Microsoft håller evenemang i december – ska berätta mer om sina VR-headset

Permalänk
Melding Plague

Microsoft håller evenemang i december – ska berätta mer om sina VR-headset

Tillsammans med bland annat Asus och Acer ska Microsoft lansera VR-headset under nästa år, men redan om någon månad ska företaget delge mer information om dessa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande!

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Börjar kännas som många kockar i denna soppa. Lite orolig för att detta kan bli ett problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hACmAn:

Börjar kännas som många kockar i denna soppa. Lite orolig för att detta kan bli ett problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Zune?

Men jo, håller med. Dock viktigt att stora aktörer också involverar sig antar jag. Personligen ser jag också hellre att MS fortsätter att satsa på Hololens då jag personligen tycker att AR är ett kanske viktigare område än VR och ännu färre aktörer där.

Samtidigt är det viktigt att det kommer billigare lösningar som folk faktiskt vill använda också. Konkurrens bör vara en viktig del i denna utveckling.

Permalänk
Medlem

Så fint! VR till folket, spread the word!

Permalänk
Medlem

jag är mer orolig att det blir skit med VRx för dessa spel.. VRy för dessa spel.. VRz för dessa spel.. osv osv osv..

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…

Permalänk
Avstängd

Hur trist de än låter blir nog Microsoft den stora VR-aktören så jag joinar nog

Permalänk
Medlem

Microsoft har även ett annat event imorgon: https://news.microsoft.com/november-2016-event/
3 event inom någon månad, rena julafton!

Permalänk
Skrivet av issue:

jag är mer orolig att det blir skit med VRx för dessa spel.. VRy för dessa spel.. VRz för dessa spel.. osv osv osv..

Precis som på konsolerna där de flesta spelen finns på alla plattformar. Sen kommer det ju alltid finnas exklusiva titlar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: a men det köper jag.. så har det ju alltid varit å kommer alltid att vara, blev bara rädd om att det kommer bli extremt med detta

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…

Permalänk
Medlem

Fördelen med att marknaden fått en bra start är ju det att nya aktörer vill ha en del av den befintliga marknaden, vilket är betydligt mer lukrativt än att dra igång en egen marknad från scratch. Mitt nästa VR-headset behöver absolut inte vara från HTC/Valve, men jag kommer inte köpa ett som medför att jag inte kan spela något av mina befintliga spel.

Det kan ju också bli så att AR och VR går ihop framgent, det ser jag som ganska sannolikt, och då blir det än mer viktigt med en enhetlig plattform där alla konkurrerar på lika villkor.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Och nästa år är VR-flugan över...