Samsung åker på miljardsmäll efter återkallande av Galaxy Note 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexic:

Folk som köper mobiler på avbetalning är det nog meningslösa att rationalisera med...

Men något jag tänkt på är hur mycket mer kraft det är i vissa laddare idag, särskilt till surfplattor. Vet att originalladdaren till min tab S2 blev helt löjligt varm, slutade med att skalet runt kabeln började smälta nära micro-usbn. Den skulle jag aldrig lämnat på laddning obevakad, idag använder jag en billig tredjepartsladdare istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Kör bara original laddare till min Nexus 5x samt laddar med en laddare från min nvidia shield tablet eftersom jag har 2st till den när de återkallade plattan för just batteriet

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Så du köper basicly 0 varor?

Inte från Samsung, Intel, Sony, Apple och bethesda, nej. Dock finns det som tur är många andra företag som säljer dom produkterna jag är intresserad av.

Köper du vad som helst?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mirialia:

Inte från Samsung, Intel, Sony, Apple och bethesda, nej. Dock finns det som tur är många andra företag som säljer dom produkterna jag är intresserad av.

Köper du vad som helst?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köper produkter inte märke så.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att Samsungs produkter är skräp? Denna incident med batterier borträknat. Jag har ägt 2st samsungtelefoner (S2 och Note 2 LTE), båda var riktigt skräp. Har de bättrat sig? Håller telefonerna i mer än 1 år utan att se ut som kriget idag?

Jag har både en Macbook unibody från 2008 och haft iPhones, och på den tiden hade samsung inget att komma med vad gäller byggkvalitet. Min macbook lever än, 8 år senare och ser ut som ny. Och den är välanvänd, tro mig.

Nu kostar dock en iPhone 6 mellan 8-11k, vilket är absurt. Men har Samsung bättrat sig? Och är deras mjukvara fortfarande lika hemsk?
Och nej, jag tänker inte köra en annan rom, det ska bara funka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det kanske lär industrin att ge fan i integrerade batterier. Hade varit en aning billigare att bara skicka ut nya batterier.

Jag håller med om att integrerade batterier är en styggelse.
I det här fallet känns det inte som att nya batterier hjälper. Jag misstänker att det är laddningskretsen som inte fungerar på ett säkert sätt!

Litiumbatterier riskerar att överhettas och brinna om de överladdas. Design av adekvat laddningsövervakning på en enhet som drar ström under pågående uppladdning är "utmanande". Ett bidragande problem är att användarna efterfrågar snabb uppladdning, vilket dels förkortar batteriets livslängd (ökad kapacitetsförlust per uppladdning) och dels ökar risken för överladdning.
Min misstanke är att Samsung inte har tillräckligt skydd mot överladdning i telefonerna.
Orsakerna kan vara flera:
* Kostnadsbesparing genom färre/billigare komponenter.
* Önskad snabbare uppladdning från 90% till 100% av kapaciteten.
* Kostnadsbesparing genom alltför snäva resurser till designarbetet (av laddningskretsen).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pasen:

Är det bara jag som tycker att Samsungs produkter är skräp? Denna incident med batterier borträknat. Jag har ägt 2st samsungtelefoner (S2 och Note 2 LTE), båda var riktigt skräp. Har de bättrat sig? Håller telefonerna i mer än 1 år utan att se ut som kriget idag?

Jag har både en Macbook unibody från 2008 och haft iPhones, och på den tiden hade samsung inget att komma med vad gäller byggkvalitet. Min macbook lever än, 8 år senare och ser ut som ny. Och den är välanvänd, tro mig.

Nu kostar dock en iPhone 6 mellan 8-11k, vilket är absurt. Men har Samsung bättrat sig? Och är deras mjukvara fortfarande lika hemsk?
Och nej, jag tänker inte köra en annan rom, det ska bara funka.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm dock håller jag inte med om att just Samsung skulle vara sämre än andra på att hålla, då man ju faktiskt kan se till att få skydd för dem alla, då ser de inte ut som "kriget" ens efter två tre år....

Har en SGS 4 som ser ut som ny idag och min gamla SGS 2:a finns och funkar som den ska hos min dotter....

