Nintendo avslöjar pris och lanseringsdatum för Switch 12 januari

Permalänk
Medlem

@Tomika
Jag förstår vad du menar, men jag är inte så ortodox De behövde komma vidare och göra något annorlunda. Jag gillade verkligen fyran. Saknar lite pussel, det fanns typ inga alls, och det hade verkligen fått plats, men jag tycker ändå det är en tia.

Femman var en stor besvikelse och repetition som jag aldrig blev riktigt sugen på året det kom, och när jag kort efter fick testa det hos en polare tappade jag intresset. Vad hände med allt nytt som nämndes 2-3 år innan? Kändes bara som en rehash av fyran. Har hört att sexan är rätt bra egentligen, men att man får tänka bort namnet Resident evil

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Haha, instämmer!
Visst, det är väl lite imponerande att spela Skyrim mobilt men... det är ändå inte 2011, jag tror de flesta har varvat Skyrim och tröttnat på det vid det här laget

Jag har inte spelat det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GilbertG:

@Tomika
Jag förstår vad du menar, men jag är inte så ortodox De behövde komma vidare och göra något annorlunda. Jag gillade verkligen fyran. Saknar lite pussel, det fanns typ inga alls, och det hade verkligen fått plats, men jag tycker ändå det är en tia.

Femman var en stor besvikelse och repetition som jag aldrig blev riktigt sugen på året det kom, och när jag kort efter fick testa det hos en polare tappade jag intresset. Vad hände med allt nytt som nämndes 2-3 år innan? Kändes bara som en rehash av fyran. Har hört att sexan är rätt bra egentligen, men att man får tänka bort namnet Resident evil

6an hade varit betydligt bättre utan alla dryga QTE-prompter som dyker upp hela tiden i mitt tycke. Spelet har fått mycket skit och långt ifrån allt förtjänar spelet. Stor variation på karaktärer och miljöer samt behåller coop från 5an.

Revelations (1) gillar jag hyffsat men har inte kommit någon vart med spelet. 2an spelade jag igenom demot av men tappade tyvärr intresset. Ogillar episodformatet, även om just detta spel funnits ute en längre tid nu.

Personligen tycker jag att 7an ser rätt sådär ut urifrån det demo som släppts. De bästa spelen i serien är de som släpptes för just Gamecube. Och där är jag osäker på om jag föredrar RE1 rebirth eller RE4 mest. Båda riktigt bra spel men rätt olika sett till innehållet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Så....
2,5 månader i förväg går man ut och informerar när man skall informera om lanseringsdatum.
Hur långt är "genomsnittsintresset" för en världsnyhet? Två veckor?

Jag är rädd att i December är det ingen som tänker på detta, då är det årets julklapp som gäller (PS4Pro+VR?)

VR är DoA ;). Allmänheten vill inte sitta och spela själv, med ett tungt verktyg på huvudet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

VR är DoA ;). Allmänheten vill inte sitta och spela själv, med ett tungt verktyg på huvudet.

Skickades från m.sweclockers.com

Allmänheten vet inte vad de går miste om. Och jag tror faktiskt inte att VR är DoA, men jag kan tänka mig att det kommer gå långsamt framåt hos allmänheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisssper:

Allmänheten vet inte vad de går miste om. Och jag tror faktiskt inte att VR är DoA, men jag kan tänka mig att det kommer gå långsamt framåt hos allmänheten

Folk har svårt att ens ta till sig 3D i hemmet. Många tillverkare har minskat eller slutat erbjuda 3D i TV apparater just för att flugan dog ut snabbt. VR är mycket mycket svårare att motivera ett köp av.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Folk har svårt att ens ta till sig 3D i hemmet. Många tillverkare har minskat eller slutat erbjuda 3D i TV apparater just för att flugan dog ut snabbt. VR är mycket mycket svårare att motivera ett köp av.

Skickades från m.sweclockers.com

Jämförelsen mellan 3D och VR är DOA. Folk hade svårt att ta till sig datorer, mobiler, surfplattor etc i hemmet också. Jag tror inte att "folk" kommer ta till sig VR i hemmet i första steget. Vr kommer vara en väldigt levande niche ett flertal åt till men jag tror att det kommer en punkt när VR är så pass bra och tillräckligt billigt att det kommer slå stort i spelbranchen åtminstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisssper:

Jämförelsen mellan 3D och VR är DOA. Folk hade svårt att ta till sig datorer, mobiler, surfplattor etc i hemmet också. Jag tror inte att "folk" kommer ta till sig VR i hemmet i första steget. Vr kommer vara en väldigt levande niche ett flertal åt till men jag tror att det kommer en punkt när VR är så pass bra och tillräckligt billigt att det kommer slå stort i spelbranchen åtminstone.

Det kommer dock att förbli en nisch-produkt just på grund av VRs natur som är att avskärma spelaren ännu mer från verkligheten. Basement dwellers kommer alltid att se det som något annat, övriga kommer skratta åt dom. Därför är det bara positivt att Nintendo inte ens funderar på VR utan satsar på teknik där människor möts.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

VR är DoA ;). Allmänheten vill inte sitta och spela själv, med ett tungt verktyg på huvudet.

Skickades från m.sweclockers.com

Säkert många som inte har provat VR än. Kan säkert bli många fler som köper andra generationens VR.
Annars glasögon man tittar igenom 'Microsoft Hololens' som projicerar spelfigurer på verkligheten kan nog bli intressant i framtiden

Permalänk
Avstängd

switch är mer som en modern gameboy...

Permalänk
Medlem

Snopet att missa julhandeln.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Enligt EuroGamer så kommer Switchen att ha en 6.2'' Multi-Touch display:
http://www.eurogamer.net/articles/2016-10-27-nintendo-switch-...

Kommer bli spännande att se om det kommer att gå att använda funktionerna när plattan är dockad, t.ex genom att använda Joy-Con som pekare mot TV'n, ungefär som Wii-Moten funkade.

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Det kommer dock att förbli en nisch-produkt just på grund av VRs natur som är att avskärma spelaren ännu mer från verkligheten. Basement dwellers kommer alltid att se det som något annat, övriga kommer skratta åt dom. Därför är det bara positivt att Nintendo inte ens funderar på VR utan satsar på teknik där människor möts.

Skickades från m.sweclockers.com

Att avskärma spelaren från verkligheten är vad spel gör bäst. Wii är den enda spelkonsoll som inte gjort det och fortfarande lyckats. Om du tror att VR handlar om att spela ensam så har du inte provat VR. Mer social multiplayer upplevelse går inte att hitta

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisssper:

Att avskärma spelaren från verkligheten är vad spel gör bäst. Wii är den enda spelkonsoll som inte gjort det och fortfarande lyckats. Om du tror att VR handlar om att spela ensam så har du inte provat VR. Mer social multiplayer upplevelse går inte att hitta

Jag har provat VR. Imponerande men det kommer inte att lyckas på grund av dess natur. Det är själva saken att du inte kan se dina medspelare i ögonen, deras reaktioner, osv som är VRs problem. Därför är även konsoler som fokuserar på lokal multiplayer mycket populärare än andra.

Du tycker att spelen gör det bäst, men då antar jag att du är en basement dweller? För oss övriga är det det sociala som spelen gör bäst.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Jag har provat VR. Imponerande men det kommer inte att lyckas på grund av dess natur. Det är själva saken att du inte kan se dina medspelare i ögonen, deras reaktioner, osv som är VRs problem. Därför är även konsoler som fokuserar på lokal multiplayer mycket populärare än andra.

Du tycker att spelen gör det bäst, men då antar jag att du är en basement dweller? För oss övriga är det det sociala som spelen gör bäst.
Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror att du avskriver VR alldeles för fort och av helt fel skäl. Med din logik skulle online multiplayer vara DOA.

Den som lever får se.

Hoppas du kikar tillbaka på dina citat om ca 5 år när du bestämmer dig för att köpa ett VR headset istället för en ny datorskärm.

Tråkigt att du inte kan argumentera utan att behöva gå till personangrepp. Jag har väldigt svårt att tro att du skulle se mig som en basement dweller om du träffat mig eller visste något om min situation.

Permalänk

@Mirialia: patetiskt....

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisssper:

Jag tror att du avskriver VR alldeles för fort och av helt fel skäl. Med din logik skulle online multiplayer vara DOA.

Den som lever får se.

