Permalänk
Medlem

Ska byta ut H110i, vill ha tips!

Hej, har nu tänkt byta ut min slutna loop som är en Corsair H110i GT då jag tycker att den lever om alldeles för mycket..

Jag har nog tänkt att byta till en luftkylare och den jag i dagsläget kollar på är "be quiet! Dark Rock Pro 3" (https://www.inet.se/produkt/6308840/be-quiet-dark-rock-pro-3#...)

Det jag vill ha ut från kylaren är att jag ska kunna fortsätta köra min rigg med i7-6700K i 4.6GHz och att den är tyst åtminstone då datorn står idle.

Noctua är jag inte intresserad av då jag avskyr hur fläktarna är färgsatta och min rigg har ett färgtema som består av svart med röda detaljer.

Vet någon hur kylare såsom "Deepcool Captain 360 EX" eller liknande AIO-lösningar står sig i dagsläget i ljudnivå? Det som jag stör mig på med H110i GT är pumpen som lever rövare..

Kan eventuellt tänka mig bygga en custom-loop med EK-KIT L360 eller något liknande!

Alla tips och tankar är varmt välkomna.

Visa signatur

i7-6700K @4.6 | Asus Maximus VIII Hero | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3000MHz | MSI GeForce GTX1080 Gaming X 8G | Corsair RMx 750W / CableMod ModMesh Red | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Cryorig har ju också några smått intressanta kylare.. Någon med erfarenheter av Cryorig eller något annat än Corsair?

Visa signatur

i7-6700K @4.6 | Asus Maximus VIII Hero | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3000MHz | MSI GeForce GTX1080 Gaming X 8G | Corsair RMx 750W / CableMod ModMesh Red | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolesson:

Det som jag stör mig på med H110i GT är pumpen som lever rövare..

vad menar du? har också samma aio kylare.

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

Har erfarenhet utav Deepcools slutna kylare, inte just den då frågar om dock. Böt min efter ett halvår var inte nöjd med prestandan trots priset ljudnivån var väll okej men sedan har jag inte några problem med ljudnivån på mitt corsair h115i

Permalänk
Medlem

Att byta till luft är ett byte jag inte ångrar, la 1000kr på en H70 och nya fläktar när den kom. Fick bygga ett eget fäste för att montera den i chassit för att den skulle få plats.

Den åkte ut på mindre än ett halvår för den blev aldrig så tyst som jag ville i idle, fick gå ner ett par prestandaklasser för att få plats i chassit men luftkylaren närmar sig fem år och sitter nu i ett helt nytt system.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Custombuild vattenkylning är ju klart roligast och bäst, dock en prisklass som inte ens är i närheten av en aio eller luftkylare.
Men skulle jag rekommendera en aio så är det EK predator då man även kan bygga ut dem med flera radiatorer, rez osv.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

vad menar du? har också samma aio kylare.

Det är ett svagt tickande och ett konstant ljud från min pump, har haft den i över 2 år tror jag så kan vara tiden som börjar ha gjort sitt men lite störande då det är det enda i burken som lever om..

Visa signatur

i7-6700K @4.6 | Asus Maximus VIII Hero | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3000MHz | MSI GeForce GTX1080 Gaming X 8G | Corsair RMx 750W / CableMod ModMesh Red | EKWB Custom loop