NetonNet för bra för att vara sant? upgraderingskit

Permalänk

NetonNet för bra för att vara sant? upgraderingskit

Hej

Kan detta verkligen stämma ? https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...

Du får alltså i5 5600k + Z170-GAMING K3 som annars skulle kostat 2389 + 1159kr (dem billigaste butikerna från prisjakt)= 3548kr. Så med andra ord kan man dra slutsatsen att jag betalar bara ca halva priest för moderkortet. Detta låter lite för bra för att vara sant i mina öron.

Jag tänkte vänta på black friday hörde netonnet ska vara med där och då kanske dem sänker priserna ännu mer. Detta låter som sagt lite för bra för att vara sant vad säger ni om detta. Har hört folk klaga på netonnet men inte majoriteten men har hittat en del klagomål på prisjakt.

Tex i5600k för 1900kr medan dem andra säljer för 500-600kr mer? Finns det en chans att i5600k som jag köper så billigt egentligen är en fyndvara som dem vill bli av med? För det går väl ändå inte att märka?

Permalänk
Medlem

Dealen ser riktigt bra och jag har handlat på Netonnet många gånger utan problem.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Känns som någon knappat in fel pris.

EDIT:

SOm personen under mig, så är ju priset utan moms

Permalänk
Medlem
Skrivet av harmonica22:

Hej

Kan detta verkligen stämma ? https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...

Du får alltså i5 5600k + Z170-GAMING K3 som annars skulle kostat 2389 + 1159kr (dem billigaste butikerna från prisjakt)= 3548kr. Så med andra ord kan man dra slutsatsen att jag betalar bara ca halva priest för moderkortet. Detta låter lite för bra för att vara sant i mina öron.

Jag tänkte vänta på black friday hörde netonnet ska vara med där och då kanske dem sänker priserna ännu mer. Detta låter som sagt lite för bra för att vara sant vad säger ni om detta. Har hört folk klaga på netonnet men inte majoriteten men har hittat en del klagomål på prisjakt.

Tex i5600k för 1900kr medan dem andra säljer för 500-600kr mer? Finns det en chans att i5600k som jag köper så billigt egentligen är en fyndvara som dem vill bli av med? För det går väl ändå inte att märka?

+ moms blir ungefär som dom andra butiker

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Skrivet av nakphud:

Känns som någon knappat in fel pris

Tänkte precis samma sak, vi säger att detta skulle vara fallet och jag beställt när det står det här låga priset har jag rätt som kund att inte betala mer då? Finns det någon sådan lag? Eller kan dem bara säga vi knappade in fel? För när jag kollar på prisjakt hittar jag tex inget på prisjakt i5600k som kostar 1900kr.

Skrivet av roosterx:

+ moms blir ungefär som dom andra butiker

Vad menar du? Är inte allt detta inräknat? När jag lagt in alla produkter i kundvagnen så står det samma pris bara fortsätta till betalningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harmonica22:

Hej

Kan detta verkligen stämma ? https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...

Du får alltså i5 5600k + Z170-GAMING K3 som annars skulle kostat 2389 + 1159kr (dem billigaste butikerna från prisjakt)= 3548kr. Så med andra ord kan man dra slutsatsen att jag betalar bara ca halva priest för moderkortet. Detta låter lite för bra för att vara sant i mina öron.

Jag tänkte vänta på black friday hörde netonnet ska vara med där och då kanske dem sänker priserna ännu mer. Detta låter som sagt lite för bra för att vara sant vad säger ni om detta. Har hört folk klaga på netonnet men inte majoriteten men har hittat en del klagomål på prisjakt.

Tex i5600k för 1900kr medan dem andra säljer för 500-600kr mer? Finns det en chans att i5600k som jag köper så billigt egentligen är en fyndvara som dem vill bli av med? För det går väl ändå inte att märka?

länken går till företagsavdelningen, dvs utan moms.

edit: 3490 med moms

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

@harmonica22:

Exklusive moms såklart ☺️

De har förresten höjt priset på det där paketet nyligen, det kostade 3200:- under en längre period, då var det rätt prisvärt faktiskt.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Skrivet av Bad boy rune:

länken går till företagsavdelningen, dvs utan moms.

edit: 3490 med moms

Satan nu ser jag, hur kunde jag komma in på den damn my bad. Blev så hypad tänkte tom skippa black friday och handla direkt! Tunnelseende.

Skrivet av D-ryd:

@harmonica22:

Exklusive moms såklart ☺️

De har förresten höjt priset på det där paketet nyligen, det kostade 3200:- under en längre period, då var det rätt prisvärt faktiskt.

Det också ahh !

Tack för hjälpen nu fick jag det ur världen iaf blir och vänta på black friday då

Permalänk

åh det var synd. sitter själv och kollar runt på uppgraderingspaket :/ väntar tålmodigt på black friday också.
Någon som har någon koll på historik när det gäller priser på komponenter? är det värt att vänta eller ska man köpa redan nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shaftsway:

åh det var synd. sitter själv och kollar runt på uppgraderingspaket :/ väntar tålmodigt på black friday också.
Någon som har någon koll på historik när det gäller priser på komponenter? är det värt att vänta eller ska man köpa redan nu?

Prisjakt.se har prishistorik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Skrivet av harmonica22:

Tänkte precis samma sak, vi säger att detta skulle vara fallet och jag beställt när det står det här låga priset har jag rätt som kund att inte betala mer då? Finns det någon sådan lag? Eller kan dem bara säga vi knappade in fel? För när jag kollar på prisjakt hittar jag tex inget på prisjakt i5600k som kostar 1900kr.
Vad menar du? Är inte allt detta inräknat? När jag lagt in alla produkter i kundvagnen så står det samma pris bara fortsätta till betalningen.

Har varit med om att Netonnet har skrivit "fel" i beskrivning och sen sagt att det är upp till kunden att kolla att priset verkar realistiskt med det som följer med.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd låst.*

Skrivet av Bad boy rune:

länken går till företagsavdelningen, dvs utan moms.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.