[Godis] söker efter en godis som är vit och rosa och är som skumgummi

Permalänk
Avstängd

[Godis] söker efter en godis som är vit och rosa och är som skumgummi

Hej,

Leta efter en godis som är rosa och vit den har två stora bitar en bit är rosa och den andra biten är vit jag tror den kallas som skumgummi då den ser ut det.

Jag tror jag såg den hos hemköp.

Tacksam för alla svar se om ni kan hitta någon bild på den så att jag kan ser om det är denna eller inte.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Permalänk
Medlem

@superegg: marshmallow i någon form? =P

Permalänk
Avstängd

Det är ingen tomte utan den ligger i en förpackning som ser ut som Marabou fast plasten är genomskinlig så att man ser att dom ligger där.

Skulle gissa på att den kanske är ca 5 cm lång två st bitar en rosa och den andra vit.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gustenrocks:

@superegg: marshmallow i någon form? =P

Den är ganska hård så jag är osäker på det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

Draken brukar äta nått sånt här som är liknande och finns som lösgodis

annars ligger inte klassikern skummsvampar så långt borta som med är liknande godisar

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd

Tack det är denna. Vet du vart man kan få tag på denna?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tänkte väll jag hade rätt kunde inte va någon annat med den beskrivningen.
Var ett tag sen man åt kanske får köpa en nu till helgen.

Den säljs normalt på alla möjliga affärer sätt den på dom flesta ica, hemköp, coop till och med någon gång på willys skulle jag tro är nog nästan lika vanligt som e snickers och mars osv iallafall för något år sen.

Om du inte lyckas hitta så finns det att beställa här:
https://www.partykungen.se/soft-nougat.html

Och namnet på just det märket/godiset är soft nougat men annars kallas det fransk nougat här finns ett recept om du känner för testa göra egen:
http://kryddburken.se/2011/11/09/fransk-nougat-vit-rosa/

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BaZZe:

Tänkte väll jag hade rätt kunde inte va någon annat med den beskrivningen.
Var ett tag sen man åt kanske får köpa en nu till helgen.

Den säljs normalt på alla möjliga affärer sätt den på dom flesta ica, hemköp, coop till och med någon gång på willys skulle jag tro är nog nästan lika vanligt som e snickers och mars osv iallafall för något år sen.

Om du inte lyckas hitta så finns det att beställa här:
https://www.partykungen.se/soft-nougat.html

Och namnet på just det märket/godiset är soft nougat men annars kallas det fransk nougat här finns ett recept om du känner för testa göra egen:
http://kryddburken.se/2011/11/09/fransk-nougat-vit-rosa/

Det står så här på länken "Produkten har utgått" någon annan förslag?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Fan vad god de där är! Jag har köpt såna där på kiosker osv.. Brukar finnas lite överallt om de inte slutat med dem, var ett tag sedan jag åt en sån där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det står så här på länken "Produkten har utgått" någon annan förslag?

Nejdu jag tittade igenom 10 butiker på nätet ingen sålde den det är nog kolla igenom ica eller lite större ica maxi eventuellt hemköp kanske coop mina rekommendation eller testa göra enligt receptet jag länka ovan.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Hahaha nu har jag fan sett allt. Desperat sockersug?

Lycka till med jakten på din nougat! Mig veterligen säljs/såldes den i de flesta matbutiker.

Permalänk
Medlem

Willys och typ den ena macken eller den andra.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk

Gammal tråd, har TS hittat detta godis?

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Livsnjutare 😎

2nd på denna...

Detta var en utav mina absoluta favoriter förr. Fasen va goda är/var!
Finns de ens längre ? Jag har inte har inte sett någon sådan här Soft Nougat på lääänge!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

@hobbabobbabooh @andreas_dock

Ingen framgång, jag kollade lite nu och hitta dessa NOUGAT Chewy Pink & White Raspberry Vanilla Soft Candy Barratt Nougat Sweet vet inte om det är samma.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

2nd på denna...

Detta var en utav mina absoluta favoriter förr. Fasen va goda är/var!
Finns de ens längre ? Jag har inte har inte sett någon sådan här Soft Nougat på lääänge!

Vad jag kan minnas så slutade dom göra Soft Nougat när Maynards gick ihop med Bassetts ca 2016 tyvärr.
Deras Soft Nougat var det bästa som fanns när man var liten på 90-talet.

Närmsta man kommer är väl denna skulle jag tro.
Barratts Soft Nougat

Lagt till mer info
Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Sjukt att det är just det här godiset som letas efter. Har kollat i affären flertalet gånger senaste åren efter just detta. Gissar på att jag kan sluta leta nu

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Ingen framgång, jag kollade lite nu och hitta dessa

Om du letar efter äkta fransk nougat (säljs ofta i lite bättre konfektionsaffärer, i allmänhet med inbäddade pistagenötter eller kanske mandel), så lär det smaka bättre och vara av högre kvalitet än det där snabbköpsmecket du var ute efter.

Nu när Systrarna Kanold tyvärr stängt kan du prova Göteborgs Pepparkaksbageri på Sankt Sigfridsgatan i Skår till exempel, de brukar ofta ha liknande mums där.

