Port 9987 kan ej öppnas för Teamspeak 3 Server

Permalänk
Skrivet av Gling:

Sätt alla portar på "both". Mystiskt att det inte fungerar. Jag har en likadan router som dig och en dedikerad serverdator för ts. Måste själv connecta via det interna IP:t. NAT skall givetvis vara aktiverat annars fungerar väl ändå inte portforwarding...

Tills det löst sig, kom in på "swes.bot.nu" så länge. Här finns många spelsugna själar

Har haft alla protokoll på "both" också utan framgång tyvärr.

Visa signatur

Less is more

Permalänk

Jag har bahnhof själv och driver en 512slot teamspeak server. Inga problem. Dock kör jag den inte på original porten. Kör port 7536 av anledningen till att jag inte vill folk sitter och sniffar öppna portar och ansluter in för att vara dryga på teamspeaken hänt tidigare.

Du måste först om du ligger bakom en router se till att alla brandväggar är helt avstängda i datorn. Du kommer få problem om du har mer än en brandvägg. Och routern är de du ska förlita dig till. Rekommenderar antingen en smoothwall eller pfsens box till router. Brukar fungera alla tiders.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Skrivet av Svchost.exe:

Jag har bahnhof själv och driver en 512slot teamspeak server. Inga problem. Dock kör jag den inte på original porten. Kör port 7536 av anledningen till att jag inte vill folk sitter och sniffar öppna portar och ansluter in för att vara dryga på teamspeaken hänt tidigare.

Du måste först om du ligger bakom en router se till att alla brandväggar är helt avstängda i datorn. Du kommer få problem om du har mer än en brandvägg. Och routern är de du ska förlita dig till. Rekommenderar antingen en smoothwall eller pfsens box till router. Brukar fungera alla tiders.

Skickades från m.sweclockers.com

Har släppt genom Teamspeak i windows-brandvägg och även portarna 10011, 30033 och 9987. Har allt exakt likadant på datorn som jag hade när jag använde en modemrouter och de fungerade. Behöver jag verkligen någonting som smoothwall? Aldrig haft det tidigare och de fungerade ju då. Tack!

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Medlem

Har du Bahnhof? Nyligen så med deras system så får man ingen publik IP det går att ansluta till utifrån. (De gjorde det utan förvarning när jag bodde i Dalarna)
Ring dem och be dem ge dig en egen unik publik ip så funkar det. (Är gratis)
Har hänt mig på två olika orter, båda med Bahnhof.

Källa:
https://www.bahnhof.se/support/category/bredband/bestall-publ...
EDIT: Såg även att man kan beställa egen publik ip direkt på deras sida (via länken jag postade)

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Skrivet av Tony32:

Har du Bahnhof? Nyligen så med deras system så får man ingen publik IP det går att ansluta till utifrån. (De gjorde det utan förvarning när jag bodde i Dalarna)
Ring dem och be dem ge dig en egen unik publik ip så funkar det. (Är gratis)
Har hänt mig på två olika orter, båda med Bahnhof.

Källa:
https://www.bahnhof.se/support/category/bredband/bestall-publ...
EDIT: Såg även att man kan beställa egen publik ip direkt på deras sida (via länken jag postade)

Har Bjärekraft :/

Visa signatur

Less is more

Permalänk

Har möjligen hittat något. Står under DDNS att "Den trådlösa routern använder för närvarande en privat WAN-IP adress." Kan detta vara problemet?
Se bild: http://imgur.com/a/WJYNG

Kan tillägga att jag har dynamisk IP från min ISP. Det ska väl gå lika bra att port forwarda med dynamisk IP? Min IP har inte ändrats sen jag installerade routern + modemet.

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Timmermans:

Har möjligen hittat något. Står under DDNS att "Den trådlösa routern använder för närvarande en privat WAN-IP adress." Kan detta vara problemet?
Se bild: http://imgur.com/a/WJYNG

Kan tillägga att jag har dynamisk IP från min ISP. Det ska väl gå lika bra att port forwarda med dynamisk IP? Min IP har inte ändrats sen jag installerade routern + modemet.

