Ny dator kraschar hela tiden.

Permalänk
Medlem

Ny dator kraschar hela tiden.

Hejsan Inet.

Jag köpte en ny dator i delar av er för cirka 1,5 månad sen. Jag köpte med montering och avprovning så fick hem den i klart skick.

Första jag i princip gjorde var att installera spelen jag tänkt spela. Tex CS GO.

Har sedan början haft problem med att datorn kraschat flera gånger och startat om, även spelen i sig kraschar.

Finns det någon simpel förklaring? Kan något ha gått fel i montering/installation? Vad ska jag göra? Måste jag lämna in datorn så ni får ta en koll på det?

Mvh

Permalänk
Inet
Skrivet av dazn:

Hejsan Inet.

Jag köpte en ny dator i delar av er för cirka 1,5 månad sen. Jag köpte med montering och avprovning så fick hem den i klart skick.

Första jag i princip gjorde var att installera spelen jag tänkt spela. Tex CS GO.

Har sedan början haft problem med att datorn kraschat flera gånger och startat om, även spelen i sig kraschar.

Finns det någon simpel förklaring? Kan något ha gått fel i montering/installation? Vad ska jag göra? Måste jag lämna in datorn så ni får ta en koll på det?

Mvh

Gör så att du kontaktar oss direkt på 031-652700 eller info@inet.se så ska vi hjälpa dig!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med subforumreglerna*

Citat:

I avdelningen Butiker och tillverkare har alla medlemmar en unik möjlighet att påverka företag i datorbranschen genom att exempelvis ge konstruktiva förslag på förbättringar av utbud, service och produkter. Denna forumdel ska dock inte användas för att ta upp konflikter. Dessa frågor diskuteras istället i forumdelen Konsumenträtt.

Vänligen observera att forumet inte heller ska ses som en motsvarighet till den ordinarie kundtjänsten. Vid frågor om exempelvis en specifik order, leveranstider eller returärenden är det bättre att använda de officiella supportkanalerna.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...