Samsung säljstoppar Galaxy Note 7

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Samsung är verkligen skit och har alltid varit. Hur mycket batteriproblem har man inte haft egentligen med alla sina telefoner under åren?

Personligen, inget alls, faktiskt. (SII, SIII, SIV, S7E)
Och batteritiden i Galaxy S7 Edge är den bästa jag haft i en smartphone någonsin, och slår även Sony Z3 Compact som var helt suverän. Som mest har S7 Edge för mig klarat 4 dagar (och tre nätter) med datatrafik igång (förvisso med ytterst lite screen-on-time den långhelgen - hade annat för mig än att kolla mobilen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Vad är det egentligen som skiljer Samsungs Note 7 batteri från övriga som gör att just denna brinner? Har de testat en helt ny batterityp eller vad? Ligger kanske cpu&gpu extremt nära batteriet och skapar värme?

Alltså det jag har svårt att förstå är varför just Galaxy 7 brinner men så få väldigt andra mobiler som nästan har identiska batterier.

Det verkar vara två teorier i omlopp på teh internetz. Den första att batteriet har getts för lite utrymme – laddningsbara batterier kan svälla en aning vid exempelvis laddning, och måste ha ett visst utrymme att expandera. Den andra att laddningskretsen eller någon del av firmware som har med batteriladdnings att göra är felaktig, till exempel att batteriet matas med mer ström än vad det i längden tål. Det är Samsungs första telefon med USB C, vilket skulle kunna förklara en sådan miss. Men allt är bara lösa spekulationer än så länge. Inte ens Samsung vet vad felet är, i och med att de inte lyckades fixa det genom att byta till en annan batteritillverkare – det enda vi det är att batteriet troligtvis inte var problemet, eftersom det inte hjälpte att byta ut det.

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av caligo:

Det verkar vara två teorier i omlopp på teh internetz. Den första att batteriet har getts för lite utrymme – laddningsbara batterier kan svälla en aning vid exempelvis laddning, och måste ha ett visst utrymme att expandera. Den andra att laddningskretsen eller någon del av firmware som har med batteriladdnings att göra är felaktig, till exempel att batteriet matas med mer ström än vad det i längden tål. Det är Samsungs första telefon med USB C, vilket skulle kunna förklara en sådan miss. Men allt är bara lösa spekulationer än så länge. Inte ens Samsung vet vad felet är, i och med att de inte lyckades fixa det genom att byta till en annan batteritillverkare – det enda vi det är att batteriet troligtvis inte var problemet, eftersom det inte hjälpte att byta ut det.

Tackar så mycket för informationen!
Det känns som sagt att dagens batterier ligger i riskzonen och det är kanske mer allvarligt än att det enbart var en telefonmodell även om nu denna var extremt populär.

Permalänk
Medlem

Enligt Reuters är det nu totalstopp med försäljningen, inte bara pausad: https://www.google.com/amp/mobile.reuters.com/article/amp/idU...
Återstår att se om ens Note serien lever kvar, med tanke på hur besudlat dess rykte är nu.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Suck, ska man behöva vänta ett helt år på Note 8.

Permalänk
Medlem

Det är det enda rätta. Skulle vara omöjligt för Samsung att återskapa trovärdighet för modellen. Jag skulle heller inte bli särskillt paff om "Note" som varumärke försvinner.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ramlösa:

Suck, ska man behöva vänta ett helt år på Note 8.

Inte säkert att Note-serien överhuvudtaget kommer att existera i framtiden.

http://www.theverge.com/2016/10/11/13202608/samsung-galaxy-no...

Permalänk
Medlem

Om nu inte note varumärket lever vidare såsom många spekulerar i, undra vilket namn man satsar på istället? Note var ju en beskrivelse av pennans användningsområde och på det sättet ett bra namn i min mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Note blir väl utbytt till samsung galaxy s8 XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Bara att skrota hela namnet, går inte att rädda det. Samsung death star 7!

Samsung Death Note passar bättre: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Death_Note

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk

Detta har onekligen skadat Note och Samsung som varumärket. Ganska illa att de "fixade" mobilerna har samma problem..

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Mycket bra initiativ, visar att de verkligen bryr sig om sina kunder (fastän de kanske blev tvingade till detta av myndigheter?)!

Fastän om de blev tvingade så var det ändå på tok för sent som de gjorde beslutet.

Samsung borde genast ha stoppat försäljningen och dragit in de senaste sålda produkterna.

Tror knappast att Samsung gjorde någon jätte stor ändring på "fixed Samsung" som sedan började brinna på flygplanet.

^ Min lilla pytte åsikt.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ja, jag kunde knappt hålla mig från att skratta högt när de inför start på flyget till Stockholm varnade för just specifikt Galaxy Note 7. Vilken fullständig skandal.

Tror tyvärr detta kan komma att dras upp som ett argument mot Android av iPhone-folk som tror att det bara finns "iPhone och Samsung".

Nu får du böter och/eller fängelse om du som ägare av Note 7 flyger med din telefon (antingen den är incheckad, i handbagage eller följer med dig in i planet).

http://www.theverge.com/2016/10/16/13298846/galaxy-note-7-fed...

https://s3.amazonaws.com/public-inspection.federalregister.go...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/