Japp, om du har en privat WAN-IP så funkar det inte. Men det kan vara så att det är en bugg i Asus tjänst som gör att den tror att den är privat fast den inte är den. Du kan prova detta genom att försöka koppla upp till ditt wan-ip från utsidan och inte använda ddns-adressen du har satt upp.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Japp, om du har en privat WAN-IP så funkar det inte. Men det kan vara så att det är en bugg i Asus tjänst som gör att den tror att den är privat fast den inte är den. Du kan prova detta genom att försöka koppla upp till ditt wan-ip från utsidan och inte använda ddns-adressen du har satt upp.

Hur kopplar jag upp till min wan-ip från utsidan? Genom att t.ex. gå med i en server eller? Sen bara stänga av DDDNS?

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Timmermans:

Hur kopplar jag upp till min wan-ip från utsidan? Genom att t.ex. gå med i en server eller? Sen bara stänga av DDDNS?

Kolla i din router vad du har för Ipnr på Wan och be sedan någon koppla upp TS3 till det Ipnr'et.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Kolla i din router vad du har för Ipnr på Wan och be sedan någon koppla upp TS3 till det Ipnr'et.

Redan testat. Går ej tyvärr :/

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

Hej.

Via den interna adressen så kan jag komma åt den utan problem, däremot kanske trådskaparen inte kom åt den alls.
Vi har liknande men inte exakt samma problem.

Så jag kommer inte åt den via det externa ip numret men via det interna.
Och det kvittar om jag stänger av både routerns och datorns brandvägg så kommer jag inte åt den.

Varför du inte kommer åt den på din externa är för att du inte har Hairpin-NATat.
Se länk: https://en.wikipedia.org/wiki/Hairpinning

Så det du säger att du inte kommer åt den är inget fel utan bara en konfigurationsfråga, jag tycker du ska köra på din LAN adress hemma och polarna kör på din externa.

MVH Nreko

Permalänk
Skrivet av Nreko:

Varför du inte kommer åt den på din externa är för att du inte har Hairpin-NATat.
Se länk: https://en.wikipedia.org/wiki/Hairpinning

Så det du säger att du inte kommer åt den är inget fel utan bara en konfigurationsfråga, jag tycker du ska köra på din LAN adress hemma och polarna kör på din externa.

MVH Nreko

Skillnaderna mellan honom och mig är att jag kan connecta via min interna men mina polare kan vare sig connecta via min externa eller interna IP.

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Medlem

Vad är det för modem? Vad har du för typ internetanslutning - ADSL?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nreko:

Varför du inte kommer åt den på din externa är för att du inte har Hairpin-NATat.
Se länk: https://en.wikipedia.org/wiki/Hairpinning

Så det du säger att du inte kommer åt den är inget fel utan bara en konfigurationsfråga, jag tycker du ska köra på din LAN adress hemma och polarna kör på din externa.

MVH Nreko

Löste det genom att skaffa en ny router, men visst gick det i teamspeak att göra som du säger men när assetto skulle köras så gick det ju inte då den går via externa ip.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av giplet:

Kolla i din router vad du har för Ipnr på Wan och be sedan någon koppla upp TS3 till det Ipnr'et.

Skrivet av Timmermans:

Redan testat. Går ej tyvärr :/

I så fall gissar jag att det ligger något i att du inte har en publik wan-ip. Vilka är de första tre oktetterna i ditt wan-ip?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

I så fall gissar jag att det ligger något i att du inte har en publik wan-ip. Vilka är de första tre oktetterna i ditt wan-ip?

Min externa IP börjar på 80.70.146.XXX.

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Timmermans:

Min externa IP börjar på 80.70.146.XXX.

Är det vad som står som WAN-IP i din router? För i så fall ser det inte ut som att du har ett privat IPnr.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Är det vad som står som WAN-IP i din router? För i så fall ser det inte ut som att du har ett privat IPnr.

Yes, det är mitt WAN-IP!

Kan tillägga att min IP jag hade under tiden med modemrouter såg likadan ut.

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Medlem

Kan du inte svara på vad du har för modem?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

Kan du inte svara på vad du har för modem?

Har inte exakta modellen, men det är en ZyXEL. Snackade med Bjärekrafts support innan och de sa att det inte kan ha något med modemet att göra utan måste vara routern :/

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Entusiast

@Timmermans Nu har jag bara ögnat igenom tråden...

