HBO Nordic - Tips på serier

Permalänk
Livsnjutare 😎

HBO Nordic - Tips på serier

Jag köpte nyligen ett HBO Nordic -abonnemang för att kunna se bla. WestWorld.
Men vilka andra serier rekommenderar ni som finns i biblioteket ?

Har kanske missat en riktig pärla... vem vet?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

The Wire, True Detective, Band of Brothers och Game of Thrones om du inte redan spanat in dem.

Permalänk
Medlem

Game of Thrones och Westworld självklart..
Annars har jag sett och gillar följande:
Ballers
Band of Brothers
Banshee
Californication
Curb your Enthusiasm
Eastbound & Down
Entourage
Flight of the Concords
Halt and Catch Fire
High Maintenance
Lucky Louie
Mr Robot
Oz
Quarry
Ray Donovan
Silicon Valley
The Brink
The Night of
The Office
The Walking Dead
The Wire
True Detective

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Vikings*

*Kommer tillbaks snart med nya avsnitt

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av KRUSSIDULL:

Vikings*

*Kommer tillbaks snart med nya avsnitt

Yes!, sett S1 och S2, men ej S3 och nu kommande S4 - så det blir en härlig vinter här från och med den 1'e Dec tror jag det var sagt att de skulle återvända

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Bardropper:

The Wire, True Detective, Band of Brothers och Game of Thrones om du inte redan spanat in dem.

BoB har jag sett innan, mycket bra serie.
GoT har jag börjat se några avsnitt ett par gånger men blir aldrig "hooked" som så många andra... men kanske måste ge det ytterligare ett försök ?

De andra tackar jag för, skall skrivas ner och kontrolleras lite närmare

Skrivet av SunQ:

Game of Thrones och Westworld självklart..
Annars har jag sett och gillar följande:
Ballers
Band of Brothers
Banshee
Californication
Curb your Enthusiasm
Eastbound & Down
Entourage
Flight of the Concords
Halt and Catch Fire
High Maintenance
Lucky Louie
Mr Robot
Oz
Quarry
Ray Donovan
Silicon Valley
The Brink
The Night of
The Office
The Walking Dead
The Wire
True Detective

Oj jisses, det var inte den lilla listan!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

12 Monkeys och Into the badlands skulle jag vilja lägga till på SunQ's lista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

BoB har jag sett innan, mycket bra serie.
GoT har jag börjat se några avsnitt ett par gånger men blir aldrig "hooked" som så många andra... men kanske måste ge det ytterligare ett försök ?

De andra tackar jag för, skall skrivas ner och kontrolleras lite närmare

Oj jisses, det var inte den lilla listan!

hehe, ja
Gillar TV-serier och följer på tok för många..
Beroende på vad du gillar för typ av serier så kan man ju prioritera lite.
Gillar du action skulle jag tipsa om Banshee. Quarry har jag bara sett första avsnittet av men verkar lovande.
Lite mer åt drama och teknik så Halt and Catch Fire (eftersom du hänger här på swec så kommer du säkert gilla den).
Komedi så är ju Californication eller Eastbound and Down riktigt bra.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av SunQ:

hehe, ja
Gillar TV-serier och följer på tok för många..
Beroende på vad du gillar för typ av serier så kan man ju prioritera lite.
Gillar du action skulle jag tipsa om Banshee. Quarry har jag bara sett första avsnittet av men verkar lovande.
Lite mer åt drama och teknik så Halt and Catch Fire (eftersom du hänger här på swec så kommer du säkert gilla den).
Komedi så är ju Californication eller Eastbound and Down riktigt bra.

Jag skulle vilja följa fler också... men kommer till problemet med att hålla koll på vad jag sett och inte, när nya avsnitt kommer etc.

Hur löser du som är en sådan "serie-expert" det ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Jag köpte nyligen ett HBO Nordic -abonnemang för att kunna se bla. WestWorld.
Men vilka andra serier rekommenderar ni som finns i biblioteket ?

Har kanske missat en riktig pärla... vem vet?

Boardwalk Empire är ett måste.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag skulle vilja följa fler också... men kommer till problemet med att hålla koll på vad jag sett och inte, när nya avsnitt kommer etc.

Hur löser du som är en sådan "serie-expert" det ?

Tidigare hade jag en sida som var som en kalender där man kunde lägga in alla serier som jag följde så visades det när det släpptes ett nytt avsnitt på netflix eller hbo eller vilken sida man nu la in.

Men den lades ner för ett tag sen. Så nu förlitar jag mig på minnet.. Dåligt när man gått över 30strecket..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ingen som är sugen på komedier?
Kan slå ett slag för Veep, fantastiskt komedi som utspelar sig i maktens korridorer. Sen finns även Parks and Recreation i arkivet på HBO Nordic.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av keyser:

Ingen som är sugen på komedier?
Kan slå ett slag för Veep, fantastiskt komedi som utspelar sig i maktens korridorer. Sen finns även Parks and Recreation i arkivet på HBO Nordic.

