Dell U2717DA – armen gör skärmen

Permalänk
Medlem

Nackdelar

  • Ej G-SYNC

  • 60Hz

  • 8 ms (GtG)

Asus ROG Swift PG279Q är bättre på i stort sett allt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av RVX:

Ang Acer och deras krångliga namnschema som bla vår redaktör själv yttrat sig om, så får man upp följande när man söker på XF270 på prisjakt:
XF270HUAbmiidprzx
XF270Hbmjdprz
Lätt att hålla i ordning med andra ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte skärmen säljs i Sverige när jag sökt efter den. I alla fall inte för ett rimligt pris

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Xerbee:

Skulle jag kunna köra 2st sådana här och 1st AG271QG på ett GTX970 via daisy-chaining från en port?
Har idag 3x 24" i porträtt och funderar på att gå upp till 27"

AG271QG är en G-Sync-gamingskärm som är tänkt att köras i 144 Hz och även 165 Hz. Det tar mer än dubbla bandbredden jämfört med 2560x1440/60 Hz. Troligtvis går det inte hela vägen. Kanske i 120 Hz? Det är också en öppen fråga om G-sync fungerar genom en kedjekoppling. Så håll inte hoppet allt för högt, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Nackdelar

  • Ej G-SYNC

  • 60Hz

  • 8 ms (GtG)

Asus ROG Swift PG279Q är bättre på i stort sett allt.

Kan ju inte jämföra med en skärm som är 2500 kr dyrare.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag förstår inte motiveringen till det höga priset. Finns ju andra skärmar med samma specs betydligt billigare.
Är det foten som ska motivera det? Eller är det fabriks "kalibreringen" (som ändå inte är korrekt)?

Permalänk
CS-mästare

Snickrade faktiskt ihop en liknande "skärmfot" då jag lessnade på benq 2411z's originalfot, mycket märkligt att det inte händer mer på fot+stativ-fronten ens på dyrare skärmar...

Permalänk
Medlem

Borde ju va en kategori för sig. Alla skärmar från tillverkarna borde ha en variant med armar.
Skulle vi slippa dyra 3:e parts alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

Snickrade faktiskt ihop en liknande "skärmfot" då jag lessnade på benq 2411z's originalfot, mycket märkligt att det inte händer mer på fot+stativ-fronten ens på dyrare skärmar...

Berätta gärna varför du inte gillade 2411z's orginal fot! Tycker den är en av dom bästa jag har stött på.

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av MrTobbe:

Berätta gärna varför du inte gillade 2411z's orginal fot! Tycker den är en av dom bästa jag har stött på.

Kan hålla med om att den är bättre än de flesta, ändock tar den för stor plats enligt mig.
Blir någon form av Vesa till nästa skärm.