Permalänk
Medlem

När kommer nya förbättrade skärmar?

Hej!

Har suttit och funderat på att åka och köpa Asus PG279 alternativt Acer predator. Var inne på webbhallens butik idag och pratade med säljaren angående PG279 och dem sa att de nya batcherna har haft mindre skärmar med backgroundbleed.

Ok tänkte jag, jag frågade om man kunde ta hem en och skulle man kunna få lämna tillbaka skärmen ifall den har mycket backgroundbleed. Tyvärr var det inte så och man fick själv kontakta ASUS om det skulle vara för mycket backgroundbleed och då fick man kontakta Asus och de fick göra en bedömning om det är för mycket bleed.

Detta låter helt absurt för att betala 8000:- för en skärm.

Så till min fråga är: Ska jag vänta? Jag har inga problem med priset, men då vill jag ha en skärm som 110% är flawless. Jag hade kunnat tänka mig att köpa denna skärmen för 5000:- ärligt talat om den hade haft lite backgroundbleed. Men för 8000:- är det som att köpa en ny bil som är repig men det får man bara ta och leva med?

Är det bara jag som känner såhär eller ska man bara sluta vara feg och köpa skärmen alternativt vänta till en ny skärm släpps utan dessa batcher.

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna handla där de har öppet köp även fast produkten är testad. Jag handlade min på Media Markt och fick lämna tillbaka min skärm. Den andra skärmen var mycket bättre

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

hade du inte en liknande tråd alldeles nyss?

jag tycker 8k är lite väl häftigt för en skärm som kommer med så många problem så antingen köp acer predator eller en billigare asus skärm som MG279Q den är ungefär likada förutom att den har freesync istället för gsync.
funderar själv på den även fast jag kommer köra ett gtx 1070 just pga priset och vad jag kan se i omdömen så har skärmen faktiskt gjorts bättre.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14