Permalänk

Inkoppling av switch

Hello behöver hjälp med att koppla in en netgear gs105pe
Har dragit en kabel från router som är en asus rt-ac68u
Från den skall jag in på vilken på switchen samt var skall jag sätta accespunkten. och en till en stationär dator ?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Netgear > Switch >
--> Accesspunkt.
--> Kabelanslutna enheter.

Alt
Netgear >
--> Switch
--> Accesspunkt

Permalänk

Den switchen kräver att du matar den med ström från en poe swtch. Du har ingen nätdel väl?

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Skrivet av bobonolla:

Den switchen kräver att du matar den med ström från en poe swtch. Du har ingen nätdel väl?

Nä ingen nät del på den

Permalänk

En switch måste få ström från något tex en nätdel etc. Just den switchen gs105pe är en pd swirch som vill ha ström från en annan switch som kan leverera ström över nätverket. Om du inte vill byta switchen du har kan du skaffa en sk poe-injektor som du sätter mellan din router och switchen.

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Skrivet av bobonolla:

En switch måste få ström från något tex en nätdel etc. Just den switchen gs105pe är en pd swirch som vill ha ström från en annan switch som kan leverera ström över nätverket. Om du inte vill byta switchen du har kan du skaffa en sk poe-injektor som du sätter mellan din router och switchen.

Fungerar en sådan här ?? http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/190943-t...

har kopplat accespunkten med separat ström men läste att man kunde göra de eller köra via POE men hur kopplat den redan så å får det vara

Permalänk

kom på en sak fanns ju en sådan adapter med till "AP" som jag kopplade data in och ström seden 1 kabel ut till AP

kan jag ta den och köra

data in från Router
ström sedan ut till Switchen
från switchen till AP

???

Permalänk

Testa. Switchen klarar af och at protokollen så tror inte att du kan förstöra något. Kolla vad du får ut från poe-injektorn du fick med från ap'n. Förrästen vilken ap pratar vi om?

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Permalänk

Tveksamt om den fungerar då det är passive-poe i den ap'n. Någon annan som vet? Annars skulle den på webhallen funka. Jag köpte pro versionen av den ap'n just för att den har "riktig" poe. Tror du vill ha en poe-injektor som stöder af och eller at protokollen. Men som sagt så vet jag inte med den du har.

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Skrivet av bobonolla:

Tveksamt om den fungerar då det är passive-poe i den ap'n. Någon annan som vet? Annars skulle den på webhallen funka. Jag köpte pro versionen av den ap'n just för att den har "riktig" poe. Tror du vill ha en poe-injektor som stöder af och eller at protokollen. Men som sagt så vet jag inte med den du har.

hum ok aja får väll vänta och se om någon annan har svar på detta då

Permalänk

Alternativt kan du köpa en netgear gs105 utan gs-tillägget.
https://m.prisjakt.nu/product/67134

179kr hos dustinhome. Blir billigare än att köpa en poe-injektor...

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Skrivet av bobonolla:

Alternativt kan du köpa en netgear gs105 utan gs-tillägget.
https://m.prisjakt.nu/product/67134

179kr hos dustinhome. Blir billigare än att köpa en poe-injektor...

provade men fungerade ej då adaptern till AP bara gav ut 29v å switchen vill ha 38-59 eller nått sådant