Permalänk
Medlem

Två uppdateringar på rad, ojoj, måste ju va rekord hahahahah :S

Jaja, nu får ni iaf lite o titta på och även en chans att följa upp hur det går Kul att ni fortfarande är här!

Som ni kan se, så är alla de tidigare borrade hålen i fronten gjorda för 8mm akrylstavar som jag böjt under värme som ska hålla upp kontrollpanelen. Inte helt klart ännu, men kände mig tvungen att bjuda på denna efter alla bilder jag postat innan hehe.

o så har vi en liten radiator på lackering som precis fått sig en omgång av Montana Gold primer

Tack återigen för att ni stannade förbi

Permalänk
Entusiast

Nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Very nice Roger

Permalänk
Medlem

Det är en ära att få presentera Mayhems från England som ny och sista samarbetspartner för detta projekt!

Mailade lite med en person med namn Kevin från deras support, väldigt schysst och framförallt generös kille. Bad om 6 flaskor “dye” (färgtillsatser), de skickade hela deras sortiment på 19 flaskor istället hahaha

Fy sjutton för beslutsångest. Vill ha någon härlig blå nyans på vattnet till att börja med, nu har jag 6 st olika blå att välja på…

Anyway, är väldigt tacksam och framförallt väldigt glad att de vill jobba ihop med mig Förutom färg, så finns det 5 flaskor av 250 ml clear coolant och deras egna “tubing”. Slangen kvarstår att se hur bra den är. Har läst både bättre o sämre grejer om den.

Allting kommer att användas både för detta projekt och till min Tristellar - samt för alla kommande byggen i framtiden

Njut av bilderna, jag lade faktiskt ner väldigt mycket tid och jobb på dessa. Gick i flera timmar med hunden och letade löv… Folk trodde jag är helt knas i bollen som stod stirrade efter löv på marken och plockade ett o annat från träden (ja, de gröna var de enda som fortfarande satt kvar i träden )

Ha de bra så länge!

Mayhems hemsida:
https://mayhems.co.uk

Mayhems på Facebook:
https://www.facebook.com/Mayhems2009/?fref=ts

Permalänk
Medlem

Herregud människa. Bilderna på löv/dye är mästerverk i sig. Ska bli grymt spännande att se datorn när den är färdig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Herregud människa. Bilderna på löv/dye är mästerverk i sig. Ska bli grymt spännande att se datorn när den är färdig!

Skickades från m.sweclockers.com

Ohhh nu blev jag glad, gud vad roligt att höra Tack så mycket Theailer

Jag är lika spänd som du på att se slutresultatet hahah Vill inte skrämma iväg dig, men det är ingen dator utan enbart vattenkylning

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Njut av bilderna, jag lade faktiskt ner väldigt mycket tid och jobb på dessa. Gick i flera timmar med hunden och letade löv… Folk trodde jag är helt knas i bollen som stod stirrade efter löv på marken och plockade ett o annat från träden (ja, de gröna var de enda som fortfarande satt kvar i träden )

I Katrineholm är beteendet fullt normalt, så de som stirrade hade kanske rymt från ett boende 4km ifrån Blomberg & Stensson....
Jobbar granne med Blomberg o Stensson och jag har fått en del hjälp av de med, mkt bra killar.
Hade tankarna på att göra ett projekt med en rak fyra men detta blev mer effektfullt
Fina bilder, kul att de i början av inlägget började fundera till slut. Ett projekt jag följer!

Permalänk
Entusiast

Skoj vännen! Kör hårt med färgerna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Ohhh nu blev jag glad, gud vad roligt att höra Tack så mycket Theailer

Jag är lika spänd som du på att se slutresultatet hahah Vill inte skrämma iväg dig, men det är ingen dator utan enbart vattenkylning

Ah, hur fasen kunde jag missat det! Har ändå läst hela tråden flera gånger
Coolt oavsett!

