Samsung Galaxy-smartphone S7 Edge = Smartwatch

Permalänk

Samsung Galaxy-smartphone S7 Edge = Smartwatch

Hej

Jag har en Samsung Galaxy S7 Edge och tittar nu efter en Smartwatch, dessa funktioner önskar jag:

  • Visa aviseringar för Facebook, messegner, sms & vem som ringer m.m.

  • Röststyrning så man slipper ta upp mobilen och slå nummer eller välja kontakt, när man ska ringa.

  • Kunna välja olika urtavlor.

  • Vatten och damtät.

Vad finns det för alternativ och vad rekommenderar ni?

Med vänlig hälsning Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

Jag använder själv en LG G Watch R sedan några år tillbaka. Fungerar riktigt bra tycker jag och gör allt du önskar. Använder dock inte röststyrning jättemycket så jag kan inte svara på hur bra den är.

LGs nya Urban Watch 2 var ganska tjusig, har inte kikat så mycket på specifikationerna.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Huawei Watch till min s7 edge och jag måste säga att den mötte alla mina förväntningar! Den är extremt stilren och den har en riktig premium känsla. Den är ip67 klassad och har t.om safirglas. Finns många urtavlor att välja bland, och får upp alla notifikationer på den.

Kan heller inte uttala mig om röststyrning, men den använder ju android wear så det borde funka (?)

Permalänk

Jag håller på att jämföra datan för klockorna. Lite frågor:
1 - Vad tillför en usb kontakt till klockan?
2 - Är det stor skilnad på om cpu:n är en dual eller quad core?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S.