Aqua Computer lanserar Cuplex Kryos Next – vattenblock med OLED-skärm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

vad går du på? varför blev du triggad som fan av denna artikel?

För att ett vattenblocks uppgift är att kyla en komponent.
Här har dom utan anledning lagt ditt elektronik bara som en gimmick för att sälja, utan att ta hänsyn miljöpåverkan av elektroniskt avfall. Barn som blir sjuka på soptippar i tredjevärlden.

Permalänk
Medlem

men drivs den av vattencirkulationen tro...

vore en kul utveckling förresten, om alla delar i datorn försörjdes via kylblocken på det viset. en pump istället för nätdel!

vattenpunk. ångpunka för överklockning.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tanken är inte dum vad jag förstått så kan man koppla den till en smartfon på den dyra modellen ( host) runt 2 k kr

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Onödigt krims krams.

Seriöst vem har sin rigg öppen på bordet så att man kan se CPU-kylaren?

Dålig bild men you get the point. Nästa bygga blir Zen + Vega + en Thermaltake Core P5 vilket kommer göra att min rigg kommer vara ännu mer "öppen"

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

När kommer det ett test??? Det är länge sedan SWEclockers testade CPU block

Sweclockers har väl aldrig testat CPU-block eller några andra fristående block för den delen. Man håller sig till slutna system som mest: http://www.sweclockers.com/arkiv/sok?searchid=b9cfd9ca-98e6-4...
Är lite konstigt egentligen, man skulle vilja att det var lite mer entusiastinriktade artiklar ibland, med mer fokus på överklockning.

Permalänk
Medlem

Läcker, skulle duga åt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

För att ett vattenblocks uppgift är att kyla en komponent.
Här har dom utan anledning lagt ditt elektronik bara som en gimmick för att sälja, utan att ta hänsyn miljöpåverkan av elektroniskt avfall. Barn som blir sjuka på soptippar i tredjevärlden.

Ja, och en telefons uppgift är att ringa, jävla gimmick med kamera, internet å "appar" bara för att tjäna pengar! Och för att inte tänka på barnen som bor på soptippar. Trodde jag var säker från vänstern här, men icke

Ont: Jag har för mig att jag har sett något liknande på ett vattenblock förut, tror det var på dreamhack 2013 eller något. Privatbyggd var den dock, och lite sämre planerad design. Jag tycker det är kul med små displayer lite här och där, finns många personliga mod man kan göra (om man hade kunskapen). Förresten, vet någon vart den får strömmen ifrån? Ser inga sladdar och temperaturskillnaden kan inte vara tillräckligt stabil.

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laxen123:

Ja, och en telefons uppgift är att ringa, jävla gimmick med kamera, internet å "appar" bara för att tjäna pengar! Och för att inte tänka på barnen som bor på soptippar. Trodde jag var säker från vänstern här, men icke

Smart att integrera kamera, internet och appar i telefonen, då blir det färre olika typer av enheter som behövs när man har en enhet som kan utföra många uppgifter, således blir der mindre elektroniskt avfall på soptippar.

Inget med appar och att tjäna pengar. Appar ger ju inget elektroniskt avfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Välkommen till 2016. I fall du har inte märkt det finns det nuförtiden en hel del chassi med sidopanellerna gjord av genomsynligt plast eller glas

Visst har jag också men min står på golvet, för mitt chassi väger så mycket att jag vill inte ta risken att det skulle falla ner och förstöra hårdvaran inuti.

Skrivet av Marticus:

Typ alla med sidopanel och framför allt belysning?

Skrivet av Mogwaii:

Jag och alla med plexiglas ruta i sidopanelen.(förutsatt att man har datorn synlig på tex bordet).

Skrivet av Gambit_2K:

http://i.imgur.com/GyHjeMs.jpg

Dålig bild men you get the point. Nästa bygga blir Zen + Vega + en Thermaltake Core P5 vilket kommer göra att min rigg kommer vara ännu mer "öppen"

Och alla ni tre ovan, vem av er skulle helt ärligt pausa BF1 för att titta hur varm er dator är?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Och alla ni tre ovan, vem av er skulle helt ärligt pausa BF1 för att titta hur varm er dator är?

Det skulle jag inte, för jag behöver inte pausa ett spel för att titta bort från skärmen. Däremot om spelet kraschar så skulle jag snabbt kunna kolla in på blocket och se om temperaturen är galen. Jag ser denna skärmen enbart som en bonus, den är inte nödvändig, men den har sitt syfte. Förstår inte varför det ska bli en sån otroligt het diskussion om dess syfte, folk i denna tråden har ju nästan tappat förståndet över en liten skärm på ett ställe dom aldrig sett förr.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Det skulle jag inte, för jag behöver inte pausa ett spel för att titta bort från skärmen. Däremot om spelet kraschar så skulle jag snabbt kunna kolla in på blocket och se om temperaturen är galen. Jag ser denna skärmen enbart som en bonus, den är inte nödvändig, men den har sitt syfte. Förstår inte varför det ska bli en sån otroligt het diskussion om dess syfte, folk i denna tråden har ju nästan tappat förståndet över en liten skärm på ett ställe dom aldrig sett förr.

För jag skulle hellre betala för att detta vattenblock skulle ha något som hjälpa med kylningen och inte bara vara där som bling bling, lite som att köpa den största diamant ringen, man visar upp den men har ju ingen påverkan på vilken person du är, du är den samma utan eller med den.

Skulle hellre ha sett något som skulle ha fått temperaturen att falla med 10 Celsius, men kom ihåg det här är ju bara min åsikt.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

För att ett vattenblocks uppgift är att kyla en komponent.
Här har dom utan anledning lagt ditt elektronik bara som en gimmick för att sälja, utan att ta hänsyn miljöpåverkan av elektroniskt avfall. Barn som blir sjuka på soptippar i tredjevärlden.

Asså du e ju för jävla härlig. Drar slutsatser till höger och vänster och kommer med ogrundade anklagelser samt kryddar med lite sentimentalvärde. Fyfan för Aquacomputer säger jag bara som vill sälja produkter, och samtidigt svälter barn i afrika.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

För jag skulle hellre betala för att detta vattenblock skulle ha något som hjälpa med kylningen och inte bara vara där som bling bling, lite som att köpa den största diamant ringen, man visar upp den men har ju ingen påverkan på vilken person du är, du är den samma utan eller med den.

Skulle hellre ha sett något som skulle ha fått temperaturen att falla med 10 Celsius, men kom ihåg det här är ju bara min åsikt.

Om du kommer fram till en metod att ta ett standard high end block och modifiera det för att sänka temperaturen med 10*C så kan du sälja den idén och leva gott resten av livet.

Det va väldigt vilken djup diskussion ett vattenblock med skärm fick. Blocket kyler utmärkt, kostar inte ansevärt mer än ett "standard"-block av kvalité samt kommer med extra funktioner som krydda. Vad är det enorma problemet som jag missar?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Om du kommer fram till en metod att ta ett standard high end block och modifiera det för att sänka temperaturen med 10*C så kan du sälja den idén och leva gott resten av livet.

Det va väldigt vilken djup diskussion ett vattenblock med skärm fick. Blocket kyler utmärkt, kostar inte ansevärt mer än ett "standard"-block av kvalité samt kommer med extra funktioner som krydda. Vad är det enorma problemet som jag missar?

Att det inte framför någon slags produktivitet, antagligen så drar den nu lite mera ström för att det finns OLED skärmen där och jag undrar om skärmen också får temperaturen att stiga en aning?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

@Equilibrium: Jag är en hårdvaru enthusiast inte en gamer som de flesta här på Sweclockeras skulle jag tro. När jag gamear har jag ofta stats nånstans /antingen på min skärm nummer 2 eller 3, via en app i mobilen etc. med temp för CPU/GPU, % använt minne % annvänt CPU etc. för mig är det alltid viktigt att ha tillgång till sån data oavsett vad jag gör.

