Hjälp sökes: Installation av Hermitcraft Modsauce gick inte som planerat

Permalänk

Hjälp sökes: Installation av Hermitcraft Modsauce gick inte som planerat

Hej,

Jag är en mamma som gör mit yttersta för att 10-åringen ska tycka hans mamma är i alla fall lite cool när det gäller datorer och spel Det gav stor respekt när jag första gången lyckades installera mods till Minecraft. Men nu har jag problem och jag hoppas någon av er kan hjälpa mig komma vidare. Han vill ha Hermitcraft Modsauce men vi lyckas inte med det. Via AT launcher har vi genomfört installationen men när vi sedan klickar på spela så öppnar Minecraft, vi knapper in Mojang-lösen men sedan laddar den aldrig klart. Det är bara en svart bild, det laddar och står not responding. Minecraft versionen är 1.7.10 och den fanns inte i AT launcher för Modsaucen men jag följde et råd på Youtube om att bara ta senaste versionen längst uppe på listan i launchern. Är det mismatch i versionerna som ställer till det tro? Eller har vi missat något / gör något fel?

Jag skulle vara super tacksam om någon har tid att hjälpa mig lite på traven med detta.

Tusen tack i förväg
Med vänlig hälsning Christine

Permalänk
Medlem

kan ju vara så att datorn är för slö, ganska många mods som laddas in

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

@Christley: Tusen tack för dit svar. Ja just det, hade jag faktisk inte tänkt på då datorn är helt ny. Dock är det bara en bärbar PC så det kan ju kanske vara det du säger. Finns det något smidigt sätt att kolla upp detta på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mamma-gamer:

@Christley: Tusen tack för dit svar. Ja just det, hade jag faktisk inte tänkt på då datorn är helt ny. Dock är det bara en bärbar PC så det kan ju kanske vara det du säger. Finns det något smidigt sätt att kolla upp detta på?

kolla vilken model det är och sen posta tillbaka här så kan vi avgöra

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!