ID-Cooling lanserar Icekimo 240 – sluten vattenkylare för grafikkort

Permalänk
Melding Plague

ID-Cooling lanserar Icekimo 240 – sluten vattenkylare för grafikkort

Kylartillverkaren ID-Cooling släpper Icekimo 240, en sluten vattenkylare för grafikkort vilken består av en radiator på 240 millimeter och ett hölje med tillhörande fläkt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta är bra och tacksamt. Kul med fler kylningslösningar att välja mellan.

Men var är pads osv till VRM?
Samt varför har den inte en fläkt där fram med?
Har dom inte lärt sig något alls på senaste år?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Administrativ avgift

Ser ärligt talat inte vem som ska köpa denna? Köp en Hybrid om du vill ha detta. Nisch produkt på hög nivå?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Den var inte vidare grann : /

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aldrig att jag tänker låta mitt påkostade (och självantändande) grafikkort dela rum med någon äcklig leksaksbelysning!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Lägg till 1300Kr på det grafikkort man tänkt köpa så får man säkert likvärdig prestanda som överklockning hade gett och mer därtill. Löjlig tramsprodukt. Stinker P12.

Och är det ljudnivån man oroar sig över kan man köpa kortet man får för 1300Kr extra och istället underklocka.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Av alla färger..neongrönt...äckligt ..Det borde ha varit RGB-redo för det priset..

Jag monterade en H55+G10 på mitt G1 970..kostade under 700:-

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till riktiga vattenkylda saker 😁😁😁
Den där ser mer ut som en bling bling leksak

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

@Ozzed: Läste först: "Löjlig transprodukt." Haha

Ja inte var det vackert det kortet...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hur funkar en kylare till grafikkort när den passar så många olika modeller? Den borde väl vara bättre anpassad till specifika kort och inte funka lika bra till alla modeller den stödjer?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Designen känns lite 2002.
Tror att om man vill vattna grafikkortet så kör de flesta med custom, då vattenkyler man troligtvis redan CPU.

Permalänk
Medlem

Fjortis design och sedan 1300kr för den? WTF! epic fail!

Permalänk

@SCORPIUS: Här har du ditt svar

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl vara det fulaste jag sett i datorväg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ser väldigt billigt och lågbudget ut.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Av alla färger..neongrönt...äckligt ..Det borde ha varit RGB-redo för det priset..

Jag monterade en H55+G10 på mitt G1 970..kostade under 700:-

Var handlade du så billigt?

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

@Grease Princess: Ja men titta. Det följde ju med några.. små

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Snusfri

Har funderat på sluten vattenkylning till mitt 1070 men denna var då inte fager och på tok för dyr.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Det som jag tycker är lite underligt att varför används inte båda sidorna av grafikkortet för kylning, det finns ju massor med yta på baksidan av grafikkortet men jag tycker inte att något används där, lite dumt kanske.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Lägg till 1300Kr på det grafikkort man tänkt köpa så får man säkert likvärdig prestanda som överklockning hade gett och mer därtill. Löjlig tramsprodukt. Stinker P12.

Och är det ljudnivån man oroar sig över kan man köpa kortet man får för 1300Kr extra och istället underklocka.

Jag funderar på att köpa en ny dator snart och tänker på det sista du skrev. Om man oroar sig över ljudnivån som jag gör så är det väl bättre med vattenklyning till cpu+gpu+gpu snarare än att köpa 2 dyrare (Nu har jag ändå tänkt köpa 1080) och underklocka? Fläkten kommer ju ändå väsnas så att underklocka hjälper ju föga jämfört med att ha ett gemensamt system för alla tre delar. Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Lägg till 1300Kr på det grafikkort man tänkt köpa så får man säkert likvärdig prestanda som överklockning hade gett och mer därtill. Löjlig tramsprodukt. Stinker P12.

Och är det ljudnivån man oroar sig över kan man köpa kortet man får för 1300Kr extra och istället underklocka.

Men då får man ju inte den extra prestandan för 1300:- ändå som man skulle få med denna kylaren. Jag tycker inte det är tramsigare att vattenkyla ett grafikkort än en CPU men att den ser lite tramsig ut är en annan sak.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Jag funderar på att köpa en ny dator snart och tänker på det sista du skrev. Om man oroar sig över ljudnivån som jag gör så är det väl bättre med vattenklyning till cpu+gpu+gpu snarare än att köpa 2 dyrare (Nu har jag ändå tänkt köpa 1080) och underklocka? Fläkten kommer ju ändå väsnas så att underklocka hjälper ju föga jämfört med att ha ett gemensamt system för alla tre delar. Eller?

Nu har du nog fattat fel. Produkten ifråga är en sluten vattenkylare så den går inte använda till mer än just ett grafikkort.

Skrivet av ClintBeastwood:

Men då får man ju inte den extra prestandan för 1300:- ändå som man skulle få med denna kylaren. Jag tycker inte det är tramsigare att vattenkyla ett grafikkort än en CPU men att den ser lite tramsig ut är en annan sak.

Nej, det är antingen 1300Kr tystnad eller 1300Kr prestanda det handlar om, inte båda.

Min teori går ut på att om du köper produkten för att du vill få mer prestanda, så kan du lika gärna köpa ett dyrare kort,

Och köper du för att få ner ljudnivån så kan du lika gärna lägga 1300Kr extra på ett kort och underklocka det, så jag ser inte vilket behov produkten fyller.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nu har du nog fattat fel. Produkten ifråga är en sluten vattenkylare så den går inte använda till mer än just ett grafikkort.

Nej, det är antingen 1300Kr tystnad eller 1300Kr prestanda det handlar om, inte båda.

Min teori går ut på att om du köper produkten för att du vill få mer prestanda, så kan du lika gärna köpa ett dyrare kort,

Och köper du för att få ner ljudnivån så kan du lika gärna lägga 1300Kr extra på ett kort och underklocka det, så jag ser inte vilket behov produkten fyller.

Det är faktiskt sant, så tänkte jag inte alls

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Bara grön led?

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

fugly... but what will my VRM temps look like?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Först så-ÄNTLIGEN!
Sen så-JÄklar vad ful!

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

... Och är det ljudnivån man oroar sig över kan man köpa kortet man får för 1300Kr extra och istället underklocka.

Jag ser inte den här kylaren som en produkt att köpa samtidigt som grafikkortet. Rådet funkar inte om kortet som låter mycket redan sitter i datorn.
Man får inte ha höga krav om 1300kr plus de pengar man får för att sälja sitt högljudda (begagnade) kort ska ge ett tystare resultat med samma (eller bättre) prestanda.

Om man köper den här kylaren och blir nöjd med ljudnivån så behöver man i alla fall inte oroa sig för kylningen när ett nytt grafikkort ska skaffas om ett par år.

Utseendet känns inte helt hundra, men det syns ju i alla fall inte när det sitter instängt i lådan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nu har du nog fattat fel. Produkten ifråga är en sluten vattenkylare så den går inte använda till mer än just ett grafikkort.

Nej, det är antingen 1300Kr tystnad eller 1300Kr prestanda det handlar om, inte båda.

Min teori går ut på att om du köper produkten för att du vill få mer prestanda, så kan du lika gärna köpa ett dyrare kort,

Och köper du för att få ner ljudnivån så kan du lika gärna lägga 1300Kr extra på ett kort och underklocka det, så jag ser inte vilket behov produkten fyller.

Fast jag pratade mer generellt om vattenkyla än att använda just den där kylaren. Att "Lägg hellre 1300kr på ett bättre grafikkort och underklocka för att få ner ljudnivån" stämmer ju inte om man som jag tänkt ha 2gpu+1cpu vattenkylda i ett och samma system (Och då istället 1300kr x2 och underklocka). Då borde ett gemensamt vattenkylningssystem vara tystare för mindre peng än att köpa två bättre grafikkort och underklocka dem.

Men just den här produkten kan det ju eventuellt vara fördelaktigt, beroende på hur mycket främst pumpen låter. Men jag tror inte man tjänar så mycket ljudnivå på att köpa ett bättre kort och klocka ner det till samma frekvens kontra att köpa ett vattenkylningssystem för grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Fast jag pratade mer generellt om vattenkyla än att använda just den där kylaren. Att "Lägg hellre 1300kr på ett bättre grafikkort och underklocka för att få ner ljudnivån" stämmer ju inte om man som jag tänkt ha 2gpu+1cpu vattenkylda i ett och samma system (Och då istället 1300kr x2 och underklocka). Då borde ett gemensamt vattenkylningssystem vara tystare för mindre peng än att köpa två bättre grafikkort och underklocka dem.

Men just den här produkten kan det ju eventuellt vara fördelaktigt, beroende på hur mycket främst pumpen låter. Men jag tror inte man tjänar så mycket ljudnivå på att köpa ett bättre kort och klocka ner det till samma frekvens kontra att köpa ett vattenkylningssystem för grafikkortet.

Jag pratade specifikt om den här produkten och prisnivån på den. I custom loop-system kan det helt säkert löna sig på ett annat sätt, men har svårt att se att man i något scenario kan tjäna något på att lägga 1300Kr på vattenkylning till enbart grafikkortet. Jag menar då att leker man med tanken att man ändå tänker spendera pengarna så finns det bättre sätt att spendera dem på.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Färgen är helt o hållet min smak!

Men det är ju bara en helt vanlig cpuvattenkylare som dom har satt på en extra fläkt för minnena... lika meningslös som alla andra färdigbyggda vattenkylningar för den pengen.
https://www.inet.se/produkt/5320059/be-quiet-silent-loop-240m...