I nästa bygge tänker jag dock ändrade det så jag kan få mer skärmyta ledigt. Typ köpa en USB monitor från ebay och installera som denna kille gjort. Till det bygget hade ett oled vattenblock sett riktigt bra ut.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Att det inte framför någon slags produktivitet, antagligen så drar den nu lite mera ström för att det finns OLED skärmen där och jag undrar om skärmen också får temperaturen att stiga en aning?

Nej klart den inte gör, det är ju en tillagd "lyxegenskap" som man egentligen klarar sig utan, men skulle vara rolig/häftig att ha. Hur många sådana produkter existerar idag? Men nu finns det ju alternativ också om man får krupp av att se en skärm på ett vattenblock:

En OLED-skärm till storleken av ett frimärke skulle höja vattentemperaturen? Ja då skulle jag genuint bli förvånad.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker det känns för mycket som man desperat letat fram en "innovation" men inte tänkt igenom hur man kunde göra den användarvänlig. Man hade kunnat försöka göra en skärm som sattes i frontpanelen eller kunde sättas i taket på chassiet och hänga mot vänstersidan om man har en klar sida att se igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Smart att integrera kamera, internet och appar i telefonen, då blir det färre olika typer av enheter som behövs när man har en enhet som kan utföra många uppgifter, således blir der mindre elektroniskt avfall på soptippar.

Inget med appar och att tjäna pengar. Appar ger ju inget elektroniskt avfall.

samma med skärm på blocket, slipper ha flera fönster öppna på en andra skärm (om man ens har det)

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Visst har jag också men min står på golvet, för mitt chassi väger så mycket att jag vill inte ta risken att det skulle falla ner och förstöra hårdvaran inuti.

Och alla ni tre ovan, vem av er skulle helt ärligt pausa BF1 för att titta hur varm er dator är?

Spelar inte BF1 , men jag har program med historik som loggar mina temperaturer som jag kollar på då o då för att se så allt står rätt till.

Det är väl mest en fräck pryl, plus att titta på den tar 2 sekunder så det kan man väl undvara för att hålla koll på sin dyra hårdvara?`

Mvh

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Jag tycker det känns för mycket som man desperat letat fram en "innovation" men inte tänkt igenom hur man kunde göra den användarvänlig. Man hade kunnat försöka göra en skärm som sattes i frontpanelen eller kunde sättas i taket på chassiet och hänga mot vänstersidan om man har en klar sida att se igenom.

You just hit the nail on the head.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Nej klart den inte gör, det är ju en tillagd "lyxegenskap" som man egentligen klarar sig utan, men skulle vara rolig/häftig att ha. Hur många sådana produkter existerar idag? Men nu finns det ju alternativ också om man får krupp av att se en skärm på ett vattenblock:
http://i.imgur.com/ObRCA5T.png
http://i.imgur.com/j9VEST1.png
http://i.imgur.com/JO5Ar8D.png
En OLED-skärm till storleken av ett frimärke skulle höja vattentemperaturen? Ja då skulle jag genuint bli förvånad.

Juu men skulle i sådana fall istället hellre köpa t.ex. Cryorig med extra fläkt ovanpå vattenblocket..

Och istället skulle jag gärna ta en liten mojäng jag kan ha på bordet men en liten OLED ruta som skulle ge mig temperaturen.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

En OLED-skärm till storleken av ett frimärke skulle höja vattentemperaturen? Ja då skulle jag genuint bli förvånad.

Snacka om overkill. En liten skärm som troligtvis har liknande strömförbrukning och värmeutveckling som ett digitalt armbandsur och sen vattenkyler man den.

Permalänk
Medlem

Är sugen på att byta mitt CPU block men frågan är om detta block funkar till intel, Zen och till min FX8350 som jag har nu?? Sedan är frågan om detta är ett bra block jag har ingen aning?

några 100lappar extra vad gör det??

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Hmm jag la en order direkt på denna när artikeln först dök upp, nu såg jag att man betalat tillbaka pengarna förra månaden, dock står blocket som under produktion, är det någon annan som fått sin order canceled? jag beställde cuplex kryos NEXT with VISION 2011/2011-3, acrylic/.925 silver

/

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.