Permalänk
Medlem

jädrar vad kreativ du måste gilla hålla på med sånt här stora tummar upp! mästerverk!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av 900-Mange:

I Katrineholm är beteendet fullt normalt, så de som stirrade hade kanske rymt från ett boende 4km ifrån Blomberg & Stensson....
Jobbar granne med Blomberg o Stensson och jag har fått en del hjälp av de med, mkt bra killar.
Hade tankarna på att göra ett projekt med en rak fyra men detta blev mer effektfullt
Fina bilder, kul att de i början av inlägget började fundera till slut. Ett projekt jag följer!

Hahahhaha Roligt att det finns människor från vår lilla stad på detta relativt lilla forum Sannolikheten är ju inte så stor hehe

Tycker du ska köra på en rak fyra! Min första idé var att försöka hitta ett gammalt V8 motorblock, dock inte så himla enkelt. Men ett mindre block kanske är enklare att finna. Kan inte så mycket om motorer, men vore häftigt att bygga utifrån blocket och istället för kolvar och kamaxel så stoppar man ner feta reservoarer

Tack så mycket Magnus

Skrivet av Zpnk:

Skoj vännen! Kör hårt med färgerna!

Skickades från m.sweclockers.com

Uppskattas Roger, kul att du är här Kommer göra en stor guide med färgerna sen när tid ges

Skrivet av theailer:

Ah, hur fasen kunde jag missat det! Har ändå läst hela tråden flera gånger
Coolt oavsett!

Ingen fara, tror det är rätt många som missat den punkten om att det ej blir en dator hhahaha får rätt många frågor om vart moderkortet ska sitta XD XD

Ska jag va helt ärlig, så har jag svårt att tro att mina sponsorer ens förstått att det ej blir en "dator" utan en extern vattenkylningsstation

Skrivet av brajonk:

jädrar vad kreativ du måste gilla hålla på med sånt här stora tummar upp! mästerverk!

Tack Brajonk Blir jätte glad att höra så fina ord Jodå, är ganska kreativ, försöker hela tiden hitta på något nytt och unikt eller ja, något i-ögonfallande Min tanke var att det är ganska tråkigt faktiskt att bara få ett par iskalla, gråa och tråkiga bilder på ett par flaskor med Mayhems dye... Jävligt tråkigt rent utsagt... Så tänkte att det är höst och har reflekterat mycket på sistone på landskapen och måste nog säga att hösten är vackraste årstiden helt klart. Förundras över hur löven skiftar i färg, efter mina promenader har jag dragit slutsatsen att det måste va något med kylan och solen. Då alla löv som pekar mot öst och söder är röda. Medan de som pekar åt andra väderstreck samt ligger i lä för solen fortfarande är relativ gröna eller som gula

Får försöka hitta på något mer roligt Tack igen

Permalänk
Medlem

Nu så, äntligen är radiatorerna klara

Efter timmar och återigen MÅNGA timmar av slipande, färg och super långa väntetider.

Jag är verkligen nöjd med resultatet, 10x bättre än vad som blev av förra gången med Tristellarn då jag ej hade kunskap om något som helst förarbete.

Denna gång har jag gjort så bra jag kunnat och kan verkligen känna mig stolt utav mitt arbete. Även om det finishen blir 100 gånger bättre med air brush och en professionell lackerade i målardräkt så har jag använt mig utav den lilla kunskap jag nu lärt mig och de förutsättningar som finns

Vill verkligen säga ett STORT tack till Skapamer för att de försett mig med allt material från Montana Gold, primer, färg och lack samt allt som behövs runt omkring

Samt Aquatuning för att ha gett mig dessa skönheter till radiatorer, 560 är verkligen sjuuuuukt maffiga! Storleken verkligen skriker BOSS hahahah

Ajax, njut av bilderna och av Halloween Akta er för clownerna som härjar

Permalänk
Entusiast

Voi voi

Permalänk
Discokungen

De är typ snyggare lackade av dig än de som kommer från fabrik? Vafan?? Bra jobbat! Set framemot mer av ditt hantverk, alltid lika kul att se!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

De är typ snyggare lackade av dig än de som kommer från fabrik? Vafan?? Bra jobbat! Set framemot mer av ditt hantverk, alltid lika kul att se!

