Windows could not automatically detect this network's proxy settings

Permalänk
Medlem

Windows could not automatically detect this network's proxy settings

Hej, för ett tag sen började mitt internet att bli segt så jag felsökte och fick upp följande meddelande "Windows could not automatically detect this network's proxy settings". Jag började söka runt lite på google och fick fram att man skulle kolla så att lan setingst var inställd på "automatically detect settings" vilket dom va. Hitade ett par andra lösningar men att gå in i cmd och skriva "netsh winsock reset"
"netsh int ipv4 reset" vilket inte heller hjälpte så då om instalerade jag drivrutinerna för nätverkskortet. När inte det häller funkade så omformatera jag datorn... 3 gånger vilket inte häller har hjälpt. Så nu frågar jag här om det är någon som har nån lösning?

Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Börja med att berätta om nätverket och datorn du ansluter med, annars blir det bara gissningar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

W10, Intel 2700k, MSI B75MA-P45, Crucial DDR3 1333MHz 8GB, 660Ti EVGA 2Gb, Samsung SSD 840 EVO 250Gb, Silver Power SP-SS500 500W PSU, TP-LINK TL-WDN4800, Asus RT-AC51U

Permalänk
Inaktiv

Drar upp tråden, har detta problem på flera datorer i nätverket (minst två, varav den ena har installerats om).
Windows 10 på datorerna. Ansluts med kabel till en billig Asus-router (RT-N12D1 eller nåt sånt).
Har uppgraderat firmware på routern utan skillnad.
Fiberanslutning, Bahnhof 100/100.

Så inget fel med hastigheten.

I samband med att problemet uppkom så slutade Homegroups att fungera.

Permalänk
Inaktiv

Vad har det med proxyinställningar att göra?

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=u4zwMAO_jVo

Det fungerade för mig när jag hade problemet.

Skumt att det inte verkar ha fungerat för OP.

Man får göra det lite då och då om det kommer tillbaka problemet.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anti1oop:

https://www.youtube.com/watch?v=u4zwMAO_jVo

Det fungerade för mig när jag hade problemet.

Skumt att det inte verkar ha fungerat för OP.

Man får göra det lite då och då om det kommer tillbaka problemet.

Fungerar inte för mig :/