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Jag håller med om att integrerade batterier är en styggelse.
I det här fallet känns det inte som att nya batterier hjälper. Jag misstänker att det är laddningskretsen som inte fungerar på ett säkert sätt!

Litiumbatterier riskerar att överhettas och brinna om de överladdas. Design av adekvat laddningsövervakning på en enhet som drar ström under pågående uppladdning är "utmanande". Ett bidragande problem är att användarna efterfrågar snabb uppladdning, vilket dels förkortar batteriets livslängd (ökad kapacitetsförlust per uppladdning) och dels ökar risken för överladdning.
Min misstanke är att Samsung inte har tillräckligt skydd mot överladdning i telefonerna.
Orsakerna kan vara flera:
* Kostnadsbesparing genom färre/billigare komponenter.
* Önskad snabbare uppladdning från 90% till 100% av kapaciteten.
* Kostnadsbesparing genom alltför snäva resurser till designarbetet (av laddningskretsen).

Sant, men visst brukar väl litiumjonbatterier ha en laddningsövervakningskrets integrerad i själva batteriet? Så har jag förstått det iaf.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Hmm dock håller jag inte med om att just Samsung skulle vara sämre än andra på att hålla, då man ju faktiskt kan se till att få skydd för dem alla, då ser de inte ut som "kriget" ens efter två tre år....

Har en SGS 4 som ser ut som ny idag och min gamla SGS 2:a finns och funkar som den ska hos min dotter....

Ja, om man har skal/skydd håller väl det mesta hur dåliga produkterna än är. Men jag vill inte ha och har aldrig haft några skal, telefonerna är stora nog utan. Även mina gamla iPhones har hållt betydligt bättre, utan skal.
Det dröjde nog knappt en månad innan man såg sprickbildningar på udda ställen i plasten på min S2 utan att den tappats. Att de fungerar säger jag inget om, mina gamla telefoner fungerar också men de ser helt förstörda ut av normal användning.

Men problemet ligger inte bara hos Samsung, det har du rätt i, men Samsung har störst marknadsandel men ändå inte bättre än konkurrenterna. Frågan är om de nya telefonerna är nå bättre? S4 vet jag håller ungefär samma kavlitét som min gamla Note 2, likaså S5. Men jag har ingen erfarenhet av S6 och S7 eller senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag köper produkter inte märke så.

Det gör jag med, det som skiljer oss åt är att jag aktivt undviker produkter från vissa tillverkare pga att dom har misskött sig på ett eller annat vis i mina ögon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mirialia:

Det gör jag med, det som skiljer oss åt är att jag aktivt undviker produkter från vissa tillverkare pga att dom har misskött sig på ett eller annat vis i mina ögon.

Skickades från m.sweclockers.com

Det gör inte jag för då får jag sluta leva.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det gör inte jag för då får jag sluta leva.

Varför får du sluta leva? Finns det inte alternativa producenter av dom matvaror du behöver för att leva ifall du skulle bojkotta vissa producenter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mirialia:

Varför får du sluta leva? Finns det inte alternativa producenter av dom matvaror du behöver för att leva ifall du skulle bojkotta vissa producenter?

Skickades från m.sweclockers.com

..... rip jag pratar hårdvara...

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

..... rip jag pratar hårdvara...

Det finns alltså inte alternativ för dig ifall du en dag skulle börja bojkotta produkter från, säg Philips?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pasen:

Ja, om man har skal/skydd håller väl det mesta hur dåliga produkterna än är. Men jag vill inte ha och har aldrig haft några skal, telefonerna är stora nog utan. Även mina gamla iPhones har hållt betydligt bättre, utan skal.
Det dröjde nog knappt en månad innan man såg sprickbildningar på udda ställen i plasten på min S2 utan att den tappats. Att de fungerar säger jag inget om, mina gamla telefoner fungerar också men de ser helt förstörda ut av normal användning.