Hoppas du kikar tillbaka på dina citat om ca 5 år när du bestämmer dig för att köpa ett VR headset istället för en ny datorskärm.

Tråkigt att du inte kan argumentera utan att behöva gå till personangrepp. Jag har väldigt svårt att tro att du skulle se mig som en basement dweller om du träffat mig eller visste något om min situation.

Det är inget personangrepp utan ett vanligt ord på gamers som föredrar att spela själv i mörka rum, utan kontakt med andra. Min poäng är att det är till sådana personer VR är värsta grejen. Vill man avskärma sig från verkligheten så ses väl en produkt som gör ju det till det extrema som en gudagåva? För andra som föredrar spel där man kan se varandras reaktioner, höra varandras skratt, kanske knuffas till lite för att sabotera för motståndaren innan mållinjen i Mario kart, ja för oss är VR i princip ointressant. Vi är casuals. Inte basement dwellers.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Det är inget personangrepp utan ett vanligt ord på gamers som föredrar att spela själv i mörka rum, utan kontakt med andra. Min poäng är att det är till sådana personer VR är värsta grejen. Vill man avskärma sig från verkligheten så ses väl en produkt som gör ju det till det extrema som en gudagåva? För andra som föredrar spel där man kan se varandras reaktioner, höra varandras skratt, kanske knuffas till lite för att sabotera för motståndaren innan mållinjen i Mario kart, ja för oss är VR i princip ointressant. Vi är casuals. Inte basement dwellers.

Skickades från m.sweclockers.com

Återigen känner jag att vi har väldigt olika uppfattning och erfarenheter av vad VR är och återigen lyser din brist på erfarenhet och fördomar igenom.

Jag har vid fler tillfällen hållit VR fester där allt du beskriver ovan är standard. Men ja, precis som en film eller en bok anser jag att det ultimata syftet med spel är att ta en till en annan plats eller göra det möjligt att få en upplevelse som kanske inte hade varit möjlig annars och inget annat medie kan göra det bättre än VR.

Din definition av casuals och basement dwellers stämmer inte riktigt överens med min definition och jag tror det är där friktionen uppstår. Bara för att jag gillar att spela och jag anser att VR är nästa stora grej (vilket jag för övrigt aldrig ansåg att 3D-TV var) så gör inte det mig till en osocial människa som bor i mammas källare. Du kommer nog få omdefiniera en hel del av dina koncept framöver när VR börjar komma igång då det mesta av det du beskriver som verkligheten kommer kunna upplevas när som helst även med dina vänner som bor 200 mil bort. Vi är bara några generationer bort i tekniken. VR kommer ta er casuals med storm om några år

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisssper:

VR kommer ta er casuals med storm om några år

Nej, du har fel. Det har prövats tidigare och föll. Oavsett vilken generation VR det handlar om så kommer det alltid att vara en nisch-produkt, framförallt inom spelmarknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Nej, du har fel. Det har prövats tidigare och föll. Oavsett vilken generation VR det handlar om så kommer det alltid att vara en nisch-produkt, framförallt inom spelmarknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha okej jag hugger och går ner till din nivå. Nej du har fel. Därför.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mirialia:

Nej, du har fel. Det har prövats tidigare och föll. Oavsett vilken generation VR det handlar om så kommer det alltid att vara en nisch-produkt, framförallt inom spelmarknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Själv tror jag ändå på Sonys PS VR, prismässigt ligger den i en egen klass. Intressant att se hur den klarar julhandeln.

Samtidigt tror även jag att VR-marknaden lär förbli nischad en lång tid framöver. Problemet ligger nog inte ens i priset, personligen vet jag ingen som har ens Googles cardboard-lösning. Gäller att vettig mjukvara kommer kanske, och där är det för den breda konsumentmarknaden tomt.

Jag tror mer på AR. Hade Nintendo, eller någon annan, släppt eb hyffsad AR-lösning ihop med Pokemon GO-hysterin i somras hade set slagit hårt på spelmarknaden. Microsofts Hololens ligger nog bäst till men det är långt kvar till att en sån lösning når marknaden. Om jag inte minns fel ligger Hololens på 15 000 dollar för utvecklingskiten.

Men det kan nog gå fort med. Vem hade trott i maj och juni att Pokemon GO skulle bli så stort det faktiskt blev? Game changer.