Permalänk
Medlem

Vestrahorn, Island

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Balloon over Lärje valley by Daniel Cederberg, on Flickr

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Testade en (för min del) ny redigeringsmetod, från alldaglig till dramatisk. Hoppas jag lyckades

Bryngfjorden, Karlstad by Erik Edgren, on Flickr

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Old bridge autumn by Daniel Cederberg, on Flickr

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Ja, det var lite mer finare för knappt två veckor sedan. Nu är det mest regnigt, grått och mycket mindre löv på växterna.

Autumn by Erik Edgren, on Flickr

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Kvällsbild över Sollefteå. I bakgrunden tornar Hallstaberget upp sig med hotell på toppen likt ett ankommande skepp a'la Independence Day eller nåt ^^ Blev lite osäker vilken jag gillade mest så ni får två. Bör klickas upp stort.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Tog en cykeltur i går till Hammarsudde på Hammarö. Ljuset från solnedgången var perfekt att fotografera i.

Haystacks by Erik Edgren, on Flickr

Autumn by the road by Erik Edgren, on Flickr

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Tog en cykeltur i går till Hammarsudde på Hammarö. Ljuset från solnedgången var perfekt att fotografera i.

https://c4.staticflickr.com/6/5339/29948864203_c48466a4f5_b.jpgHaystacks by Erik Edgren, on Flickr

https://c7.staticflickr.com/6/5725/30561191526_ee93677dda_b.jpgAutumn by the road by Erik Edgren, on Flickr

tjusigt! Hade velat se större versioner av de där, riktigt snygga.

Cykeltur här med....

Yellow Black Biking by Daniel Cederberg, on Flickr

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

tjusigt! Hade velat se större versioner av de där, riktigt snygga.

En tackar så hjärtligt Tyvärr är det Flickr som avgör hur stora fotografierna ska visas när de väl är inzoomade, beroende på skärmupplösning.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kom hem från Stockholmsresan för några timmar sedan. Lekte lite med ett fotografi som jag blev väldigt nöjd med. Målningseffekten är gjord med hjälp av Adobe Photoshop-verktyget Lopaz Impressions. Blev rätt nöjd med resultatet.

Dreaming by Erik Edgren, on Flickr

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Dyrhólaey, Island

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Bor du på Island eller?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

En tackar så hjärtligt Tyvärr är det Flickr som avgör hur stora fotografierna ska visas när de väl är inzoomade, beroende på skärmupplösning.

ok, ja jag såg nu att det sätt de var inbäddade på gjorde att det bara visades en liten sort. Blev ju bättre när man klickade på länken!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

mycket svart och gult nu...

Boke yellow black by Daniel Cederberg, on Flickr

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

ok, ja jag såg nu att det sätt de var inbäddade på gjorde att det bara visades en liten sort. Blev ju bättre när man klickade på länken!

Hehe. Inte undra på att bilderna var små då du ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Så kom snön.

Permalänk

Go färgpunch och känsla i bilderna. Kan det vara X70:n ?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Go färgpunch och känsla i bilderna. Kan det vara X70:n ?

Tack, ja det är x70.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Säsongens första snö har kommit till Hammarö. Himlen bjöd på både molnighet och stjärnklart. Tyvärr syns inte snöfallet på det här fotografiet.

Seasons first snow with stars by Erik Edgren, on Flickr

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Vid Femörefortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Kom hem från Stockholmsresan för några timmar sedan. Lekte lite med ett fotografi som jag blev väldigt nöjd med. Målningseffekten är gjord med hjälp av Adobe Photoshop-verktyget Lopaz Impressions. Blev rätt nöjd med resultatet.

https://c7.staticflickr.com/6/5621/30641095726_22000e7f91_b.jpgDreaming by Erik Edgren, on Flickr

Fyfasen, där åker man varje dag med tåg

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Fyfasen, där åker man varje dag med tåg

Hehe. Jag med, tänkte jag säga, men jag åker bara där, när jag åker till och från Stockholm

Senast jag tog tåget dit, stannade det på bron. Där stod vi stilla i flera minuter och hela vagnen jag satt i, lutade kanske 10 grader åt höger. Fy tusan alltså vilken känsla det var! Och jag som är väldigt höjdrädd. Stod stilla där i kanske 10 minuter (kändes dock som en evighet).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Hehe. Jag med, tänkte jag säga, men jag åker bara där, när jag åker till och från Stockholm

Senast jag tog tåget dit, stannade det på bron. Där stod vi stilla i flera minuter och hela vagnen jag satt i, lutade kanske 10 grader åt höger. Fy tusan alltså vilken känsla det var! Och jag som är väldigt höjdrädd. Stod stilla där i kanske 10 minuter (kändes dock som en evighet).

Japp, händer ofta att man stannar där när det är stopp längre fram Bättre än tunnelbanan iaf, klaustrofobi...

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Japp, händer ofta att man stannar där när det är stopp längre fram Bättre än tunnelbanan iaf, klaustrofobi...

Jasså? När jag praktiserade i Stockholm under 2003/2004, åkte jag till dit varje söndagar och hem till Karlstad varje fredagar under kanske 6 månaders tid, och den senaste tågturen till Stockholm var den första gången som tåget stannade på bron. Hellre stanna i en tunnel än att tåget ska stå lutande på en bro, 15-25 meter över vattenytan

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Roadblock.

Permalänk
Medlem

Grebbestad

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Halvmåne ikväll.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Tog en cykeltur i går till Hammarsudde på Hammarö. Ljuset från solnedgången var perfekt att fotografera i.

https://c4.staticflickr.com/6/5339/29948864203_c48466a4f5_b.jpgHaystacks by Erik Edgren, on Flickr

https://c7.staticflickr.com/6/5725/30561191526_ee93677dda_b.jpgAutumn by the road by Erik Edgren, on Flickr

Jag kunde ha svurit på att övre bilden kom från spelet No Mans Sky

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacTank11:

Jag kunde ha svurit på att övre bilden kom från spelet No Mans Sky

Haha! Var det såpass likt? xD Har faktiskt inte tänkt på det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.