några problem inte inte Inet löst åt mig.

Visa signatur
Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Release:

Jag kanske har missat något här men är Note-modellerna verkligen "flaggskepp"? Jag trodde det var S7 och S7 Edge som var flaggskeppen? Och att de säljer en väldigt mycket större mängd av de senare än av note-modellerna som (som jag förstått det) ändå är en nisch-modell?

Jag funderar alltså på om jag missuppfattat något här, media och de av mina vänner som är Apple-fanboys omskriver Note 7 i det här debaclet som att det är den enda modellen Samsung har på marknaden idag och jag tycker inte det stämmer.

(Nämnda Apple-fanboys verkar för övrigt tro att jag är någon sorts Samsung-sektmedlem bara för att jag har en androidmobil och skickar konstant länkar till mig med artiklar á la feber.se om Note 7 och kommenterar att det här måste vara slutet för Samsung. Självklart innebär det här att jag nu måste göra mig av med min nuvarande lur och köpa en iPhone.)

Fattar inte själv heller. Har alltid hört att senaste S5, 6, 7 + Edge är deras flaggskepp och har aldrig hört talas om Note förrän alla skriverier om problemen med de....Måste vara endast mobilentusiaster som känner till de.

Dina äppel-kompisar får mig o tänka på när jag gick i högstadiet. De hade alla PCs och jag hade Playstation och Nintendo 64....kan ju gissa vad jag fick höra dagarna i ända....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Fattar inte själv heller. Har alltid hört att senaste S5, 6, 7 + Edge är deras flaggskepp och har aldrig hört talas om Note förrän alla skriverier om problemen med de....Måste vara endast mobilentusiaster som känner till de.

Dina äppel-kompisar får mig o tänka på när jag gick i högstadiet. De hade alla PCs och jag hade Playstation och Nintendo 64....kan ju gissa vad jag fick höra dagarna i ända....

?

Äpple-kompisar som kör PC? Var inte riktigt med på ditt inlägg (och inte heller var PS vs N64 kom in i bilden).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Nu får du böter och/eller fängelse om du som ägare av Note 7 flyger med din telefon (antingen den är incheckad, i handbagage eller följer med dig in i planet).

http://www.theverge.com/2016/10/16/13298846/galaxy-note-7-fed...

https://s3.amazonaws.com/public-inspection.federalregister.go...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av martinot:

?

Äpple-kompisar som kör PC? Var inte riktigt med på ditt inlägg (och inte heller var PS vs N64 kom in i bilden).

Hans kompisar som gillar Apple så mycket är som mina klasskompisar i högstadiet som propagerade för PC hela tiden.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]