Permalänk

vackert ! ;D <3

Visa signatur

Intel Core i7 860 2.8GHz | Gigabyte GA-P55-UD4 | 4GB DDR3 1333Mhz | 1TB Hårddisk | ATI Radeon HD5770 1GB | Fractal Design Newton R2 650W modulär |
Kabinett
Antec Three Hundred | Windows 7 Home Premium 64-bit |

Permalänk
Medlem

Finns det inga fler bilder på lyan förutom på din hemsida och här på swec? Svårt att få någon bra översikt på din hemsida tyvärr

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Mysig lägenhet!

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1070 - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nu tänkte jag skriva något men glömde det så skriver nått annat. Jag tycker att hans byggen är klart mer rättvist poängsatta än vad detta och många andra byggen är. Liksom det är 4 brädor och 4 plåtbitar som är ihop satta.
Finns ju Kartongbyggen som fått högre poäng än stilrena datorer och egenbyggda chassin.

På ett plan kan man säga liksom jaha trä och plåt har vi sett innan 1p.
Men på ett annat så är detta lite nytt och udda men fan häller att det förtjänar 10p utav över 170pers. nej. Finns klart mycket mer byggen som de gjort om något helt från grunden och blivit snyggt men de har fått betydligt mindre poäng pga att folk inte vet hur lätt/svårt det är att göra saker om man har tillgång till maskiner.

Detta slog han säkert ihop på en timme i byggtid (bort räknat kabeldragning)
Kapa till en bräda i 4 bitar. fräsa kanterna i 45Graders lutning. borra lite hål och försänk skruvarna. i med träpluggar och slipa ner för att dölja skruvarna. sätt in 4 plåtbitar och skruva fast med någon skruv. klart.

Det är inte så svårt att Göra något om man har någorlunda hum om vad man gör och har lite verktyg till det.

Sen varför envisas folk alltid med att bedöma något helt annat än just galleriets ämne som i detta fall ett 19" rack. varför isf ge 'glädjepoäng' av hur han har det i sitt hem. visst det är väl inget fel med att ha ett stilrent hem eller så men att ge poäng ut efter hur man har det omkring sig är bara fel. Jag har varit hemma hos några Swecare och på bilder de postat så är det alltid så himla rent och snyggt så att man tror de bor i Hollywood men närman kollar bakom dörren så ligger där 43års ingrodda skräpräster av billys panpizza.

Det jag vill säga är att Poängsättningen på Swec är helt åt helvete!

Jag riktar ingen direkt kritik emot dig christiancaroli du jobbar med att fixa lite trä o betong så för dig är det en barnlek men då majoriteten här inne på forumet aldrig verkar ha hållit i en skruvdragare etc så undrar man vad det är för lekstuga som pågår.

Jag säger inte att jag är bäst för det är jag inte. I ett av minna gallerier där jag visar upp bla en av mina datorer så klagar folk på mitt val av skärm. vad har det med att göra då det var chassit och inget annat som jag ville ha betygsatt. visst det är en sak att man kanske gör en liten lätt inflik på ämnet men inte att man sätter betyg och liknande efter sånt.

Ja hagla kritik ni bara.
Hade jag själv ägt lite Hilti maskiner (som jag förövrigt bara använt på jobb) så är det lätt. det går så otroligt mycekt smidigare med rätt verktyg till rätt sak. Ge mig material så lovar jag att återkomma med nästan en direkt kopia på detta som förövrigt jag sett bilder på innan kommer det få samma poängsättning som är åt helvetes för högt satt? svaret är nog rätt givet. Nej. del att ni kommer rösta lägre bara för att det just är jag.

//Martin

Vad spelar det för roll om byggtiden var en timme och om det var enkelt för honom? Det är väl ändå resultatet som skall bedömas!? Skall poängen/betyget bli sämre bara för att han är duktig på vad han gör!? Även om det är ett "enkelt" bygge (för mig hade det varit avancerat då jag har tummen mitt i handen) så kan det naturligtvis vara mycket välgjort...och eftersom jag bedömde att det var det, så gav jag ett högt betyg.

/PeCe

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Härligt bygge, lägenheten är otroligt snygg!

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

mycket fint slutresultat. fin bostad också. de små valven under baren ser riktigt fina ut. motverkar ett stelt intryck som annars skulle infinna sig. inte minst med tanke på alla tekniska komponenter som finns i anslutning.

av mig får du högsta betyg baserat på miljön runtom. självaste bygget är fint och väl utfört men knappast anmärkningsvärt.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

vad heter det där racket på bilden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nu tänkte jag skriva något men glömde det så skriver nått annat. Jag tycker att hans byggen är klart mer rättvist poängsatta än vad detta och många andra byggen är. Liksom det är 4 brädor och 4 plåtbitar som är ihop satta.
Finns ju Kartongbyggen som fått högre poäng än stilrena datorer och egenbyggda chassin.

På ett plan kan man säga liksom jaha trä och plåt har vi sett innan 1p.
Men på ett annat så är detta lite nytt och udda men fan häller att det förtjänar 10p utav över 170pers. nej. Finns klart mycket mer byggen som de gjort om något helt från grunden och blivit snyggt men de har fått betydligt mindre poäng pga att folk inte vet hur lätt/svårt det är att göra saker om man har tillgång till maskiner.

