Permalänk

I5 6600K överklockning

Tjenare! Har pillat lite i BIOS med min processor, har gått stegvis som man ska göra, först höja multiplier tills det inte går så bra längre, sen höja volten, sen multiplier osv. Just nu kör jag multiplier x46 och v core på 1,35 v. Får än så länge inte högre än 70 grader på processorn i stresstest, och det funkar bra. Moderkortet ligger också på 70 grader, vet inte om det skall vara så? Hur som, är detta safe temps? Kör med hyper evo 212 kylare.

Tack på för hand, MVH

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Ser bra ut enligt mig. Krashar den inte så kan du va nöjd där

Permalänk

Tack, tar o läser lite där!

Skrivet av criscros:

Ser bra ut enligt mig. Krashar den inte så kan du va nöjd där

Men hur kollar jag på bättre sätt att den är stabil? Har nämligen bara kört stresstest i cpuz än sålänge :S

Permalänk
Medlem

@Slugstawishman: Testa med AIDA64 eller Prime95 och om det inte kraschar efter x antal timmar är det stabilt.

Antalet timmar man vill köra är ju helt beroende på vad man själv känner sig säker med. En timme eller två räcker för somliga, andra kör medan de sover eller är på jobbet, vissa kör ett eller två dygn.

Permalänk
Medlem

Mitt starkaste tips är att använda Intels egna mjukvara. Fungerar riktigt jäkla bra!

https://downloadcenter.intel.com/download/24075/Intel-Extreme...-

Där finns alla verktyg för överklockning, profiler samt stresstester. Kör så det kokar, och lycka till

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk
Skrivet av Ace89:

Mitt starkaste tips är att använda Intels egna mjukvara. Fungerar riktigt jäkla bra!

https://downloadcenter.intel.com/download/24075/Intel-Extreme...-

Där finns alla verktyg för överklockning, profiler samt stresstester. Kör så det kokar, och lycka till

Ska testa det när jag kommer hem! Tack för hjälpen!

Skickades från m.sweclockers.com