Lian Li förbereder chassit PC-V3000

Permalänk
Melding Plague

Lian Li förbereder chassit PC-V3000

Flitens lampa lyser hos taiwanesiska Lian Li, som är i full flärd med att ta fram en regelrätt uppföljare till det över tio år gamla flaggskeppschassit PC-V2000 – fullsprängd med nya finesser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den ljusgrå färgen är verkligen nostalgisk, dock ej på ett positivt vis, hehe. Lian Li har ju alltid osat kvalitet, rakt igenom. Det skall bli intressant!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd

Full-tower känns förlegat.

Permalänk

Skulle vara intressant att se en bygg video på det här chassit från sweclockers, de får gärna använda vatten kylning i den videon i så fall.

Visa signatur

Chassi: Dark Pro 900| RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: NZXT 700W | CPU: i7-6700 4.2GHz | SSD 1000GB | MB: ASUS Z170 Pro Gaming | Grafik: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | OS: Windows 10 pro| Skärm: 4k | Mobil: Nexus 5x

Permalänk
Medlem

kanske ändra färg på insidan? vet att det är lian-li's grej, men det är inte snyggt.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Färg? Är det inte ren metall... Mer industrikänsla kan man väl inte få! Detta är kanske inte för dom som vill ha bling-bling och fjortisdisco i bygget?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

@Daark:
Deras vanliga färg-schema brukar gå : alu/alu, svart/alu, svart/svart
Övriga färger brukar alltid dela färg på in och utsidan. Äger ett Lian Li V2120X svart/svart, fingeravtryck! Svart alu drar åt sig en himla massa fingeravtryck, damm syns tydligare med.

Permalänk

Fullkomligt älskar den insidan! Ger en modernare och stilrenare känsla än svart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dance like no one is watching, encrypt like everyone is.

Permalänk
Medlem

Vackert chassi som har precis det jag letar efter. Inga hårddiskburar i själva "huvuddelen" som stör vare sig luftflöde eller estetiken. Sådant är smart undangömt bakom moderkortsplåten eller nere i den mindre "lådan" där även PSU göms. Ger ett väldigt "cleant" utseende som är mer eller mindre omöjligt att få med ett miditower och som väldigt få full towers erbjuder.
Nästan uteslutande tillverkad i aluminium ger chassit ett intryck av den höga (bygg)kvalité som Lian Li förknippas med och som gjorde deras chassin till en våt dröm för 10-15 år sen när jag gick på högstadiet/gymnasiet och fick nöja mig med plastiga Antec-lådor istället.

Bara priset blir humant skulle jag mycket väl kunna tänka mig att köpa PC-V3000. Velar för tillfället med att sälja en njure eller ge upp min förstfödda son för få hit ett CaseLabs SMA8 från USA eller nöja mig med ett plastigt Parvum L1.0.

Permalänk
Medlem

Hur mycket radiator får man plats med utan att kapa sönder nåt Väldigt nöjd med det Lian Li jag har nu förutom att det inte direkt är nåt att klämma in den mängd radiatoryta jag skulle vilja ha.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ragnvlad:

Färg? Är det inte ren metall... Mer industrikänsla kan man väl inte få! Detta är kanske inte för dom som vill ha bling-bling och fjortisdisco i bygget?

Fast silver är mer ''bling bling än mattsvart..eller mattvit..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Full-tower känns förlegat.

Inte för dom som vill ha chassit stående på golvet.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

De där gammalmodiga hårddiskburarna attraherar mig inte. Men väldigt snyggt chassi!

Permalänk
Medlem

De flesta chassi-tillverkare brukar ju bygga en riktigt fräsh och modern dator i deras chassi, gärna med snygg custom-loop, när de släpper pressbilder. Men inte Lian-Li inte, de kör nåt gammal trasigt moderkort och ett GTX 580, haha

Permalänk

I'm not impressed.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Stora jäkla chassi nu för tiden, men ingen har plats för 3.5"lol.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara rätt mediokra kylningsmöjligheter tyvärr... 3 restriktiva 120mm-platser i toppen och 1 i bak, och that's it på ett så stort chassi?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Stora jäkla chassi nu för tiden, men ingen har plats för 3.5"lol.

Finns plats på baksidan, är 5,25" som inte finns så lol är väl fel uttryck när du har fel.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Finns plats på baksidan, är 5,25" som inte finns så lol är väl fel uttryck när du har fel.

Ok, jag omformulerar mig.
"Stort jäkla chassi som BARA har plats för 2x 3.5" vilket är patetiskt lite"
Bättre ?

Jag såg 2x men för mig är det lika med noll för skulle aldrig röra ett sådant chassi med så löjligt dåliga lagringsmöjligheter.
Så ja, LOL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ok, jag omformulerar mig.
"Stort jäkla chassi som BARA har plats för 2x 3.5" vilket är patetiskt lite"
Bättre ?

Jag såg 2x men för mig är det lika med noll för skulle aldrig röra ett sådant chassi med så löjligt dåliga lagringsmöjligheter.
Så ja, LOL.

Tycker mig se en vagga för 3x 3.5" förutom de två som är 2.5"/3.5" bakom moderkortsplåten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Inte för dom som vill ha chassit stående på golvet.

Men då blir chassit snabbt dammigt.

Även om det bara är stående på golvet så behöver det ju inte vara större än nödvändigt.

Permalänk

Ser det inte ut som att fläktarna i toppen är i vägen om man har något i översta pcie-sloten?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Men då blir chassit snabbt dammigt.

Även om det bara är stående på golvet så behöver det ju inte vara större än nödvändigt.

Finns nog anledningar till att man vill ha datorn under skrivbordet istället på..
Dammigt beror väl på hur ofta man dammsuger..

Jag gillar chassin som har USB,Power osv uppe på chassit och med ett fulltower behöver man inte böja sig ner för att komma åt sådan..
Massor platser för SSD/HDD bra med ventilation..
Så att det ska vara förlegat håller jag inte med om..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Men då blir chassit snabbt dammigt.

Även om det bara är stående på golvet så behöver det ju inte vara större än nödvändigt.

Jag har alltid haft mina burkar på golvet och de blir inte mer dammiga än något annat. Ett bra dammfilter och ett städat rum så är det inget problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ok, jag omformulerar mig.
"Stort jäkla chassi som BARA har plats för 2x 3.5" vilket är patetiskt lite"
Bättre ?

Jag såg 2x men för mig är det lika med noll för skulle aldrig röra ett sådant chassi med så löjligt dåliga lagringsmöjligheter.
Så ja, LOL.

Är ju 2+3 3.25" du missar info och klankar ner på något du har fel om.

Sedan är ju ett chassi vad man behöver det till inte alla behöver 20+ hotswap utan flera kör med ssd och m.2 nu mer och en nas tex för lagring i hemmet. Jag gillar Lian Li men just nu så kommer jag nog inte byta chassi men kul att de kommer med nya saker de tillverkar ju trots allt väldigt bra chassin.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Ser ut att vara rätt mediokra kylningsmöjligheter tyvärr... 3 restriktiva 120mm-platser i toppen och 1 i bak, och that's it på ett så stort chassi?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är lite tråkigt ja, men det är ju en prototyp så kylningsmöjligheterna kan komma att förbättras/förändras innan beslut tas om att tillverka chassit. De borde så klart ha möjlighet att montera fläktar i "bottenlådans" ena sida.

Permalänk
Medlem

Chassin ska se ut som monoliten i 2001 så denna är inte så dum. Svart, hög och minimalistiskt. Skippa fönstret bara.