Nvidia släpper drivrutin för Dishonored 2 och Call of Duty: Infinite Warfare

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutin för Dishonored 2 och Call of Duty: Infinite Warfare

Spelhösten 2016 lider mot sitt slut, men de kommande veckorna har fortfarande flera nya titlar på ingång. Som förberedelse för detta släpper Nvidia en ny drivrutin med stöd för dessa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hittar inte 375.50 någonstans........

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem

Som vanligt vänta några dagar! Är ju inte så att inget fungerar eller att du får dubbelt så bra fps.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MrFranklin:

Hittar inte 375.50 någonstans........

Kanske för att den heter 375.70

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med stutters eller fps drops efter denna drivrutin? -_-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Bara jag som har problem med stutters eller fps drops efter denna drivrutin? -_-

Skickades från m.sweclockers.com

vad har du för grafikkort och OS? Jag kör Win10 och GTX1070 och har problem med Titanfall 2, har inte hunnit testa så mycket annat ännu.

Permalänk
Medlem

Är ganska bra att Swec skriver om nya drivare så att man kan kolla kommentarerna om folk har problem med dem.

Skulle dock fortfarande vilja se en dedikerad burk, vars uppgift enbart är att testa prestandan i nya drivare. dvs en burk med samma hårdvara som verkligen kan testa om drivaren lever upp till vad tillverkaren påstår. Skulle ju också vara intressant att se om nya generationer kort introducerar funktioner som kanske får gamla kort att tappa lite prestanda. (tja, man vet ju inte om man inte testar, på med foliehatten.)

Permalänk
Medlem

Denna drivers släpptes 2016-10-28.
Har haft den installerad sedan dess utan problem, för mitt 980Ti

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeCors:

vad har du för grafikkort och OS? Jag kör Win10 och GTX1070 och har problem med Titanfall 2, har inte hunnit testa så mycket annat ännu.

Har ett 1070 och win10. Det är inte bara bf1. OW och SkyrymSE har ävem de samma problem. -_-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick avinstallera drivrutinen... bilden börja flimra och random frysningar win10/gtx960

EDIT: efter google sök hittar man massa trådar med samma problem

Permalänk
Skrivet av VlaXioZ:

Fick avinstallera drivrutinen... bilden börja flimra och random frysningar win10/gtx960

EDIT: efter google sök hittar man massa trådar med samma problem

https://forums.geforce.com/default/topic/939358/geforce-1000-...

som i filmerna nedan?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Riktig skit uppdatering. Har aldrig haft dessa problem som jag har nu. -_-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av VlaXioZ:

page 49 tror jag det är på den jag länkade så frågade nvidia killen om info log och att man skulle skicka den til lderas email för en patch som dom skickar ut till folk för att se om dom kan fixa problemet!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Gick tillbaka till den före och nu fungerar det klockrent. Nu hittar jag dock inte den senaste drivrutinen i GFE.

Skickades från m.sweclockers.com