Även klassikern Nickel finns att inhandla där för övrigt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon132576:

Om du letar efter äkta fransk nougat (säljs ofta i lite bättre konfektionsaffärer, i allmänhet med inbäddade pistagenötter eller kanske mandel), så lär det smaka bättre och vara av högre kvalitet än det där snabbköpsmecket du var ute efter.

Nu när Systrarna Kanold tyvärr stängt kan du prova Göteborgs Pepparkaksbageri på Sankt Sigfridsgatan i Skår till exempel, de brukar ofta ha liknande mums där.

Även klassikern Nickel finns att inhandla där för övrigt...

Får dra dit och kolla läget, vad kostar dom där?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Får dra dit och kolla läget, vad kostar dom där?

Nougat, eller Nickel? Förstnämnda vet jag inte, fransk nougat är inte riktigt min grej, men Nickel kan man få tre ganska stora askar för sjuttifem spänn. Inte Netto-priser direkt, men det är inte Netto-nivå på affären (eller det de säljer i den) heller... He he.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon132576:

Nougat, eller Nickel? Förstnämnda vet jag inte, fransk nougat är inte riktigt min grej, men Nickel kan man få tre ganska stora askar för sjuttifem spänn. Inte Netto-priser direkt, men det är inte Netto-nivå på affären (eller det de säljer i den) heller... He he.

Båda, kostade ju att åka förbi trängselskatten + soppa får hoppas att dom inte kostar allt för mycket. hehe

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Båda, kostade ju att åka förbi trängselskatten + soppa får hoppas att dom inte kostar allt för mycket. hehe

Man kan ju ta vagnen till Sankt Sigfrid och promenera resten, tar ca 10 minuter utmed en mycket vacker och lummig stadsgata. Eller buss, öööh. Minns inte linjenumret, 62? *axelryck* Då stannar den rakt utanför, sedan kan man dra en pizza på Pizza4You som ligger i samma hus. Asmums kebabpizza speciellt, bättre än Sannegårdens skulle då jag säga.

Nammenam!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon132576:

Man kan ju ta vagnen till Sankt Sigfrid och promenera resten, tar ca 10 minuter utmed en mycket vacker och lummig stadsgata. Eller buss, öööh. Minns inte linjenumret, 62? *axelryck* Då stannar den rakt utanför, sedan kan man dra en pizza på Pizza4You som ligger i samma hus. Asmums kebabpizza speciellt, bättre än Sannegårdens skulle då jag säga.

Nammenam!

Jag är en friåkare när det gäller buss/spårvagn men vågar inte för stunden, men om jag åker kl 10 så kostar det inte så mycket att åka dit.

Låter gott vilken typ av kebabkött åt du?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Låter gott vilken typ av kebabkött åt du?

Hm, jag vet inte vad för kött de kör med, deras reguljära brukar jag köra med. De kanske har annat också, kyckling eller dylikt vem vet.

Pizzan kebab naturel är riktigt najs, brukar köra med salami o bacon och rå röd lök också, o stark sås. Kalas!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon132576:

Hm, jag vet inte vad för kött de kör med, deras reguljära brukar jag köra med. De kanske har annat också, kyckling eller dylikt vem vet.

Pizzan kebab naturel är riktigt najs, brukar köra med salami o bacon och rå röd lök också, o stark sås. Kalas!

Om det är gyros så är många snåla och köper in en med högre fetthalt, gyros är god om det är lite fetthalt.

Jag bruka köra med kebabpizza med kött,fårost,mycket vitlökssås.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Om det är gyros så är många snåla och köper in en med högre fetthalt, gyros är god om det är lite fetthalt.

Jag bruka köra med kebabpizza med kött,fårost,mycket vitlökssås.

Njä, jag tror den här snubben inte snålar, han har köttig och fin gyroskebab, inte flottig. Det är ju trots allt Örgryte, man kan inte snåla där, det gillar inte de som bor där. Käkade förresten vidunderligt god gyros i västtyskland under kalla kriget, '84 kanske? Hade då aldrig käkat det förut, tog en fem år till eller så innan kebaben tog sig över till vad som då var min lilla hemstad i Sverige. Det här var på en nöjespark någonstans i norra Tyskland en bra bit på autobahn från Lübeck. Man fick sauerkraut till vidsidanom i papplådan. Det var också premiär för mig!

Din pizza låter riktigt smarrig får man säga!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon132576:

Njä, jag tror den här snubben inte snålar, han har köttig och fin gyroskebab, inte flottig. Det är ju trots allt Örgryte, man kan inte snåla där, det gillar inte de som bor där. Käkade förresten vidunderligt god gyros i västtyskland under kalla kriget, '84 kanske? Hade då aldrig käkat det förut, tog en fem år till eller så innan kebaben tog sig över till vad som då var min lilla hemstad i Sverige. Det här var på en nöjespark någonstans i norra Tyskland en bra bit på autobahn från Lübeck. Man fick sauerkraut till vidsidanom i papplådan. Det var också premiär för mig!

Din pizza låter riktigt smarrig får man säga!

Dom hade ingen Nougat där, dock fråga jag efter Fransk Nougat.

Pizza bliv det. Dock bliv jag inte mätt på den.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666