Program för att mäta cpu-temp(eventuellt stresstesta?)

Permalänk
Medlem

Program för att mäta cpu-temp(eventuellt stresstesta?)

Vad bör man använda för program för att mäta cpu temp på en i7 5820K? Har AIDA nu men tvivlar på dess tillförlitlighet, ja jag har försökt att googla men får bara massor olika svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Varför har du inte provat något av alla program du hittat under din googling då? Personligen använder jag Hardware Monitor. Aida64 är populärt, jag tror inte att det är missvisande på något sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Varför har du inte provat något av alla program du hittat under din googling då? Personligen använder jag Hardware Monitor. Aida64 är populärt, jag tror inte att det är missvisande på något sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

AIDA känns missvisande helt enkelt eftersom jag upplever att datorn blir fysiskt mycket varmare när jag spelar än vid AIDA stresstest, enligt programmet är det dock ingen större skillnad, även fast jag kan känna av temperaturskilladen genom att enbart känna på burken/den utströmmande luften.

Sist jag laddade ner ett monitor program på måfå så fick jag ett megavirus på köpet och då jag är i princip teknikilliterat så jag vill jag helst inte behöva tampas med det igen.

Permalänk
Medlem

jag använder då aida, kollar även temp med realtemp och dom är identiska.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Skrivet av psycat:

AIDA känns missvisande helt enkelt eftersom jag upplever att datorn blir fysiskt mycket varmare när jag spelar än vid AIDA stresstest, enligt programmet är det dock ingen större skillnad, även fast jag kan känna av temperaturskilladen genom att enbart känna på burken/den utströmmande luften.

Sist jag laddade ner ett monitor program på måfå så fick jag ett megavirus på köpet och då jag är i princip teknikilliterat så jag vill jag helst inte behöva tampas med det igen.

hwinfo är gratis och helt ok.. du kan kolla om det är skillnad på spel & AIDA..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644