Tvek på den Men det blev helt OK Bilderna blev nog bättre och kan därav lura ögat tror jag haha Tack flamso, mycket uppskattat att höra

Bara för att du är så snäll så kan jag avslöja att jag har en sjuuuukt stor överraskning för radiatorerna om nu allt går hela vägen Beställde grejer i helgen, så tar ett par veckor innan det kommer Om det blir som jag tänkt mig i huvudet, då kan de bli rätt schysst asså hahah

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att följa Lycka till!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Ska bli intressant att följa Lycka till!

Tack Herr Kantarell, tack och kul att du är här

Söndagen är snart slut, så ha en bra vecka! Hoppas du undviker "snökaoset"

Permalänk
Medlem

Fan också.

Har varit avskyvärt lat och sömning senaste veckorna. Har sovit 15 timmar om dygnet, varje dag!

Hela tiden skjutit upp saker och ting, “ajajja, 1 månad kvar till DHW, jag hinner, ingen fara”.

Well, nu är det inte lång tid kvar och jag har ingen aning om vad jag sysslar med?!?

Här borras och gängtappas det iaf.

Allting görs för hand så det är allt annat än enkelt. Men lyckades denna gång iaf utan några misstag *wink* *wink* *celebrating*

Nej nu ska jag jobba vidare,

BILDER!

Permalänk
Medlem

En fortsättning på förra posten

Efter timmar och återigen timmar så är “bas-delarna” klara

Har polerat kanterna med 240, 400, 800, 1200, 2000 våtslippapper och sen “metall polish” från Biltema vilket gav en hissnande effekt. Trodde verkligen inte det skulle ge en sån magnifik effekt.

Beställde först en liten bit kolfibervinyl från Ebay, givetvis räckte inte det, vad fan tänkte jag egentligen?!?!

Så freakade ut som sjutton och gick på nätet som en galning. Efter någon timme hittade jag en firma från Irland som hade vad jag letade efter. White polished Carbon Fiber vinyl.

Det är dyrt, mycket pengar. Men egentligen inte om man tänker efter vad man får. Absolut bästa produkten och rätt stor bit som räcker. 4 dagar tog det till dörren.

Biten ni ser på bilden, borra, gängtappa, slipa och polera och wrappa tog väl kanske 25 timmar. Har en bit till, så som ni först så är det mycket tid som läggs ned.

Är fantastiskt nöjd med resultatet! Så ni negativa jävlar, jag lyssnar inte på Er Ni får stå avundsjuka i något hörn och kolla på.

Svårt att ta bilder som ger något, men försökte så gott det går, svårt att återspegla effekten av kolfibern och poleringen som för ögat ser hundra gånger bättre ut

Hade först tänkt lackera kanterna vita eller wrappa dem. Men helvete vad läckert vitt och silver är tillsammans. Jag vet, jag vet! Det skulle enbart vara vitt med ett par svarta detaljer, men får väl tänja på gränserna här…

Så nu ska jag arbeta vidare

Tack för all support och stöd jag får! Ni är guld värda <3

Permalänk
Entusiast

Stiligt vännen! Keep it up!

Permalänk

@eucalyptus:
Blir bra som tusan, mycket vackert!
Finns inte så mycket att tillägga....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Stiligt vännen! Keep it up!

Tackar så hjärtligt Roger

Skrivet av 900-Mange:

@eucalyptus:
Blir bra som tusan, mycket vackert!
Finns inte så mycket att tillägga....

Härligt att höra Magnus! Får ta och tacka för idén om att använda rör! Har kläckt en del idéer som kommer skrida till verk Kommer dra alla fläktkablar + lite godis igenom akrylrör

Skickade en lista på saker jag behövde till Aquatuning, fick ett paket, men bara halv tomt, eller halv fyllt Förmodligen var resten slut på lagret, tråkigt :/ Hade tanke på att prova deras pre-frosted satin tube.

Permalänk
Medlem

Nu jävlar. Nu ska ni få se på grejer!

Varit väldigt slapp på att uppdatera, varit iväg på DH där man fick träffa några helt otroligt underbara människor. Var helt fantastiskt. Bland annat Kenneth och Jacob från Sweclockers

Iaf, tänkte avslöja mitt hemliga vapen för detta bygge. Det som ställt till strömförsörjningen rejält hahah

Visade en lite preview på Facebook igår och fick mycket uppskattad feedback.

