Tips och råd till en 24" 1080 bildskärm med G-sync

Permalänk

Tips och råd till en 24" 1080 bildskärm med G-sync

Hej!

Som rubriken tyder så är jag ute efter en pålitlig och stabil skärm.

Krav:
*24"
*1080
*G-sync
*144hz
*TN (Jag spelar)

Jag har redan läst om om följande skärmar och inser nästan att jag inte har några andra att välja på. (Känner mig inte nöjd med dem av någon anledning). Men måste ha en ny skärm då jag sitter på en äldre 60hz i 22 tum.

Acer Predator XB241Hbmipr - Ostabilt stativ samt BLB
Asus ROG Swift PG248Q - BLB och ojämn kvalitet?
AOC G2460PG - Verkar ha döda pixlar rätt ofta.

Skärmar:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2651537

Tar gärna emot kommentarer från er som spelar fps spel på en IPS skärm angående er upplevelse med IPS och fps.

Vilken av skärmarna hade ni valt med angivna krav? Kravet på 24" är baserat på att jag sitter rätt så nära skärmen och läst om folk som tycker 27" blir för stort för spel. Eller bör man vänta och i så fall hur länge?

Tack!

Permalänk

Någon som har skärmarna jag listat och kan kommentera era synpunkter på dem?

Vill verkligen veta vilken jag ska köpa, tänkte beställa i helgen.

Tack!

Permalänk
Medlem

Acer Predator XB241Hbmipr och Asus ROG Swift PG248Q använder ju samma panel så man borde få ungefär samma bildkvalité, samma typiska problem med båda.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Juste, har för mig jag läste det någonstans. Så tråkigt med en så dyr skärm.

Måste ju köpa en till min nya gamingrigg och vore dumt att köpa en skärm utan G-sync känns det som.
Så är lite kluven med hur jag ska göra.