Men problemet ligger inte bara hos Samsung, det har du rätt i, men Samsung har störst marknadsandel men ändå inte bättre än konkurrenterna. Frågan är om de nya telefonerna är nå bättre? S4 vet jag håller ungefär samma kavlitét som min gamla Note 2, likaså S5. Men jag har ingen erfarenhet av S6 och S7 eller senare.

Vad är normal användning?
Min SGS2:a hade jag bara med skärmskydd och den var inte skadad alls när jag sålde den till mitt ex..... förutom en liten grop i glaset i det svarta som jag "lyckades" göra innan jag satte på skärmskyddet, första dagen fakriskt med en nyckel i fickan....

Ja jag har "lärt" mig att ha något skal på mina phones iaf.
Många är de som har Iphones med krossade skärmar och baksidor...... så ja håller man inte efter sin telefon så....

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Kul skulle det ju vara om man tack vare denna incident nu kunde få tag på dessa 'defekta' batterier riktigt billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

... visst brukar väl litiumjonbatterier ha en laddningsövervakningskrets integrerad i själva batteriet?

Nja, det är en definitionsfråga.
Ordet "batteri" betyder närmast "en enhet av fler än en" och användes ursprungligen om artilleripjäser och har senare även syftat på trumset och nu senast elektrokemiska celler.
Som regel är det olika företag som tillverkar cellerna respektive monterar dem till batterier.
Om skyddskretsar finns i batteripacken så ska laddningsenheten kommunicera med dessa.

Jag kommer i min vardag i kontakt med många olika typer av batterier för olika mer eller mindre kritiska (typ livräddande och/eller livsuppehållande) ändamål. Ibland, men inte alltid, sitter skydds- och/eller övervakningskretsar monterade i batteripacken.
De internationellt uppmärksammade fallen med brinnande "hooverboards" är ett paradexempel på vad som händer när skyddskretsar saknas helt och man försöker ladda som om det vore bly- eller NiCd-batterier.
Ett annat känt exempel på brinnande batterier är Boeings Dreamliner, som tidigt hade ett par incidenter med batteribränder. Där fanns alla reglerkretsar på plats och problemet var en undermålig process vid tillverkningen av själva cellerna (med relativt stor risk för luftbubblor och föroreningar mellan elektrodplattorna inne i cellen). Effekten förvärrades av att batterierna inte var adekvat konstruerade och monterade i planet på ett sådant sätt att brand i en cell inte skulle sprida sig till intilliggande batteri.

Eftersom telefonen som nu diskuteras, i likhet med flera andra, har en inbyggd battericell är det hela telefonen som utgör "batteriet".
Telefonen laddas direkt med 5V via USB-kontakt och ska därför inte bara innehålla skyddskretsar, utan även kretsar som styr hela uppladdningsprocessen med reglering av ström och spänning till battericellen. Det ska inte spela någon roll om 5V-anslutningen till telefonen har yttre strömbegränsning på 0,5A eller 15A. Cellen får aldrig matas med för hög ström eller spänning.

Permalänk
Medlem

@Olle P: Ok, tackar för informationen!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Det finns alltså inte alternativ för dig ifall du en dag skulle börja bojkotta produkter från, säg Philips?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur många olika tillverkare finns det av respektive produkt?

Ta t.ex. grafikkort som exempel. AMD och Nvidia... enligt dig skulle man bojkotta dem bägge då de misskött sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Hur många olika tillverkare finns det av respektive produkt?

Ta t.ex. grafikkort som exempel. AMD och Nvidia... enligt dig skulle man bojkotta dem bägge då de misskött sig.

Finns fler än dom två faktiskt. Sen har jag inte sagt att man ska bojkotta per automatik, utan när ett företag gör något som går emot vad man själv personligen anser är okej, ja då bojkottar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Finns fler än dom två faktiskt. Sen har jag inte sagt att man ska bojkotta per automatik, utan när ett företag gör något som går emot vad man själv personligen anser är okej, ja då bojkottar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu syftade jag givetvis på själva GPU:n som används till grafikkortet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mirialia:

Finns fler än dom två faktiskt. Sen har jag inte sagt att man ska bojkotta per automatik, utan när ett företag gör något som går emot vad man själv personligen anser är okej, ja då bojkottar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du vill ha någorlunda spelprestanda så finns det ju tyvärr endast AMD och nVidia som gör sådant (GPU:er) så då får du vara utan de större kraftkrävande spelen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Om du vill ha någorlunda spelprestanda så finns det ju tyvärr endast AMD och nVidia som gör sådant (GPU:er) så då får du vara utan de större kraftkrävande spelen.

