Kan man koppla Högtalarförstärkare till nätaggregat?

Permalänk

Kan man koppla Högtalarförstärkare till nätaggregat?

Hej. Jag har tänkt bygga in en dator i min gamla högtalare. Min fråga är om det går att dra ström från nätaggregatet till högtalarförstärkaren. Jag har en Corsair cx600W psu. Eftersom jag ska andvända datorn samtidig som jag har Ampen på så kan jag inte andvända mig av huvudsladdarna som inte är modulära. Så det jag har att andvända till detta är Molex och Sata strömkablar vad jag har förstått.

Ampen jag har köpt heter/beskrivs som AC/DC 12V TDA7297 2x15W Digital Audio Amplifier.

De står på beskrivningen att det är rekomenderat att ha 9-12 volt och 2 ampere. Som jag har förstått det så gör det ingenting om man har för mycket ampere. men om man har för mycket volt så går saker sönder.

En vän till mig sa att jag borde kunna ta en gul sladd vilken ger 12V+. Och sen ta en svart sladd och koppla in dessa 2 i elkontakterna på Ampen. Han trodde också att jag skulle kunna ha samma Volt styrka men mer ampere om jag gör så att både den gula och svarta sladden blir ihoplödda med en till gul och svart sladd.

En bild på hur Ampen ser ut.

http://www.qiannipicture.com/pic/UploadFile/P0/SKU321416/38D7...

Jag skulle bli så grymt tacksam om jag fick hjälp med att få det här förklarat för mig. För vissa så är det här säkert busenkelt men eftersom jag inte har nån lust att ha sönder Ampen eller än värre Psu'n så vågar jag inte mixtra så mycket själv. Om allt går som det ska så kommer jag ta med den till Dreamhack winter 2016.

Permalänk
Vila i frid

Att ta 12 volt och sketna 2 ampere från ett ATX-aggregat till ett slutsteg är hur lugnt som helst.

Permalänk

@hasenfrasen: Tackar tackar.