Råd om inbyggnadshögtalare

Permalänk
Medlem

Råd om inbyggnadshögtalare

Hej!

Jag har för tillfället ett Logitech Z-5500 system och vill byta ut högtalarna till inbyggnadshögtalare. Finns det någon som kan svara på om det kommer märkas stor skillnad på ljudkvaliteten från dessa till Pure Acoustics BQ350 som fronthögtalare och BQ450 som center eller måste man gå upp i prisklass för att få likvärdiga högtalare?

Länk till dem;
http://www.ljudfokus.se/produkt/pure-acoustics-bq350-inbyggna...
http://www.moonwebshop.se/Pure_Acoustics_Bq-450_In-wall_15245...

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Tänkte du bara köra de där fronthögtalarna + centern som du länkade till? Då blir det nog ganska basfattigt ljud.

Varför vill du ha inbyggnadshögtalare, speciellt i den budgeten, och vad ska du ha för förstärkare att driva högtalarna med?

Permalänk
Medlem

ja du vill nog som underförstått ha en bas också, för bottenstöd.

ett steg upp blir det då helt klart, såvida du inte har så konstiga väggar att placeringen av dem kommer ställa till det. jag antar att dessa kan få viss akustik hjälp av väggen med, men vissa är slutna lådor i sig. så kolla upp den biten först.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

@andropen:
Tanken var att koppla dessa till basen på mitt Z-5500, eller är det omöjligt av någon anledning? Anledning att jag vill bygga in dem är för att helt enkelt bli av med saker från TV-bänken. Vad gäller prisklassen är det just det jag undrar, om dessa duger för mig som är så långt från en finlirare när det kommer till ljud eller om jag måste satsa mera för att få likvärdigt ljud som jag nu har. De används främst till musik.

Permalänk
Medlem

@Martin93: Så du hade tänkt att driva in-wall högtalarna med den inbyggda förstärkaren i Z5500-basen?

Kan tänka mig att det kanske blir liiite bättre ljud med de där in-wall högtalarna du länkade mot Z5500-satteliterna men om anledningen är för att bli av med saker från TV-bänken, kan du inte väggmontera Z5500-satteliterna då och spara pengarna till ett bättre system i framtiden?

Permalänk
Medlem

@andropen:

Perfekt. Anledningen att jag vill ha inbyggda är att jag ändå har väggskivorna borta av andra anledningar så det passar utmärkt att bygga in högtalare samtidigt och sen slipper man synligt kablage.