Razer lanserar Blade Pro – bärbar dator med Geforce GTX 1080 och 4K-skärm

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar Blade Pro – bärbar dator med Geforce GTX 1080 och 4K-skärm

För de spelare som vill ha en bärbar speldator men inte tumma på prestandan lanserar nu Razer Blade Pro med komponenter i klass med en stationär dator.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är så dyrt med laptops. Jag förstår att det är smidigt. Men jag köper hellre 2 stationära så kan jag ha ena i bilen så man kan ställa upp den i sommarstugan när man åker dit

Permalänk
Medlem

41000kr för INSTEGSMODELLEN?!? Eeeeeeeeh?

+ den lär ha ett fläktljud från helvetet om den har ett fullskaligt GFX1080 i sig?

Permalänk
Medlem

Hur länge håller en sån här dator? Känns som det är svårt att köpa/byta delar också. Känns onödigt allt ihop. Men kul att det finns.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nils45:

Hur länge håller en sån här dator? Känns som det är svårt att köpa/byta delar också. Känns onödigt allt ihop. Men kul att det finns.

Du kan gå ner till 1080 upplösning och då håller det Ultra på samtliga spel i typ 4-5 år. Just i 4k är det ju annat

Permalänk
Inaktiv

Helt klar årets julklapp 2016!

Sedan använder ej alla sin dator till enbart nöje och det finns väldigt många som har behov av denna datakraft portabelt. Även om jag nu tror att stora skaran av just denna modell kommer säljs till välbärgade ungdomar i 20-30 års åldern som kommer spela på den.

Permalänk
Medlem

Batteritid?

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Undrar hur den låter......

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Snygg, men löjligt dyrt för en dator med otillräcklig kraft i grafiken för att fullt ut använda skärmen i spel.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Det är lugnt, för 41000:- kanske det kommer en THX märkning med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Du kan gå ner till 1080 upplösning och då håller det Ultra på samtliga spel i typ 4-5 år. Just i 4k är det ju annat

Beror på hur bra skärmen skalar om bilden till 4K (eller snarare klarar av att hantera en 1080p-signal). Man kan tycka att det är en självklarhet och enkelhet att ta en pixel från källan och rita den med 4 på skärmen istället men det är inte alls säkert att det är en bra upplevelse.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Rätt imponerande bygge som "bara" väger in på 3.5 kg vilket i sin klass får ses som ganska bra tycker jag. Enligt specs så verkar ju lagringsutrymmet vara den främsta skillnaden mellan modellerna vad jag kan se. 512GB, 1TB och 2TB (alla i RAID 0 baserat på 2 st SSD).

Sen att den vid en första känsla kostar ca 10 000 kr för mycket är ju en annan femma. Min gissning är att det har med Gsync-stödet. Hittills har man kunnat skåda påslag på produkter med Gsync på upp till 30% jämfört med de som kör Freesync

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Vilket skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Du kan gå ner till 1080 upplösning och då håller det Ultra på samtliga spel i typ 4-5 år. Just i 4k är det ju annat

att spela i 1080p på en 4k skärm ser betydligt sämre ut än att spela i 1080 på en 1080 skärm. (i alla fall om man ska tro på andra användare som har 4k här på swec)

Permalänk
Medlem

Som många för mig konstaterat, 40 blad!!! Nog f*n tar man sitt spelande på allvar då!

Bygget är imponerande och estetiskt tilltalande. Kan inte annat än undra hur stort segmentet är som köper en laptop för de pengarna?!

Men ibland handlar det bara om att visa att man kan...

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av deveraux:

41000kr för INSTEGSMODELLEN?!? Eeeeeeeeh?

+ den lär ha ett fläktljud från helvetet om den har ett fullskaligt GFX1080 i sig?

Blev inte super stor skillnad om man ska ha så nära specifikationerna som möjligt. Visst 6700K är ju lite vassare än 6700HQ och ASUS 27" RoG är ju en vassare skärm än den som sitter i bärbara Razern, men utöver det så är det rätt lika i både prestanda och pris.

EDIT: Man kan spara ett par tusen på sämre SSD också, vet dock inte vad det är för sort som kommer sitta i Razern - men inga extrema skillnader mot vad jag först trodde det skulle vara med stationär. Och då får man tänka på att man får en väldigt slimmad dator i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dafydd:

Batteritid?

Typ en kvart.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Verkar intressant Razer New blade var riktigt snygg, med bra prestanda men samtidigt dyr. Att jämföra med ASUS som har sin nya G701 med 1080 17'' på ca 30k SEK. Dock utan 4k skärm. Jävlar va de måste vara dyra. =O

Skrivet av Dafydd:

Batteritid?

Skrivet av mrbrix:

Typ en kvart.

Do you even laptopgame bro?
Skämt åsido, När man spelar på sin laptop så drar den mycket batteri. Själv känner jag ingen som spelar på sin laptop utan att ha den inkopplad i strömuttag. Dock brukar dessa fungera utmärkt att titta på film med, surfa, arbete mm när den går på batteri. Tex så skriver jag detta mail på min spelbärbara. Har kollat på film lyssnat på film, kollat internet och lyssnat på musik i ca 1h och har förbrukat 80% av mitt batteri.

Permalänk
Medlem

10721a"]
Blev inte super stor skillnad om man ska ha så nära specifikationerna som möjligt. Visst 6700K är ju lite vassare än 6700HQ och ASUS 27" RoG är ju en vassare skärm än den som sitter i bärbara Razern, men utöver det så är det rätt lika i både prestanda och pris.

https://www.inet.se/kundvagn/bild/9812744/

EDIT: Man kan spara ett par tusen på sämre SSD också, vet dock inte vad det är för sort som kommer sitta i Razern - men inga extrema skillnader mot vad jag först trodde det skulle vara med stationär. Och då får man tänka på att man får en väldigt slimmad dator i jämförelse.
[/quote]

https://www.inet.se/kundvagn/bild/9812898/

En 6600k är fortfarande mycket bättre än 6700HQ.

Du tar en av de absolut dyraste SSD:erna samt tar 1TBx2 när instegmodellen för 41k endast har 256x2

Du tar minne som körs i >3GHz när razer datorn använder 2133MHz.

ASUS 27" skärmen är ju överprisad så det knakar, men visst, vi tar med den.

Tangentbordet i laptopen är fortfarande helt värdelöst jämfört med mekaniska skräpet jag plockade.

Blir en helt annat prisbild när man faktiskt jämför äpplen med äpplen. Sedan kan man räkna med alla kuponger och cashbacks man får med när man köper delar så blir det en större skillnad.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Do you even laptopgame bro?

Haha, nej, faktiskt inte, min bärbara duger inte till nånting. Men jag skulle *jättegärna* ha en lätt, bärbar dator med en riktigt bra CPU (alltså K-modell istället för HQ) och stöd för extern GPU så att jag slipper ha två datorer...

Skrivet av employed:

Tex så skriver jag detta mail på min spelbärbara. Har kollat på film lyssnat på film, kollat internet och lyssnat på musik i ca 1h och har förbrukat 80% av mitt batteri.

Så det gäller att laddaren också är bärbar, med andra ord? De brukar inte sällan likna tegelstenar, både storleks- och viktmässigt...

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Se där ja.

Nu.
Ta bort skärmen och tangentbordet sen sälj den som en desktop.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Razer - Nej, tack!

Razer för +40000kr - Aldrig i ....... ..... ...... . ......!!!!!

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Sådärja nu börjar blade serien likna nånting!

Permalänk
Medlem

en laptop med stationär prestanda.. joo tjena, 6700HQ presterar som en stationär 2700k. så visst har de rätt, men de e ju 4 generationer sedan

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Snygg, men löjligt dyrt för en dator med otillräcklig kraft i grafiken för att fullt ut använda skärmen i spel.

Klart du kan ju alltid köra 4K med bra fps om du stänger av saker som t.ex MSAA. MSAA blir väl egentligen helt onödigt med en skärm med så hög pixeltäthet dessutom.

Permalänk
Medlem

Jag har varit het på razer blade flera gånger. men tyvärr lanseras den inte i europa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Jag har varit het på razer blade flera gånger. men tyvärr lanseras den inte i europa.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har gått att beställa den på internet vad jag vet från razers egna shop. Tycker det är konstigt att de inte öppnat någon affär här i Sverige. Filippinerna har ju tom en. -_-

Permalänk
Medlem

@employed: de har lanserat blade en gång i europa. Då var det mer än ett år efter vanliga releasen med nästan dubbla priset från USA. Men jo, du har rätt. Tyvärr kändes det som en riktigt dålig deal

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Tydligen så skickar de till Sverige nu. Men frågan är om de är Nordisk layout på de man kan beställa från deras hemsida.... Är inte jättetydligt från deras hemsida de där.

Permalänk
Medlem

10721a: 41000:- är priset översatt från US Dollar till Svenska kornor. Det betyder inte att den laptoppen kommer att kosta 41000 kr i Sverige. Min bästa gissning är att den kommer att kosta minst +25% mer än det med moms. I USA är V.A.T ynka 7% på elektronik. Jag är nog högst säker på att den laptopen kommer kosta mer än 41 000 kr i Sverige