Battlefield 1 går inte att köpa fysiskt.

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 går inte att köpa fysiskt.

Besvikelsen och ilskan är enorm efter att ha sett fram emot detta spelsläpp.

Glad i hågen åker jag till netonnet efter jobbet för att plocka upp min fysiska kopia av BF1 så att jag slipper tanka ner hela spelet då jag endast har 4G-internet med begränsning på 100GB/månad.

Denna känsla förbyts ganska snart mot ilska då jag inser att min "fysiska" kopia endast består av ett tomt fodral med en kod. Med andra ord så måste jag ladda ner ca 40GB för att kunna spela och dettta kommer inte gå då jag inte har tillräckligt mycket data kvar denna månaden för att kunna göra det.

Kan själv tycka det är smidigt att kunna köpa spel via nätet och bara aktivera med en kod men när spelen är så här pass stora tycker jag inte det är ok att tvingas ladda ner hela spelet.....

Någon mer som är i samma situation som kan dela min ilska och besvikelse?

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Brynolf:

Besvikelsen och ilskan är enorm efter att ha sett fram emot detta spelsläpp.

Glad i hågen åker jag till netonnet efter jobbet för att plocka upp min fysiska kopia av BF1 så att jag slipper tanka ner hela spelet då jag endast har 4G-internet med begränsning på 100GB/månad.

Denna känsla förbyts ganska snart mot ilska då jag inser att min "fysiska" kopia endast består av ett tomt fodral med en kod. Med andra ord så måste jag ladda ner ca 40GB för att kunna spela och dettta kommer inte gå då jag inte har tillräckligt mycket data kvar denna månaden för att kunna göra det.

Kan själv tycka det är smidigt att kunna köpa spel via nätet och bara aktivera med en kod men när spelen är så här pass stora tycker jag inte det är ok att tvingas ladda ner hela spelet.....

Någon mer som är i samma situation som kan dela min ilska och besvikelse?

Kan tyvärr inte dela din ilska och besvikelse, men numera är 100GB inget som räcker för tung användning, som inkluderar gaming. Spel på skivor är förlegat och finns enbart kvar för att återförsäljare ska ha något i hyllan.

Dags att se över ditt internet. Om det inte är möjligt kan jag bara beklaga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig. Jag sitter ute i skogen (ingen tillgång till Lina) och spelar med min data jag har i telefonen. Funkar finfint latency och egentligen mängdmässigt men när man ska tanka ner spel eller stora uppdateringar så blir det svårt. Oftast får man ju ladda ner spel hos nån polare för att sedan aktivera med koden man köpt. Ganska segt.

Permalänk
Medlem

@anon99339:

Förr samlade man ju på kartonger och tillbehör till spelen. Kan tycka att det är mer tillfredsställande att ha en fysisk kopia istället för en kod som man ändå måste spara nånstans Men är det verkligen förlegat om det finns ett behov av de (hur stort det är har jag ju ingen källa på)

Permalänk
Entusiast

Jag kan förstå dig till viss del.

Jag har ingenting emot att fysiska kopior dör ut som så eftersom digital distribution är bekvämare på nästan alla sätt och vis (Om man har en fast uppkoppling) och det reducerar miljöpåverkan så det skriker om det.

Men jag kan såklart förstå att man känner sig lurad när man köper en fysisk kopia och ändå måste ladda ner spelet när man använder en mobil uppkoppling, det är helt värdelöst.
Nu vet jag inte riktigt hur det fungerar på allmänna bibliotek men du har ingen extern hårddisk du skulle kunna dra till ett bibliotek med och ladda ner spelet till? Eller någon bekant såklart.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Kan tyvärr inte dela din ilska och besvikelse, men numera är 100GB inget som räcker för tung användning, som inkluderar gaming. Spel på skivor är förlegat och finns enbart kvar för att återförsäljare ska ha något i hyllan.

Dags att se över ditt internet. Om det inte är möjligt kan jag bara beklaga.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med vad gäller dagens spelstorlek och DVD som media, men om man köper en fysisk box ska det banne mig framgå tydligt på utsidan av boxen om den endast innehåller en sketen pappersbit.

Om så inte är fallet tycker jag ilskan är befogad.

Permalänk
Medlem

Tro mig, jag hade gärna löst mitt internet på nåt annat sätt men det finns inget bra alternativ i dagsläget.
Pushar för att vi ska gå ihop med de andra husen i närområdet för att kunna dra in fiber men det lär ta tid.

Edit:
Har bekant med fiber men det finns inget alternativ som löser att jag ska kunna spela ikväll. :/

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brynolf:

Tro mig, jag hade gärna löst mitt internet på nåt annat sätt men det finns inget bra alternativ i dagsläget.
Pushar för att vi ska gå ihop med de andra husen i närområdet för att kunna dra in fiber men det lär ta tid.

Edit:
Har bekant med fiber men det finns inget alternativ som löser att jag ska kunna spela ikväll. :/

Ett alternativ är ju bär hem datorn till bekanten,och tanka ner det.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brynolf:

Tro mig, jag hade gärna löst mitt internet på nåt annat sätt men det finns inget bra alternativ i dagsläget.
Pushar för att vi ska gå ihop med de andra husen i närområdet för att kunna dra in fiber men det lär ta tid.

Edit:
Har bekant med fiber men det finns inget alternativ som löser att jag ska kunna spela ikväll. :/

Håller med dig , det är riktigt trist att skivor har fasats ut!!!
Beställde själv med fodral då jag vill ha det till min STORA spel samling som en dag kommer att glänsa över allt annat
Men då jag beställde så stod det så här Battlefield 1 (Code in a box) (Nordic) " Spelbutiken "
Jag bryr mig inte om skivan då jag laddar hem spelet , vill bara ha fodralet.
Men jag förstår dig med andra som känner sig lurade.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av obscure:

@kazen_90:

Förr samlade man ju på kartonger och tillbehör till spelen. Kan tycka att det är mer tillfredsställande att ha en fysisk kopia istället för en kod som man ändå måste spara nånstans Men är det verkligen förlegat om det finns ett behov av de (hur stort det är har jag ju ingen källa på)

Tacka vet jag tiden då man fick PC spel i lådor stora som cornflakes paket med ett par CD skivor inuti.

Permalänk
Medlem

Kan gå att lösa att ta emot en haxmapp av en polare utan videos eller så, där de stora onödiga grejerna är bortplockade. Kan gå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av obscure:

@kazen_90:

Förr samlade man ju på kartonger och tillbehör till spelen. Kan tycka att det är mer tillfredsställande att ha en fysisk kopia istället för en kod som man ändå måste spara nånstans Men är det verkligen förlegat om det finns ett behov av de (hur stort det är har jag ju ingen källa på)

Förlegat innebär inte att behovet inte finns, men att det är för lågt. Det förutsätts helt enkelt att internetanslutningen inte är begränsad när man spelar på PC idag. Så klart tråkigt för de som faktiskt har en begränsad anslutning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brynolf:

Besvikelsen och ilskan är enorm efter att ha sett fram emot detta spelsläpp.

Glad i hågen åker jag till netonnet efter jobbet för att plocka upp min fysiska kopia av BF1 så att jag slipper tanka ner hela spelet då jag endast har 4G-internet med begränsning på 100GB/månad.

Denna känsla förbyts ganska snart mot ilska då jag inser att min "fysiska" kopia endast består av ett tomt fodral med en kod. Med andra ord så måste jag ladda ner ca 40GB för att kunna spela och dettta kommer inte gå då jag inte har tillräckligt mycket data kvar denna månaden för att kunna göra det.

Kan själv tycka det är smidigt att kunna köpa spel via nätet och bara aktivera med en kod men när spelen är så här pass stora tycker jag inte det är ok att tvingas ladda ner hela spelet.....

Någon mer som är i samma situation som kan dela min ilska och besvikelse?

Har du inga grannar du kan prata med och eventuellt få ladda ner där om du har det så skäms inte utan bara trava dit och berätta som det är. kanske du kan få till en deal med delat internet ?

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Har du inga grannar du kan prata med och eventuellt få ladda ner där om du har det så skäms inte utan bara trava dit och berätta som det är. kanske du kan få till en deal med delat internet ?

Grannarna har antingen långsamt adsl eller mobilt bredband.
Fick lösa det genom att tanka 15 Gb via telefonen och resten på det mobila. Kommer inte ha mycket data kvar men det löser sig även om det kommer ta ett antal timmar och jag får börja spela senare ikväll.

Det jag stör mig mest på är principen att det överhuvudtaget inte går att köpa det via skiva längre. Är även lite missvisande då bilderna som på flera ställen används ser ut så här:
http://www.icahemma.se/battlefield-1-pc-p-43365.aspx?utm_sour...

Notera att det står dvd på bilden, men när man kommer till butiken så ser det ut så här:
http://www.siba.se/spel-och-underhallning/pc-och-mac/spel-for...

Visst om jag hade varit mer förutseende hade jag säkert kunna läsa mig till att det inte skulle gå att köpa det så som jag vill och förberett mig bättre men tanken slog mig inte att det skulle vara så dumt.

Edit:
Om de ändå tillverkar fodral och säljer så kan det inte kosta många ören extra att lägga med en skiva som innehåller större delen av spelet, de måste ju ändå frakta runt alla fodral osv..

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt