Microsoft tillkännager Windows 10 Creators Update och VR-headset

Permalänk
Melding Plague

Microsoft tillkännager Windows 10 Creators Update och VR-headset

Nästa stora uppdatering till Windows 10 blir Creators Update, som bland annat kommer med en uppdaterad version av Paint och möjligheten att livesända spel direkt i Windows.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bravo MS!

Permalänk
Medlem

Spännande nyheter för en gångs skull

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Utmanar dom Twitch gällande livesändning må tro?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Det låter faktiskt riktigt lovande ändå.

Frågan är vad man får för HMD för 299 dollar dock, men priset och stödet kommer ju göra att fler väljer att satsa på den till skillnad från konkurrenternas dyrare lösningar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Vangen:

Utmanar dom Twitch gällande livesändning må tro?

Inte en chans, kolla hur det gick för YouTube och Steam. Om dem ens väljer att försöka så kommer det inte sluta bra för dem.

De som fortf vill ha bättre kontroll över sina live-streams kommer förmodligen fortfarande behöva använda antingen OBS eller Xsplit då jag gissar på att det kommer vara väldigt basic i Windows egna variant.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Utmanar dom Twitch gällande livesändning må tro?

Inte en chans om de inte lyckas locka stora kanaler med sig, dessa personer strömmar på Twitch just för att publiken finns där, att de slipper program som OBS kommer nog inte förändra så mycket.

Permalänk
Medlem

Yes! Billigare VR åt folket!!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Undrar om man får reklam i VR glajjorna med tanke på priset.

Likt win10.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Fan vad roligt.

Finns det någon mer info/skvaller om MS VR?

Är väldigt nyfiken på om dom kommer använda eye tracking i headseten och i så fall vilket företag som levererar det. Förhoppningsvis Tobii. Antingen blir man väldigt rik eller extremt fattig nu

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Fan vad roligt.

Finns det någon mer info/skvaller om MS VR?

Är väldigt nyfiken på om dom kommer använda eye tracking i headseten och i så fall vilket företag som levererar det. Förhoppningsvis Tobii. Antingen blir man väldigt rik eller extremt fattig nu

MS och tobii har ju redan lite sammarbete med Windows hello så förhoppningsvis har dom något mer pågång. Jag har investera en del pengar i tobii, snart smäller det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrmelle:

MS och tobii har ju redan lite sammarbete med Windows hello så förhoppningsvis har dom något mer pågång. Jag har investera en del pengar i tobii, snart smäller det!

Ja, sen är ju Acer och Dell med i leken som redan använder Tobiis ET.

Spännande nu

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Mer bloat med andra ord?

Visst, lite halvroliga funktioner, men släpp dem separat i Windows Store istället. Eller gör det åtminstone möjligt att ta bort. (utan att det magiskt kommer tillbaka efter varje uppdatering)

Hälsningar cynikern.

Men VR-utveckling är väl bra, även om jag hellre hade sett lite kraftfullare grejer än vad jag antar man får för dessa summor. Förstår inte riktigt vitsen med alla dessa budget/mobil-headset. Man vill ju ha för att spela riktiga spel med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Bra, flera aktörer. Antingen rasar priserna och utvecklingen tar fart, eller så vattnas marknaden ut ännu mera än idag, med tre aktörer och rådvilla konsumenter.

Vi behööööveeer en standard snart....

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Mer bloat med andra ord?

Visst, lite halvroliga funktioner, men släpp dem separat i Windows Store istället. Eller gör det åtminstone möjligt att ta bort. (utan att det magiskt kommer tillbaka efter varje uppdatering)

Hälsningar cynikern.

Men VR-utveckling är väl bra, även om jag hellre hade sett lite kraftfullare grejer än vad jag antar man får för dessa summor. Förstår inte riktigt vitsen med alla dessa budget/mobil-headset. Man vill ju ha för att spela riktiga spel med.

Ska de nå ut till stora massan är det inte "riktiga" spel och specs som säljer. Din mor, mormor och varenda kollega oavsett position ska ha VR då är det upplevelser och random ploj som behövs med billiga headset. Inte ett dedikerat VR rum med en dator för 15k och headset för 8k. I längden kommer det bli bättre även för oss som vill se riktiga spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Bra, flera aktörer. Antingen rasar priserna och utvecklingen tar fart, eller så vattnas marknaden ut ännu mera än idag, med tre aktörer och rådvilla konsumenter.

Vi behööööveeer en standard snart....

Det har vi redan. Steam vr funkar med de flesta headseten, till och med cardboard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Ska de nå ut till stora massan är det inte "riktiga" spel och specs som säljer. Din mor, mormor och varenda kollega oavsett position ska ha VR då är det upplevelser och random ploj som behövs med billiga headset. Inte ett dedikerat VR rum med en dator för 15k och headset för 8k. I längden kommer det bli bättre även för oss som vill se riktiga spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Microsofts track record på att locka till sig breda massan med sina gimmicks är knappast bra. Se på deras appar som skulle vara just för sagda massa? De ses som bloatware just nu så här bör man sitta lugnt i båten och inte spekulera hej vilt på vad som slår.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Härligt!

3000Kr för ett VR headset känns vettigare än t. ex priset på Rift. Nu stog det ju "ock uppåt" få vi får väl se.

Även på tiden med en uppdatering till Paint nu när 3D blivit vardagsmat. Jag längtar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att Paint 3D blir en del av Paint, och inte blir en separat app.

Behåll Paint som det är!

Permalänk
Medlem

Tror nog fortfarande att jag kommer använda OBS när jag streamar. Tvivlar att MS kommer lyckas få in alla funktioner det har. Om dom gör det så är det riktigt bra förutsatt att det blir mer användarvänligt för den stora massan.

Undrar om man kommer kunna streama till twitch eller om det bara blir till MS egna platform. Isf går det bort helt tills den är mer populär.

Sänker dom tröskeln för vad för kunskap det kräv för att streama till en sikte som twitch så är det ju awesome. Idag krävs det faktiskt att man är lite utav en nörd. Alltså lite... det krävs inte jättemycket.

Om det är till MS egna plattform så måste kvalitén vara bra mycket bättre än de max 3500 Mbit/s som twitch har för icke partners.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Ska de nå ut till stora massan är det inte "riktiga" spel och specs som säljer. Din mor, mormor och varenda kollega oavsett position ska ha VR då är det upplevelser och random ploj som behövs med billiga headset. Inte ett dedikerat VR rum med en dator för 15k och headset för 8k. I längden kommer det bli bättre även för oss som vill se riktiga spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är helt överens om att "vi" är i minoritet och att nuvarande Vive/Oculus-priser kommer se till att det så förblir, däremot vet jag inte om VR verkligen "behöver" nå ut till den stora massan? Ja, möjligtvis att det eventuellt leder till accelererad utveckling och/eller prispressning av de "riktiga" headseten då. Annars har jag svårt för att se att/varför VR skulle bli något som alla vill ha, mer än en rolig grej. Jag brukar jämföra det med rattar till bilspel. Det är inget som särskilt många har, men det har inte hindrat dess utveckling, och stödet är utbrett i relevanta spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Microsofts track record på att locka till sig breda massan med sina gimmicks är knappast bra. Se på deras appar som skulle vara just för sagda massa? De ses som bloatware just nu så här bör man sitta lugnt i båten och inte spekulera hej vilt på vad som slår.

Trendsättare är dom i viss mån dock. Efter metrui så blev väl halva internet omgjort med platt ui och väldigt touchvänligt. Inte enbart deras förtjänst såklart. Känns absolut som de i alla fall försöker☺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Trendsättare är dom i viss mån dock. Efter metrui så blev väl halva internet omgjort med platt ui och väldigt touchvänligt. Inte enbart deras förtjänst såklart. Känns absolut som de i alla fall försöker☺

Skickades från m.sweclockers.com

Inte direkt, trenden var i gungning redan i tryck och grafik före det ens nådde GUI-designers. Microsoft specifikt plankade också delar ett formspråk som har mer än ett halvsekel bakom sig. Windows blev heller aldrig touch-vänligt trotts det, ingen design i världen kan lösa övergången mellan två fundamentalt olika inputs. Touch vs Mus/tangentbord. numera bryter Microsofts grafiker originalmallen de skapa precis varje dag. Windows som produkt har andra problem än sin grafiska design idag för den delen.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Är det samma beme som casey neistat grundade eller stavas det beam? Det var väl också en strömmingstjänt till viss del,

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Jag är helt överens om att "vi" är i minoritet och att nuvarande Vive/Oculus-priser kommer se till att det så förblir, däremot vet jag inte om VR verkligen "behöver" nå ut till den stora massan? Ja, möjligtvis att det eventuellt leder till accelererad utveckling och/eller prispressning av de "riktiga" headseten då. Annars har jag svårt för att se att/varför VR skulle bli något som alla vill ha, mer än en rolig grej. Jag brukar jämföra det med rattar till bilspel. Det är inget som särskilt många har, men det har inte hindrat dess utveckling, och stödet är utbrett i relevanta spel.

Nu kan det ju vara så att VR har ett större område än bara spel...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Tråkigt att Paint 3D blir en del av Paint, och inte blir en separat app.

Behåll Paint som det är!

Du kan använda Paint 3D precis som vanligt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan