Permalänk

Internet åtkomst saknas

Hej.

Letade efter befintlig tråd men hittade ingen.

Sitter hemma med två datorer som kör internet via kabel. En stationär och en laptop. Har fungerat felfritt i snart 5 år.
Igår tog jag med mig den stationära datorn till en kompis och lanade och när jag kom hem idag kopplade jag in alla kablar utan att starta upp den då den inte skulle användas. Nu ett par timmar senare så har internetikonen fått sig en trevlig orange triangel på sig på både laptopen och den stationära. Routern har en anslutande router till som kör via och via den kör jag nu trådlöst till laptopen men det funkade inte att koppla in kablarna i den routern. Den första routern som sprider internet har startats om och varit avstängd ett par gånger utan resultat.

Någon som känner igen problemet och har en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Still_Unknown:

Hej.

Letade efter befintlig tråd men hittade ingen.

Sitter hemma med två datorer som kör internet via kabel. En stationär och en laptop. Har fungerat felfritt i snart 5 år.
Igår tog jag med mig den stationära datorn till en kompis och lanade och när jag kom hem idag kopplade jag in alla kablar utan att starta upp den då den inte skulle användas. Nu ett par timmar senare så har internetikonen fått sig en trevlig orange triangel på sig på både laptopen och den stationära. Routern har en anslutande router till som kör via och via den kör jag nu trådlöst till laptopen men det funkade inte att koppla in kablarna i den routern. Den första routern som sprider internet har startats om och varit avstängd ett par gånger utan resultat.

Någon som känner igen problemet och har en lösning?

Hej inte så att ni ändra några inställningar när ni lana?! Annars,verkar det vara något mellan router 1 och router 2 troligtvis har du provat att sätta kabeln från router 1 till router2 i en annan lan port vad händer om du sätter kabeln direkt i datorn från router 1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Router 2 är väl konfigurerad som accesspunkt? Annars har du ett problem där.

Permalänk

Tack för era svar.

Efter 48h urkopplade fungerade idag återigen allting. Jag önskar att jag visste vad felet berodde på men jag vet faktiskt inte. Jag är bara glad att allting löste sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Still_Unknown: Ibland löser det sig av sig själv det e lite underligt

/Mvh Dennis55

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Still_Unknown:

Tack för era svar.

Efter 48h urkopplade fungerade idag återigen allting. Jag önskar att jag visste vad felet berodde på men jag vet faktiskt inte. Jag är bara glad att allting löste sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror troligen på att det är 2 routrar inkopplade, det uppstår ofta adressproblem och när dhcp lånen går ut förändras förutsättningarna, det brukar även påverkas av i vilken ordning sakerna startas så att ha det avstängt och starta i rätt ordning kan få det att fungera men problemet är inte permanent löst.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hade du bredbandsbolaget så hade dom driftstörningar i typ halva landet sen förra fredagen

Skickades från m.sweclockers.com