Jag tycker Vice Principles är rätt bra

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag tycker Vice Principles är rätt bra

Doh, hur kunde jag glömma den. Pinsamt.

Permalänk
Medlem

Westworld!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Westworld!

Något säger mig att han känner till den redan...

Citat:

Jag köpte nyligen ett HBO Nordic -abonnemang för att kunna se bla. WestWorld.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Oneone:

Westworld!

Tycker den serien är riktigt bra!
.. men shit va den fuck'ar med ens hjärna och sinne i formen att man försöker se saker ur andra perspektiv än vad de naturligt är.. *me like*

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

HBO tråd och ingen har nämnt Sopranos eller Rome?
Rome är dessutom föredömligt kort med bara 2 säsonger då den blev för dyr vilket märks på den extremt höga kvalitén på produktionen.

Permalänk

Ingen som nämnt Black Sails ännu? Svinbra piratserie. Säsong 4 som är den sista kommer i januari.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Basketigge:

Ingen som nämnt Black Sails ännu? Svinbra piratserie. Säsong 4 som är den sista kommer i januari.

Black Sails en av mina favoriter... Hade svårt för serien dem första avsnitten men de släppte sig sen

Permalänk

Min lista och rankning:

  • Generation Kill - 10

  • Band of Brothers - 10

  • Entourage - 10

  • Sopranos - 9

  • Rome - 8

  • The Wire - 8

  • The Pacific - 7

  • The Knick- 7

  • Oz - 6

  • Boardwalk Empire - 6

  • Deadwood - 6

  • True Detective - 6

  • True Blood - 5

  • Banshee - 5

  • Ballers - 5

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Alltså förstår inte denna hype kring Westworld? Skulle denna serie trumfa GoT? Knappast. Visst snygg är den, men storyn och karaktärerna känns jävligt banala och inget direkt nyskapande. Tröttnade efter två avsnitt.

Vill istället slå slag för serier som Banshee och Black Sails.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av SunQ:

Tidigare hade jag en sida som var som en kalender där man kunde lägga in alla serier som jag följde så visades det när det släpptes ett nytt avsnitt på netflix eller hbo eller vilken sida man nu la in.

Men den lades ner för ett tag sen. Så nu förlitar jag mig på minnet.. Dåligt när man gått över 30strecket..

Haha!, jag jag själv är 32 och man känner ju att minnet inte är lika glasklart (eller snabbt för den delen) som när man var ~18-20

... men vi har väl andra kvaliteter!

Blir nog så att jag för lite anteckningar på vad jag sett i en enkel anteckning i Evernote eller dylikt.
Tack för info iaf!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Min lista och rankning:

  • Generation Kill - 10

  • Band of Brothers - 10

  • Entourage - 10

  • Sopranos - 9

  • Rome - 8

  • The Wire - 8

  • The Pacific - 7

  • The Knick- 7

  • Oz - 6

  • Boardwalk Empire - 6

  • True Detective - 6

  • True Blood - 5

  • Banshee - 5

  • Ballers - 5

Hur fan tänker du här? Du ger alltså Entourage högre betyg än klassikern Sopranos? Helt vansinnigt. Sopranos ska ha typ 2000000000 i betyg minst.... Dessutom förtjänar Banshee åtminstone en åtta.

Permalänk
Medlem

Har HBO alla säsonger och alla avsnitt av de serierna ni nämner?

Permalänk
Medlem

Börja med att se de serier som HBO har producerat. Deadwood och The Wire är bland det bästa dom gjort.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

The Walking Dead

Man förstår ju om HBO Nordic är snabba med att få ut nya avsnitt av sina egna serier när de väl gått. Men hur är det med The walking dead (som ju är en AMC-serie)? Snart börjar nästa säsong och Netflix (eller var det Viaplay?) ligger en säsong efter. Skaffade nyligen Viaplay och Netflix och tänkte skaffa HBO Nordic till våren när GoT börjar. Nu börjar jag fundera på att skaffa det redan nu istället ifall de ligger i fas med The walking dead. Silicon valley är ju guld värt. Halt and catch fire och Mr Robot har jag funderat på att börja se också.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Har HBO alla säsonger och alla avsnitt av de serierna ni nämner?

Av äldre serier ja, för nyare, t.ex Westworld släpps avsnitten dagen efter att de visas i USA.

Permalänk
Medlem

What SunQ said

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Yes!, sett S1 och S2, men ej S3 och nu kommande S4 - så det blir en härlig vinter här från och med den 1'e Dec tror jag det var sagt att de skulle återvända

Du kan dock hoppa s3, riktigt dålig säsong imo.