Hade samma problem med BF4 att det var en port (3659) som jävlades och hur mycket jag än försökte ändra inne i routern eller testa med program så vägrade det funka. Tills jag testade programmet "Smart Port Forwarding".

Extremt simpelt program, bara tanka hem, installera, "add new forwarding port" för både UDP och TCP... sen funkade det prima för mig.

Kan vara värt ett försök iaf?

http://www.softpedia.com/get/Network-Tools/Misc-Networking-To...

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

@Timmermans Nu har jag bara ögnat igenom tråden...

Hade samma problem med BF4 att det var en port (3659) som jävlades och hur mycket jag än försökte ändra inne i routern eller testa med program så vägrade det funka. Tills jag testade programmet "Smart Port Forwarding".

Extremt simpelt program, bara tanka hem, installera, "add new forwarding port" för både UDP och TCP... sen funkade det prima för mig.

Kan vara värt ett försök iaf?

http://www.softpedia.com/get/Network-Tools/Misc-Networking-To...

Värt ett försök! Ska man ha det port forwardat i routern då också?

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Timmermans:

Värt ett försök! Ska man ha det port forwardat i routern då också?

Bara kört det på datorn jag spelat på... så inte en susning om mer än så. Är ärligt talat dålig på allt det här med nätverk

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Bara kört det på datorn jag spelat på... så inte en susning om mer än så. Är ärligt talat dålig på allt det här med nätverk

Se på fan! Det fungerar! Vet inte hur jag ska tacka dig!

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Timmermans:

Se på fan! Det fungerar! Vet inte hur jag ska tacka dig!

Avsu... nä ett tack räcker gott

Permalänk

@Zpnk: Tack! <3 Första får bruden bistå med

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Medlem

@Timmermans:

Ok! Vet att det även finns ADSL-modem som är lite mer avancerade och som man måste brygga.

Såg att du fick det att funka.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Timmermans:

Se på fan! Det fungerar! Vet inte hur jag ska tacka dig!

Har du lust att bjuda på en skärmdump från programmet? Jag kan inte för mitt liv se hur det programmet skulle kunna göra någon skillnad.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av giplet:

Har du lust att bjuda på en skärmdump från programmet? Jag kan inte för mitt liv se hur det programmet skulle kunna göra någon skillnad.

Jag förstår ärligt talat inte heller... testade nåt annat program som ju ska utföra samma grej. Där var man tvingad att ange vilken modell på router osv. Men där gick jag bet, för inte fan funkade det för mig då jag fortfarande blev kickad från servrar för att port 3659 inte var öppen...

Nu har jag inte aktiverat det då det står "Running - No". Enda jag behöver göra för att det ska funka är att högerklicka och välja start selected

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zpnk:

Jag förstår ärligt talat inte heller... testade nåt annat program som ju ska utföra samma grej. Där var man tvingad att ange vilken modell på router osv. Men där gick jag bet, för inte fan funkade det för mig då jag fortfarande blev kickad från servrar för att port 3659 inte var öppen...

http://i.imgur.com/DeUom1f.png

Nu har jag inte aktiverat det då det står "Running - No". Enda jag behöver göra för att det ska funka är att högerklicka och välja start selected

Är 192.168.1.5 samma dator som du kör programmet på? Och du har dessutom forwardat port 3659 till 192.168.1.5 i din router?

Vad du gjort enligt den skärmdumpen är att forwarda port 3659 på localhost till port 80 på 192.168.1.5, vilket jag misstänker är din egen dator dvs samma som localhost. Så om det är detta som gör att det funkar så svarar ditt program (BF4?) på port 80 och inte 3659 som du tror.

Jag tror att det är mer troligt att detta program inte lyckas öppna en listener på 3659 eftersom BF4 redan håller denna port, men att den dessutom gör något med brandväggen som du glömt göra. Jag gissar bara här.

Edit: Kan också tillägga att jag kör själv en Telia Smart router och med den så behöver man mer eller mindre alltid starta om routern för att en ny forward ska komma igång. Jag tror att detta beror på hur UPnP funkar på routern.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!