Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Tack @Ingeteget för BF1-tipset.

Hade inte tänkt att köpa det på ett tag då jag behöver uppdatera datorn lite först, men nu kunde jag inte stå emot

Fy dig Marmeladen!
Du vet ju att det är studera du skall göra och inte slösa bort ditt liv på dataspel, speciellt nu när du klippt dig och skaffat en bra utbildning/jobb.
Spring o vifta med batongen nu till kvällsjoggningen om du nu känner för att kriga, något du lär få göra snart ändå.

Gör mig stolt.

// Din husse.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Skrivet av Bogey:

Fy dig Marmeladen!
Du vet ju att det är studera du skall göra och inte slösa bort ditt liv på dataspel, speciellt nu när du klippt dig och skaffat en bra utbildning/jobb.
Spring o vifta med batongen nu till kvällsjoggningen om du nu känner för att kriga, något du lär få göra snart ändå.

Gör mig stolt.

// Din husse.

Haha, anade att det var du din gamle räv faktiskt!
Det är några år sedan jag pluggade klart, så jag tar mig friheten att spela ett spel någon gång då och då, även om det blir alltmer sällan

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Och där makulerades min order på x31. Inte så oväntat. X31an har ju lyckats ta sig upp till rank nummer 2 på prisjakt för slutna vattenkylningssystem efter de här dagarna. Hehe. Oh well, man kunde ju hoppas i alla fall.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Vilket är det bättre alternativet av dessa två? 480 4 GB eller 470 8 8 GB?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icte:

Vilket är det bättre alternativet av dessa två? 480 4 GB eller 470 8 8 GB?

RX 480.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/4300244/intel-600p-256gb

Är den där något och ha? Och är det något man lär tänka på jämfört med PCIe ssd vs sata?

https://www.inet.se/produkt/1902864/asus-z170-pro-gaming

Tänkte väl kära det där moderkortet.

Permalänk
Medlem

@Muss3: Du får ju en extra hundralapp rabatt om du köper "till den" till moderkortet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

https://www.inet.se/produkt/4300244/intel-600p-256gb

Är den där något och ha? Och är det något man lär tänka på jämfört med PCIe ssd vs sata?

https://www.inet.se/produkt/1902864/asus-z170-pro-gaming

Tänkte väl kära det där moderkortet.

Undrar samma.
Har idag 2st 512GB Samsung EVO 850 som spel SSD:er och 1st 250gb Samsung EVO 850 SSD som OSdisk.
Kommer denna Intel disk bli en förbättring om man använder den som spel/os disk?

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

https://www.inet.se/produkt/4300244/intel-600p-256gb

Är den där något och ha? Och är det något man lär tänka på jämfört med PCIe ssd vs sata?

Läs tråden här på Swec:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1443916-intel-ssd-600p

Verkar ha sina brister?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Nu är jag kanske lite löjlig här som frågar men är det värt att uppgradera sig från 7950 till 480?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Nu är jag kanske lite löjlig här som frågar men är det värt att uppgradera sig från 7950 till 480?

Skulle säga nästan dubbel prestanda. Ett 480 = två 7950.
Jag hade 7950+280x i crossfire ett tag men bytte det till ett 290x och fick samma prestanda plus 10-30%. Ett 480 är nästan lika snabbt som ett 290x.

Edit. Men om det är värt att uppgradera kan jag nog inte svara på. Det får din plånbok bestämma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@D3athSpank

Tack för tipset om FD R5! Varit sugen på det ett tag så blev ett köp

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Kör inet någon slags rea för tillfället eller är det bara enstaka produkter? Jag tänker på dessa "max 1 per kund" som länkades idag?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag undrar ifall någon har tips på fyndtrådar inte relaterade till bara teknik?

Är på jakt efter allehanda produkter för lite framtida projekt, och en sida liknande https://www.ozbargain.com.au/ fast för svenska marknaden hade hjälpt mig. Men har hittills bara hittat specifika fyndtrådar för teknik/fiske/verktyg.

Permalänk

@Mahti

Kolla prisjakt.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

@Mahti

Kolla prisjakt.nu

Tackar för tipset. Men det är inte riktigt vad jag är ute efter, är ute efter reor och fynd, inte billigaste priset på specifik produkt vid given tidpunkt.

Iofs så finns ju "dagens deal" på prisjakt nuförtiden. Får hålla ögonen öppna där ett par dagar och se om den kan ge mig några fynd.

Permalänk
Skrivet av Mahti:

Tackar för tipset. Men det är inte riktigt vad jag är ute efter, är ute efter reor och fynd, inte billigaste priset på specifik produkt vid given tidpunkt.

Iofs så finns ju "dagens deal" på prisjakt nuförtiden. Får hålla ögonen öppna där ett par dagar och se om den kan ge mig några fynd.

Alternativt kan du "bevaka" de produkter du är intresserad av på prisjakt så får du notifikation när den blivit billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Alternativt kan du "bevaka" de produkter du är intresserad av på prisjakt så får du notifikation när den blivit billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, om jag ändå visste om allt som jag är intresserad av.
Vill mest bara passa på att köpa massa saker som kan komma till nytta när jag planerar att bygga i framtiden.
Vilket gör det lite svårt att bevaka allt som möjligen kan vara av intresse, därav hade en liknande dagens fynd tråd som vi har här på swec fast mer generell hjälp mig bättre i detta läget. Men finns det inte så är det inte hela världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Ja, om jag ändå visste om allt som jag är intresserad av.
Vill mest bara passa på att köpa massa saker som kan komma till nytta när jag planerar att bygga i framtiden.
Vilket gör det lite svårt att bevaka allt som möjligen kan vara av intresse, därav hade en liknande dagens fynd tråd som vi har här på swec fast mer generell hjälp mig bättre i detta läget. Men finns det inte så är det inte hela världen

Som han sa. Prisjakt och kolla dagens fynd tycker jag låter vettigt.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Permalänk
Moderator
Moderator

Mja, för någorlunda låg så.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

http://www.nordichardware.se/test/test-fem-radeon-grafikkort-...

Där kan du jämföra med en variant av RX460 mot starkare kort. I ultra på 1920x1080 verkar den ha svårt att driva BF4 i alla fall. Sänk inställningarna så bör det rulla på hyfsat. BF1 kanske är lite mer krävande dock.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Ja, om jag ändå visste om allt som jag är intresserad av.
Vill mest bara passa på att köpa massa saker som kan komma till nytta när jag planerar att bygga i framtiden.
Vilket gör det lite svårt att bevaka allt som möjligen kan vara av intresse, därav hade en liknande dagens fynd tråd som vi har här på swec fast mer generell hjälp mig bättre i detta läget. Men finns det inte så är det inte hela världen

Jag tillhör skaran som tycker en sådan tråd vore vettig. Inte värre än att den dör ut om intresse inte finns, men det tror jag det skulle finnas.

Permalänk
Medlem

Webhallen kör ju AOC G2460PF för 1990kr (endast idag) och visst borde man slå till?

Vill bara ha en skärm med 144hz, skiter i alla sync-tekniker (hade det funnits en g-sync i samma prisklass, fine) och tänker skaffa ett 1070 i samband med detta. Det skall spelas och inget annat i princip.

Annars är det MG248Q som jag har tänkt köpa när den går ner på ~2600 kr.

Vad säger ni?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Webhallen kör ju AOC G2460PF för 1990kr (endast idag) och visst borde man slå till?

Vill bara ha en skärm med 144hz, skiter i alla sync-tekniker (hade det funnits en g-sync i samma prisklass, fine) och tänker skaffa ett 1070 i samband med detta. Det skall spelas och inget annat i princip.

Annars är det MG248Q som jag har tänkt köpa när den går ner på ~2600 kr.

Vad säger ni?

Nu har inte jag överdrivet bra koll på pris/egenskaper på dessa skärmar så bra om någon annan bekräftar, men tror du får svårt att hitta bättre i den prisklassen. Acer's modell var nere på 1.7k under någon Inet rea för månader sedan, men med den hastiga jämförelse jag gjorde då skulle jag ha föredragit AOCen över den

Permalänk
Medlem

@drwlz: Jag körde Nvidia G-sync varianten G2460PG tror jag den hette. Det var riktigt grymt, inget att klaga på där alls.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drwlz:

Webhallen kör ju AOC G2460PF för 1990kr (endast idag) och visst borde man slå till?

Vill bara ha en skärm med 144hz, skiter i alla sync-tekniker (hade det funnits en g-sync i samma prisklass, fine) och tänker skaffa ett 1070 i samband med detta. Det skall spelas och inget annat i princip.

Annars är det MG248Q som jag har tänkt köpa när den går ner på ~2600 kr.

Vad säger ni?

Jag köpte G2460 PF för samma pris på förra årets Black Friday. Sett till att det är en TN-skärm och en av de billigaste med 144Hz och FreeSync så trivs jag riktigt bra med den. Tänkt ersätta den med något motsvarande med IPS-panel men har inte känt behovet/hittat rätt skärm ännu. För dig som bara spelar så kvittar ju paneltypen, TN kan nog rent av vara en fördel här.

Kan du nå 144 Hz så spelar tearing ändå ingen större roll då panelen uppdateras så pass snabbt ändå. Märker själv inget när jag går över 145 Hz och då är jag rätt känslig för just tearing i låg FPS, finner det extremt avtändande.

Så kan nog vara ett bra köp. Har du möjlighet att klämma/testa den i butik så är det desto bättre.

Sweclockers Thomas har även gjort en recension på den, kan vara läsvärd: http://www.sweclockers.com/test/21454-aoc-g2460pf-amd-freesyn...

Halvgammal bild på den i min mancave, eller vad man nu ska kalla det. Näst längst till vänster.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Skärmen med det produktnumret har inte alls lika tunn ram på Acers hemsida.
http://www.acer.com/ac/en/US/content/model/UM.HX3AA.E02

Däremot finns denna med nästa samma namn och tunn ram...
http://www.acer.com/ac/en/US/content/model/UM.HX3AA.E03

@CDON.COM, vet ni om man får den med tunn ram eller inte?

Fick panelen idag och det är UM.HX3EE.E04 i kartongen.
Alltså: http://www.acer.com/ac/en/GB/content/model/UM.HX3EE.E04

Tack och lov med den tunna ramen. Färgerna är helt klart i samma nivå som min andra VA-panel dock med betydligt lägre DPI än 4K skärmen på 40". Ska prova lite spel på den men första intrycket är att det är en prisvärd panel.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC