Hämta ut paket (Bild på pass?)

Permalänk
Medlem

Hämta ut paket (Bild på pass?)

Hejsan

Mitt ID-kort har gått ut och mitt pass är Missing in Action.
Tror ni det skulle fungera med en bild på mitt pass? Gick bra att göra så när jag bytta bank i våras.
Men Postnord kanske är hårdare med sånt?

/David

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuriswe:

Hejsan

Mitt ID-kort har gått ut och mitt pass är Missing in Action.
Tror ni det skulle fungera med en bild på mitt pass? Gick bra att göra så när jag bytta bank i våras.
Men Postnord kanske är hårdare med sånt?

/David

Ja vem vet du kan ju alltid testa, handlar nog mycket om hur sjysst den är som man kommer till.

Jag t.ex. blev nekad av en kvinna att hämta ut paket där för att jag har dubbla efternamn och ett hamnar som ett mellannamn eftersom det stod på mitt körkort men inte på paketet men samtidigt står det på postnord hemsida att det bara är förnamn och efternamn, och annars står bara ett av efternamnen på bankkort ica kort m.m.

Så somsagt handlar nog mycket om vem man hamnar hos.

Gå skaffa ett nytt pass annars det ända du behöver är att ha med dig någon ur din släkt eller familj kan vara en farmor eller vad som kan styrka sin och din identitet sen ska du svara på en del frågor om vad folk heter kanske något person nummer så fixar dom ett nytt.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Jo, ringde Komplett och bad dem ändra namn till min mors namn.
Så hämtar ut det imorgon med henne. Ska vara fixat tills kvällen imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuriswe:

Hejsan

Mitt ID-kort har gått ut och mitt pass är Missing in Action.
Tror ni det skulle fungera med en bild på mitt pass? Gick bra att göra så när jag bytta bank i våras.
Men Postnord kanske är hårdare med sånt?

/David

Låter som ett klockrent tjänstefel.

Men visst, trycka ut lite papperspass på löpande band och beställa saker i någon annans namn med stulna kreditkortsnummer.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen inte att det går med ett foto på passet...

Väldigt lätt att förfalska..

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Det var bättre förr.

Vi kan tacka alla bedragare för att systemen ska krånglas till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Det var bättre förr.

Vi kan tacka alla bedragare för att systemen ska krånglas till.

Minns för typ 10 år sedan när jag bodde i en annan stad. Dom på posten kände igen mig alltid så behövde aldrig visa leg.
Var där dock 3 gånger i veckan typ o hämtade o skickade saker.