Varför får jag vara utan det? Har AMD eller nvidia handlat på ett sätt som jag personligen finner så illa att jag valt att bojkotta dom?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mirialia:

Varför får jag vara utan det? Har AMD eller nvidia handlat på ett sätt som jag personligen finner så illa att jag valt att bojkotta dom?

Skickades från m.sweclockers.com

Du har ju bara dessa två att välja mellan och skulle de då ha handlat kass enligt dig, så fick du ju välja något annat men det finns ju inte så......
Detta var ju ett om så var fallet scenario.
Eller missförstår jag dig?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Nu får du böter och/eller fängelse om du som ägare av Note 7 flyger med din telefon (antingen den är incheckad, i handbagage eller följer med dig in i planet).

http://www.theverge.com/2016/10/16/13298846/galaxy-note-7-fed...

https://s3.amazonaws.com/public-inspection.federalregister.go...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Jag håller med om att integrerade batterier är en styggelse.
I det här fallet känns det inte som att nya batterier hjälper. Jag misstänker att det är laddningskretsen som inte fungerar på ett säkert sätt!

Litiumbatterier riskerar att överhettas och brinna om de överladdas. Design av adekvat laddningsövervakning på en enhet som drar ström under pågående uppladdning är "utmanande". Ett bidragande problem är att användarna efterfrågar snabb uppladdning, vilket dels förkortar batteriets livslängd (ökad kapacitetsförlust per uppladdning) och dels ökar risken för överladdning.
Min misstanke är att Samsung inte har tillräckligt skydd mot överladdning i telefonerna.
Orsakerna kan vara flera:
* Kostnadsbesparing genom färre/billigare komponenter.
* Önskad snabbare uppladdning från 90% till 100% av kapaciteten.
* Kostnadsbesparing genom alltför snäva resurser till designarbetet (av laddningskretsen).

Detta hade dock ingen logiskt förklaring till varför en enhet med nytt batteri fattade eld när den var avstängd. Den laddas inte då, och batteriet lär ha haft mer marginal.

Tror ärligt att felet legat i någon krets som legat nära batteriet och orsakat skenande termiskreaktion. För varför annars skulle batteriet ha gjort något, när det var avstängt?

Skrivet av backfeed:

Sant, men visst brukar väl litiumjonbatterier ha en laddningsövervakningskrets integrerad i själva batteriet? Så har jag förstått det iaf.

De ska enligt säkerhetsregler ha, ja.
Men notera att dessa skyddar endast mot kortslutning, övervolt vid tex laddning och djupurladdning (undervolt). Du kan fortfarande orsaka brand genom en kraftig förbrukning, som inte är kortslutning.

Skrivet av Mirialia:

Det gör jag med, det som skiljer oss åt är att jag aktivt undviker produkter från vissa tillverkare pga att dom har misskött sig på ett eller annat vis i mina ögon.

Skickades från m.sweclockers.com

Jasså. Beviset på motsatsen sitter i din sign.

Men du sitter på en Core2Duo, som var gjort av Intel en tid där de genom mutor fick elektronik kedjor att bojkotta AMD64 CPUer och istället ta deras kokande Prescott CPUer. Så... du kommer aldrig köpa Intel nu då? Varför köpte du då den Core2Duo:n, då den är direkt resultat av deras fusk?

Och AMD hade ju ett jädra problem med drivare med 5000serien och även 7000 serien. Så de gjorde inte heller vad de skulle. Bojkotta!

Ge dig.
Inget företag gör 100% rätt för sig idag. Så var ska du vända dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Detta hade dock ingen logiskt förklaring till varför en enhet med nytt batteri fattade eld när den var avstängd. Den laddas inte då, och batteriet lär ha haft mer marginal.

