Bytade från syrrans Ps3 till mitt ps3 och mitt vill inte visa bild eller ljud

Permalänk

Bytade från syrrans Ps3 till mitt ps3 och mitt vill inte visa bild eller ljud

Jag har provat det mesta som att hålla knappen intryckt i några sekunder och att försöka få upp sade mode men inget funkar. Knappen lyser grön som vanligt. Hdmi kabeln funkar till syrrans ps3 men vill inte visa bild på mitt. Vill helst inte spela på hennes och ta upp hennes minne med mina spel. Mitt ps3 verkade funka hos en vän som låna de det men nu vill det inte funka, några idéer vad som kan vara fel?

Visa signatur

Don't mine at night

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexxLiindholm:

Jag har provat det mesta som att hålla knappen intryckt i några sekunder och att försöka få upp sade mode men inget funkar. Knappen lyser grön som vanligt. Hdmi kabeln funkar till syrrans ps3 men vill inte visa bild på mitt. Vill helst inte spela på hennes och ta upp hennes minne med mina spel. Mitt ps3 verkade funka hos en vän som låna de det men nu vill det inte funka, några idéer vad som kan vara fel?

Är det samma TV du kopplar dessa till?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Bytte*

Din "vän" har väl förstörat det före han gavde tillbaka det till dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Troligen är den inställd på fel output, så att den signalen via SCART alternativt HDMI och du nyttjar den som den inte är inställd på.

Permalänk

Som Qn1f3 sa så är det troligtvis inställt på fel output, koppla in den med SCART och byt därifrån till HDMI och byt till HDMI. Har för mig att jag hade samma problem för ett par år sedan.

Permalänk
Medlem

finns ett sätt at nollställa Output minns inte precis men det hade nåt med att håll in on/off knappen.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Har du verkligen gjort rätt när du försökte ta dig till safe mode om du inte kom in menar jag?
https://www.google.se/#q=ps3+reset+video+output (Hur du resetar video output)

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.