Det är ett hundratal kablar som ska lödas ihop och ungefär 2/3 delar är klart. Så en hel del kvar. Ni ser ju själva vilken röra

NJUT av bilderna, finns även en liten video i slutet.

Hoppas ni gillar det lika mycket som jag, för jag älskar’t!

Den kommer ställas ut på DH nästa sommar, så därav passar epilepsi belysningen rätt bra Jag lovar, den drar till sig uppmärksamhet.

Belysningen styrs med telefonen och precis allt är möjligt, precis ALLT!

Permalänk

Fett najs jao, som kidsen skulle ha sagt!
Gillar verkligen den oranga belysningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 900-Mange:

Fett najs jao, som kidsen skulle ha sagt!
Gillar verkligen den oranga belysningen!

Hehe därför den passar bra på DH med blinkande ljus, de kommer stirra rätt bra

Gillar också den orangea, eller den orange/röda i första bilderna. Ser ut som det glöder. Därför jag gick för RGB istället för vitt, så man kan ändra efter vad man gillar

Permalänk
Medlem

Dags för en ny uppdatering med det senaste från igår hehe

Tänkte visa lite smått o gott.

Till o börja med, så här gjorde jag kabeldragningen för fläktar och ledringar. Drog allting igenom frostade Alphacool satin 16/13mm rör. Svårt som skjutton o böja rör med 13mm insida när silikonsaken man använder enbart är 12mm (eller 11mm om man ska vara exakt, har mätt).

Sedan, istället för att böja rören först 30 grader o sen 90 grader, så gjorde jag små bitar i trä med metallfästen från bygghandeln att spänna åt dem med

Men det blev tight i rören, så drog först igenom två tunna snören, sen fläktkablarna o sen gick inte ledkablarna igenom, så då använde jag snören, band fast, och drog igenom, då gick det

Även smältlim på baksidan av ledringarna så de ej kortslutes mot radiator

Test utav Aquacomputer Dr. Drop air leak tester. Fungerar bra, men måååånga har haft problem med den, fått trasiga från början. Har haft tur med min, men den är inte 100%. Förväntade mig bättre kvalité för de 30 euro den kostar?.

Även världens kanske minsta rör hahahah typ mindre än 5mm

Permalänk
Medlem

Nu fortsätter vi när glöden ändå är igång!

Har spenderat mååååååånga timmar på att slipa o putsa denna lilla akrylbit.

Sågade ut den med sticksågen, sen polerat och putsat för att få den glänsande.

Den mäter rumstemperaturen, vilket kan vara en intressant faktor när man börjar överklocka sen Dock suger sensorn, men ska byta ut den

Ger verkligen en häftig “avancerad motor look” typ, eller mer alla dessa parametrar och visare folk installerar i sina bilar hahah (Too much Fast & Furious )

Även en kompis som vill säga hej, han tackar så mycket till Corsair och Cooler master för tröjorna!

Permalänk
Medlem

Nu när det kom lite snö, som smälte bort idag. Så hann jag ifall göra en liten fotografering för Mayhems

Jag och många andra har både varit fundersamma och lite smått arga att det saknas så mycket bilder på många av deras produkter.

Så har fotat ALLA deras 19 dyes, helt oredigerade foton och ej komprimerade ute i dagsljus i snön.

Snön påverkar dock skenet en aning. Men nu vet man iaf någelunda vad man kan förvänta sig

Som sagt, okomprimerat...
http://www.sweclockers.com/galleri/14057-mayhems-dyes

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Kommer följa

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Riktigt snyggt! Kommer följa

Tack Theo! Mycket värmande att höra i dessa tider

Har stått helt still sen sist, fick nya glasrör av Mayhems, men dessa skiljer sig helt och hållet från Alphacools rör, så får vackert invänta nya från Aquatuning. De är inte riktigt de snabbaste att ha o göra med, så tar lite väl lång tid detta. Mycket lång tid.

Hoppas va på banan om ett par veckor.