Tror ärligt att felet legat i någon krets som legat nära batteriet och orsakat skenande termiskreaktion. För varför annars skulle batteriet ha gjort något, när det var avstängt?

De ska enligt säkerhetsregler ha, ja.
Men notera att dessa skyddar endast mot kortslutning, övervolt vid tex laddning och djupurladdning (undervolt). Du kan fortfarande orsaka brand genom en kraftig förbrukning, som inte är kortslutning.

Jasså. Beviset på motsatsen sitter i din sign.

Men du sitter på en Core2Duo, som var gjort av Intel en tid där de genom mutor fick elektronik kedjor att bojkotta AMD64 CPUer och istället ta deras kokande Prescott CPUer. Så... du kommer aldrig köpa Intel nu då? Varför köpte du då den Core2Duo:n, då den är direkt resultat av deras fusk?

Och AMD hade ju ett jädra problem med drivare med 5000serien och även 7000 serien. Så de gjorde inte heller vad de skulle. Bojkotta!

Ge dig.
Inget företag gör 100% rätt för sig idag. Så var ska du vända dig?

Jag väljer själv vilka jag vill bojkotta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jag väljer själv vilka jag vill bojkotta.

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh, så selektiva ursäkter.

Så vi kan härleda 2 saker:
1. Det brände den lilla trovärdighet ditt "bojkottningssystem" hade.
2. Det är helt upp till dig vem du köper av.

Men sitt då inte och säg till andra vem de borde bojkotta, när anledningarna är dina egna, och inte verkligen baserade på hur företagen beter sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Ahh, så selektiva ursäkter.

Så vi kan härleda 2 saker:
1. Det brände den lilla trovärdighet ditt "bojkottningssystem" hade.
2. Det är helt upp till dig vem du köper av.

Men sitt då inte och säg till andra vem de borde bojkotta, när anledningarna är dina egna, och inte verkligen baserade på hur företagen beter sig.

Dom är baserade på hur företagen beter sig. Med tanke på floppen note7 så tycker jag att mitt val var bra :). Förstår inte varför du predikar för Samsung.... Jobbar du för dom?

Edit: datorn i sign fick jag i present av min dåvarande fru.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Dom är baserade på hur företagen beter sig. Med tanke på floppen note7 så tycker jag att mitt val var bra :). Förstår inte varför du predikar för Samsung.... Jobbar du för dom?

Edit: datorn i sign fick jag i present av min dåvarande fru.
Skickades från m.sweclockers.com

Predikar inte för Samsung i detta läget, utan mot bojkottningslistor baserat på okunnighet.
Jag själv har dock tittat på en annan enhet, istället för Samsung som nästa mobil, men det är mer pga pris och vad man får för det, inte pga detta.

Att bojkotta Note 7 är ju självklarhet, men att bojkotta dem "förevigt" när jag väljer en annan produkt, tex en TV... ser jag ingen poäng i. Som @tvelander sa så köper jag också produkter, inte märken. Mao... är produkten bra, så skiter jag F i vad märket är.

Förr så betydde ett bra märke att en produkt var bra. Idag betyder det ingenting i kvalité... Intel gör precis lika dåliga produkter som andra 3:e part och Samung gör precis lika stora misstag som Apple (med exploderande batterier som deras MacBooks gjort). OCh VW gör ändå några väldigt bra bilar (även om inte all är det). Så man får titta på varje enskild produkt, och inte ett märke om man vill hitta de bra sakerna.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mirialia:

Dom är baserade på hur företagen beter sig. Med tanke på floppen note7 så tycker jag att mitt val var bra :). Förstår inte varför du predikar för Samsung.... Jobbar du för dom?

Edit: datorn i sign fick jag i present av min dåvarande fru.
Skickades från m.sweclockers.com

Sämre logik får jag nog leta efter.

Tex S7 har ju inte ens med note 7 att göra då den kom innan.

Ska börja bojkotta alla som görs av samma märke så får jag nog sluta leva tbh.

Då samsung gör dom flesta chipen på marknaden så kan du knappt äga en produkt idag utan att använda ett företag som samsung.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240