Permalänk
Medlem

Corsair H60

Hej,

Jag kör en HTPC och funderar på att köpa Corsair H60 (första generation), har läst att den låter väldigt mycket.

Är det någon som använder/använt den som kan hjälpa mig ta beslut. Tack på förhand

PS! Ny på sweclockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AyoDavi:

Hej,

Jag kör en HTPC och funderar på att köpa Corsair H60 (första generation), har läst att den låter väldigt mycket.

Är det någon som använder/använt den som kan hjälpa mig ta beslut. Tack på förhand

PS! Ny på sweclockers

Cpu och är den överklockad?

Permalänk
Medlem

Första generationen går väl inte att få tag i längre?
Jag har haft goda erfarenheter av den första H60n faktiskt, jag har haft några stycken, och som fortfarande fungerar och används utan problem.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

@AyoDavi:

Köpte själv en h60v2 och satte dit en noctuafläkt, kyler min 6600k @ 4.7Ghz på 1.39vcore utan problem.
Originalfärgen är tyst såvida den inte behöver kämpa (för mycket extra volt), så med andra ord ska du överklocka hårt så kommer den brumma lite.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Cpu och är den överklockad?

Nej den är på bara 3ghz tänkte höja lite som 3,5ghz

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Första generationen går väl inte att få tag i längre?
Jag har haft goda erfarenheter av den första H60n faktiskt, jag har haft några stycken, och som fortfarande fungerar och används utan problem.

Dessa: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/163235-corsai...

Men låter pumpen och fläkten väldigt mycket?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AyoDavi:

Nej den är på bara 3ghz tänkte höja lite som 3,5ghz

Skickades från m.sweclockers.com

Om du slipper höja volten så räcker den nog gott och väl till. Har själv haft en sådan men ville ha lite kraftigare AIO i förberedelse för dagen då man börjar köra OC. Dock skulle jag nog också kolla på en tystare fläkt om du väljer den kylaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AyoDavi:

Dessa: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/163235-corsai...

Men låter pumpen och fläkten väldigt mycket?

Skickades från m.sweclockers.com

Det var som attan.
Fläkten låter en hel del när den varvar upp ja så att byta mot en effektivare fläkt är inte fel, däremot är det nog den tystaste aio pumpen jag haft, det kan klart vara att jag haft tur med mina kanske.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

Tack för era svar, ska iväg och köpa en med en tystare fläkt.