Detta slog han säkert ihop på en timme i byggtid (bort räknat kabeldragning)
Kapa till en bräda i 4 bitar. fräsa kanterna i 45Graders lutning. borra lite hål och försänk skruvarna. i med träpluggar och slipa ner för att dölja skruvarna. sätt in 4 plåtbitar och skruva fast med någon skruv. klart.

Det är inte så svårt att Göra något om man har någorlunda hum om vad man gör och har lite verktyg till det.

Sen varför envisas folk alltid med att bedöma något helt annat än just galleriets ämne som i detta fall ett 19" rack. varför isf ge 'glädjepoäng' av hur han har det i sitt hem. visst det är väl inget fel med att ha ett stilrent hem eller så men att ge poäng ut efter hur man har det omkring sig är bara fel. Jag har varit hemma hos några Swecare och på bilder de postat så är det alltid så himla rent och snyggt så att man tror de bor i Hollywood men närman kollar bakom dörren så ligger där 43års ingrodda skräpräster av billys panpizza.

Det jag vill säga är att Poängsättningen på Swec är helt åt helvete!

Jag riktar ingen direkt kritik emot dig christiancaroli du jobbar med att fixa lite trä o betong så för dig är det en barnlek men då majoriteten här inne på forumet aldrig verkar ha hållit i en skruvdragare etc så undrar man vad det är för lekstuga som pågår.

Jag säger inte att jag är bäst för det är jag inte. I ett av minna gallerier där jag visar upp bla en av mina datorer så klagar folk på mitt val av skärm. vad har det med att göra då det var chassit och inget annat som jag ville ha betygsatt. visst det är en sak att man kanske gör en liten lätt inflik på ämnet men inte att man sätter betyg och liknande efter sånt.

Ja hagla kritik ni bara.
Hade jag själv ägt lite Hilti maskiner (som jag förövrigt bara använt på jobb) så är det lätt. det går så otroligt mycekt smidigare med rätt verktyg till rätt sak. Ge mig material så lovar jag att återkomma med nästan en direkt kopia på detta som förövrigt jag sett bilder på innan kommer det få samma poängsättning som är åt helvetes för högt satt? svaret är nog rätt givet. Nej. del att ni kommer rösta lägre bara för att det just är jag.

//Martin

Hans bygge passar ju in med omgivningen.
Han kunde ha byggt ett sju helvetes arbete som tog han 120312903 år.
Men ist blev det något simplet och elegant som dessutom passa perfect in med det omkring det. Så ta dina åsikter och kör upp dom dit solen inte skiner.

Permalänk
Medlem

fasen vad najs

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Skrivet av isacken:

En 10:a för den med råge skönaste särstavningen jag sett!

Ironiskt nog heter det visst särskrivning.

Permalänk
Medlem

Hej,
Snyggt bygge.
Har du möjligen en länk rack skenorna? Har letat som en galning efter dom på Elfa.

Permalänk
Medlem

shysst bygge!

Visa signatur

/Chraa/

Permalänk
Medlem

Arbetet känns ärligt och gediget, cleant fint.

Permalänk
Medlem

Ser scgysst ut men jag hade aldrig haft min elektronik under en bar

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Av mig får du en 4:a för bygget och en stark 5:a för hemmet. Måste hålla med om att man ska ge poäng för det som personen bygger och inte miljön runt omkring, det finns andra gallerier för det. Ungefär som att ge en en utställd bil full poäng endast för att det ligger en söt blondin på huven.

Visa signatur

| E-mail |
CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: Gigabyte Geforce GTX960 MB: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI RAM: Corsair LPX 3200MHz 2x8GB PSU: be quiet PURE POWER 11 600W HDD: 500GB Samsung 850 SSD | 1TB Samsung SpinPoint F1 Chassi: Phanteks EVOLV mITX TG RGB

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt! Men minus för blåa lysdioder...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Väldigt snyggt och cleant! Men 4/5 för blåa lysdioder.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

fungerar nätagget bra?

Permalänk

Snyggt!
Svag 5:a, men en femma är en femma.

Permalänk
Medlem

Vad har du för chassi till din hemmadator?:P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMart:

Vad har du för chassi till din hemmadator?:P

undrar detsamma.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk

Frugan vart det inget fel på , Men skit nice förövrigt !

Permalänk

riktigt fint hus växtlighet är underskattat!

Permalänk
Avstängd

det där är saker man har i en källare på vinden eller i en skrubb
Men visst det är säkert tystare än jag tror ! bra bygge ändå

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Nice bygge - fantastiskt särskrivning

Riktigt fräscht bygge! Är bara tvungen att kommentera den fullständigt fantastiska särskrivningen på titeln, "Trä hus".
Gav mig ett gott skratt på jobbet, tack för det

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770K 3,5Ghz Socket 1155 - GPU: EVGA GeForce GTX 690 4096MB - Motherboard: MSI Z77A-S01 - Hårddisk: Samsung SSD Pro Basic 840-Series 128GB - 2TB Seagate Barracuda 7200rpm - Kylning: Corsair Hydro H80 - 2x 120mm Noctua Silent - Chassi: Fractal Design Core 1000

Permalänk